וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפכו את הסוטים לגיבורים": מכתב רבני הציונות הדתית נגד הלהט"ב

26.7.2018 / 19:30

פרסום ראשון: יותר ממאה רבנים חתמו על מכתב התוקף את חברי הקהילה שמחו במהלך השבוע על אפלייתם. "הילדים יהיו אומללים אם לא יאומצו במשפחות נורמטיביות", נכתב במכתב עליו חתומים הרבנים ליאור ולוינשטיין. מרכז ליב"ה שעמד מאחורי היוזמה: "מבטאים את עמדת הרוב הבריא"

עריכה: איתי עמרם

יותר ממאה רבנים מהציונות הדתית יוצאים היום (חמישי) מתקפה חריפה נגד הקהילה הגאה. במכתב שהגיע לידי וואלה! NEWS מאשימים הרבנים את ארגוני הלהט"ב ב"טרור אגרסיבי" וב"שטיפת מוח תקשורתית כאילו יש איזה מושג של משפחה" במטרה "להפוך את הסוטים לגיבורים". הרבנים, בהם יגאל לוינשטיין, שמואל אליהו, דב ליאור ובכירים נוספים טוענים כי הילדים שיוולדו בפונדקאות לזוגות הומואים "יהיו אומללים אם לא יאומצו במשפחות נורמטיביות".

את המכתב פרסמו הרבנים, ביוזמת ארגון רבני דרך אמונה, נאמני הרבנות הראשית ומרכז ליב"ה , כגיבוי למתקפה נגד רב העיר ירושלים אריה שטרן. בתחילת השבוע פרסם תאגיד השידור הציבורי "כאן" הקלטה מדבריו של שטרן, במהלכה יצא נגד הקהילה הגאה. "יש איסור לקיים את המציאות הזו של הלהט"בים בכלל, אבל אף אחד לא מדבר על כך שבעצם מגדלים פה או גורמים להולדת ילדים שנכנסים לחיים מאוד מוזרים ולא טבעיים, של חיים בלי אבא ואימא", אמר.

עוד בנושא:
"לא נתפשר": ההכרעה על הורים חד-מיניים עברה לידיים של משרד הפנים
סיכון החיים, אובדן החסכונות: המסע המטורף של הזוגות הגאים לפונדקאות
"כן לשוויון": רבבות הפגינו למען קהילת הלהט"ב בתל אביב

מחאת קהילות הלהט"ב בכיכר רבין 22 ביולי 2018. ראובן קסטרו
מחאת קהילת הלהט"ב, השבוע/ראובן קסטרו

במכתבם הביעו הרבנים תמיכה בדבריו של הרב שטרן, וכתבו כי הוא "דיבר בעוז ובפשטות את האמת הנצחית של תורתינו הקדושה, ואת הנורמליות האנושית, איתה מזדהה הרוב הבריא במדינת ישראל שמזועזע מההתגרות ואובדן הדרך של ארגוני התועבות, לעשות מצעדים חצופים בערי ישראל ועוד הגדילו לעשות ולערוך מצעדי תועבה אלו ביום תשעה באב שהוא יום אבל לאומי על חורבן בית המקדש, שבין היתר חרב על גילוי עריות ושנאת חינם", כלשונם.

הם האשימו במכתב את ארגוני הלהט"ב ב"טרור אגרסיבי המלווה בשטיפת מוח תקשורתית השכם והערב על מנת להכשיר את הלבבות כאילו יש כאן איזשהו מושג של 'משפחה' ולהרוס את מושג המשפחתיות ולהפוך את הסוטים לגיבורים". הם ציינו כי הניסיון לעשות זאת "לא יצלח, כמו גם הניסיון לסתום פיות של רבנים ואנשים שפויים ולהפוך אותם לקיצוניים והזויים. הרב אריה שטרן יצא להגנתם של ילדי ישראל, שיהיו אומללים אם לא יאומצו במשפחות נורמטיביות".

עוד באותו נושא

הכרה בהורות ומניעת פשיעה: הוצגו דרישות קהילת הלהט"ב מהממשלה

לכתבה המלאה
הרב לוינשטיין נגד נשים בשירות קרבי: "אין מקום יותר הרסני למעמד האישה מאשר צה"ל". אתר רשמי
חתם על מכתב התמיכה ברב שטרן. הרב יגאל לוינשטיין/אתר רשמי

בסיום המכתב ציינו הרבנים כי דבריהם נועדו לזעוק את "זעקת הילדים שאין להם פה, למנוע מהם חיים אומללים, ולתת להם את הזכות הבסיסית לחיות במשפחה טבעית נורמטיבית על מנת שיגדלו אנשים נורמליים בריאים בנפשם". על המכתב חתמו רבנים בכירים בציונות הדתית, בהם, ראש המכינה הקדם צבאית בעלי, הרב יגאל לוינשטיין, רבה של צפת שמואל אליהו, הרב דב ליאור, הרב ישראל צבי טאו, הרב אליקים לבנון, ראש ישיבת ההסדר ברמת גן הרב יהושע שפירא ורבנים נוספים.

רב העיר צפת מסר עדות במשטרה בנוגע לטענות להטרדה מינית מצד ח"כ מ"הבית היהודי". ניב אהרונסון
התייצב לצד הרב שטרן. הרב שמואל אליהו/ניב אהרונסון

ממרכז ליב"ה, מיוזמי המכתב, נמסר: "לא מפתיע לראות את ההתגייסות המהירה של מעל 200 רבני ישראל לתמיכה ברב אריה שטרן ובחיזוק המשפחה הבריאה והנורמלית, רבני ישראל מבטאים את עמדת הרוב הבריא בישראל, שסולד מכל המסע האלים וההיסטרי שמתנהל בשנים האחרונים ובפרט בשבוע האחרון, להרס המשפחה והמשכיות הדורות".

עוד ציינו כי "הבריאות תגבר על האלימות הלהט"בית והרוח המשוגעת הזו תחלוף, והמשפחה בישראל תמשיך בעזרת השם כסלע איתן מול כל הנסיונות לפרק אותה, להמשיך את קיומו של עם ישראל בבריאות ובנורמליות".

מחאת קהילות הלהט"ב בכיכר רבין 22 ביולי 2018. ראובן קסטרו
הפגנת הלהט"ב, השבוע/ראובן קסטרו

ח"כ סתיו שפיר (המחנה ציוני) מתחה ביקורת נגד המכתב. "אני פונה לנערות ולנערים שלומדים אצל הרבנים האלה: אתם לא סוטים. אתם מופלאים, אתם אנשים טובים, חזקים, אוהבים והכי חשוב שווים", אמרה. "אסור להתעכב אפילו דקה על המילים הקשות של הנהגה שאיבדה שליטה ומנסה בכוח לגרור אותנו עשרות שנים אחורה. החברה הישראלית התעוררה. תתמודדו".

מנכ"ל תנועת "ישראל חופשית" אורי קידר הוסיף: "מכתב האייטולות הוא קריאה ברורה, שאין איך לפרש אותה בדרך שאינה התרת דמה של קהילת הלהט"ב כולה. חלק גדול מקבוצת המטורפים הזו מקבלת שכר ממדינת ישראל, ושתיקתם של ראש הממשלה נתניהו ושרת המשפטים שקד מעידה כאלף עדים על כך שאין בכוונתם לעשות דבר בכדי לעצור את אותם אנשי דת שאין להם אלוהים. כל דקה שמתירי הדם אינו במעצר הוא תקלה חמורה של רשויות החוק. הציבור הרחב שישטוף את רחובותיה של ירושלים במצעד הגאווה בשבוע הבא יראה לכל אלו שתקועים בימי הביניים שזמנם עבר ומקומם בפח האשפה של ההיסטוריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully