וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת בנקי: לרוצח שירה יש תומכים שמוכנים לעשות דברים קיצוניים

אורי נוימן, שאחייניתו נדקרה למוות במצעד בירושלים לפני שלוש שנים אמר כי בעוד שאינו מתנגד להפגנות נגד האירוע שיתרחש מחר בבירה, הוא אינו מוכן לשאת הפצת שנאה ואלימות. "יש המון אנשים שקוראים לאלימות ורצח ועם זה צריך להתמודד"

עריכת וידאו:ניר חן

אורי נוימן, דודה של שירה בנקי שנרצחה במצעד הגאווה בירושלים בשנת 2015, אמר היום (רביעי) כי ריסוס כתובות הנאצה בשבוע שעבר בזירת הרצח נגד קהילת הלהט"ב הוא עדות לכך שרוצחה, ישי שליסל, לא פעל לבד. "אחרי הרצח אמרו שהרוצח הוא קיצוני ובודד ולא מעבר לזה", טען בשיחה עם וואלה! NEWS, יום לפני מצעד הגאווה שייערך מחר בבירה.

"אני חושב שהרבה דברים שקרו אחרי הרצח ובשבוע שעבר מראים שהרוצח אולי עשה את המעשה בלבד, אבל יש לו גם הרבה תומכים ויש אנשים שמוכנים לעשות דברים קיצוניים", אמר דודה של בנקי נוכח הקריאות. לדבריו, "עדיין יש המון אנשים שקוראים לאלימות ורצח ועם זה צריך להתמודד".

שירה בנקי, ההרוגה מהפיגוע במצעד הגאווה בירושלים. אוגוסט 2015. באדיבות המשפחה
שירה בנקי/באדיבות המשפחה

דבריו של נוימן באים על רקע התבטאויותיהם של גורמים בציונות הדתית נגד קיומו של המצעד ונגד קהילת הלהט"ב. אתמול קרא הרב יגאל לוינשטיין, ראש המכינה הקדם צבאית בעלי, לכלל תלמידיו לצאת ולהפגין נגד המצעד. נוימן מצדו, אמר כי הוא אינו מתנגד להפגנה נגד קיום המצעד וכי אין לו בעיה עם מי שמחזיקים בדעות שונות ממנו, אך הוא מתנגד לאלה שמפיצים שנאה. "מותר להתווכח ולא להסכים", אמר. "אני לא אוהב את הדעות שלהם אבל יש להם זכות להביע את דעתם. ואני נגד הפצה של אלימות. אם הפעילות תהיה בלי אלימות ומסרים של שנאה".

לדבריו, ברור שעדיין יש צורך בקיום המצעד בירושלים זאת על רקע האירועים האחרונים. "אני מאמין שמחר במצעד תהיה התגייסות כללית", הוסיף. "תמיד שואלים למה נצעד בירושלים, אני חושב שביום ששני גברים יוכלו ללכת יד ביד בירושלים בלי שיצעקו וירקו עליהם זה אולי היום שיהיה אפשר להפסיק".

עוד באותו נושא

"הפכו את הסוטים לגיבורים": מכתב רבני הציונות הדתית נגד הלהט"ב

לכתבה המלאה

הרב לוינשטיין: "קמה קבוצת מיעוט קולנית"

במסגרת קריאתו קריאתו של הרב לוינשטיין, שפורסמה לראשונה בוואלה! NEWS טען הרב כי "קמה במדינת היהודים קבוצת מיעוט קולנית, המנסה להפוך משכבי זכר למעשה לגיטימי ולהכיר ביחסים כאלו כ'משפחה', ועוד להביא ילדים ולהכריח את עם התנ"ך להסכים לדבר מזעזע שכזה".

הרב לוינשטיין שהמוסד בראשותו מתוקצב על ידי המדינה, טען כי "ישנו מיעוט קטן אך קולני ואלים-מילולית, המכנה עצמו 'ארגון הלהט"בים', שמעודד סטייה ועיוות של הנטייה המינית. הוא פועל בכל דרך ומנסה להביא מדינה שלמה להכיר בחוק במשכבי זכר - משכבי תועבה, כמשפחה לגיטימית".

מצעד הגאווה בירושלים, יולי 2016. רויטרס
פרחים לצד תמונתה של שירה בנקי באתר לזכרה במצעד הגאווה בירושלים, ב-2016/רויטרס

את ההפגנה נגד מצעד הגאווה בירושלים מוביל ארגון ליב"ה, שפרסם מכתב בשם רבנים בולטים בציונות הדתית נגד הקהילה הגאה בשבוע שעבר. לדברי הארגון, הרבנים "לא נבהלו" לאחר הפרסום, וכי ההפגנה ביוזמתם תתקיים בשעה 17:00 ברחבת גשר המיתרים בירושלים. עוד מסרו בארגון כי ההפגנה שתתקיים תחת הכותרת "להיות עם נורמלי בארצנו-הרוב השפוי מתעורר" היא באישור המשטרה. "נגמרו הימים בהם שתקנו, הגיע הזמן לומר די לאלימות ולדורסנות של ארגוני הלהט"ב".

הרב לוינשטיין הוא אחד מ-200 הרבנים שחתמו בשבוע שעבר על המכתב נגד הקהילה הגאה. בעבר, הוא גם עורר סערה לפני כשנתיים עם נאומו שזכה לכינוי"נאום הסוטים" כשאמר על הקהילה הגאה כי "הם אנשים שאיבדו את הנורמליות, סוטים שמטריפים את המדינה, נכנסו לצבא ואף אחד לא מעז לצפצף". דבריו גררו ביקורת קשה, ובצה"ל חדלו מלהזמין אותו לפעילויות בבסיסים למשך תקופה מסוימת. מאוחר יותר התפרסמה התבטאות מעוררת מחלוקת נוספת שלו לפיה גיוס צעירות דתיות לצה"ל "שיגע אותן, והפך אותן ללא יהודיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully