וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר ממחצית מהתושבים מתגוררים ביישובים בהם יופסקו הלימודים

28.12.2020 / 10:31

יום לאחר כניסתו של הסגר השלישי לתוקף, תלמידי כיתות ה'-י"ב ברשויות אלה - בהן מתגוררים כ-4.5 מיליון אזרחים - צפויים לשוב ללמוד מרחוק, למרות ההחלטה להמשיך את פעילות מערכת החינוך תחת ההגבלות החדשות. רשימת היישובים תתעדכן בסוף השבוע, וכפופה לאישור הקבינט

בווידאו: ישראל נכנסה לסגר שלישי - המשטרה הציבה עשרות מחסומים/צילום: שי מכלוף

יותר מחצי מתושבי המדינה - כ-4.5 מיליון אזרחים - חיים בערים המוגדרות כתומות או אדומות לפי מודל הרמזור, כך הודיע היום (שני) משרד הבריאות. כתוצאה מכך, תלמידים בכיתות ה'-י' ברשויות אלה צפויים לשוב ללמידה מרחוק, למרות ההחלטה להפעיל אותה כרגיל במהלך הסגר השלישי.

הרשימה כפופה לאישור קבינט הקורונה. במשרד הודיעו כי בהמשך השבוע, ברביעי או חמישי, הנושא ייבחן מחדש ויקבע היכן יתקיימו לימודים במהלך השבוע הבא.

הכנות בבית הספר "יסוד המעלה" לקראת החזרה ללימודים אחרי הסגר, ראשון לציון, 26 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
כיסאות מורמים בבית הספר יסוד המעלה בראשון לציון/ראובן קסטרו

כפי שנחשף בוואלה! NEWS, מדי שבוע נבחנים מחדש הלימודים ברשויות השונות, לפי התאמתן למודל הרמזור. מדי שבוע יוצאת רשימה מעודכנת של צבעי הערים, שדורשת את אישור הקבינט לקראת יום ראשון שאחריו. כך, הרשויות, מנהלי בתי הספר, ההורים והתלמידים מקבלים התראה קצרה כדי להיערך לפתיחה או לסגירת מוסדות החינוך. אולם, ברשויות שהפכו לאדומות לאחר העדכון, הלימודים נמשכים בינתיים כרגיל עד לזמן הדיון השבועי וכניסתן לתוקף של ההגבלות, גם בזמן הסגר.

עוד בוואלה!

מי ילך לבית הספר ומי ימשיך בזום? כך יפעלו מוסדות הלימוד בסגר

לכתבה המלאה

ועדת החינוך בראשותו של ח"כ רם שפע (כחול לבן) הצביעה אתמול נגד החלטת הממשלה להשבית את הלימודים בכיתות ה'-י' במהלך הסגר - וביטלה אותה. כתוצאה מכך, כל מערכת החינוך אמורה לפעול כסדרה ביישובים ירוקים וצהובים.

לצד זאת, הלימודים בגני הילדים ובכיתות א'-ד' יתקיימו בכל היישובים במתכונת רגילה, לרבות בערים אדומות וכתומות, וכך גם הלימודים במסגרות החינוך המיוחד, מסגרות של ילדים ונוער בסיכון ופנימיות.

מתווה הלימודים בזמן הסגר

  • יום הלימודים יתקיים באופן מלא, בהתאם לשעות הפעילות הרגילות
  • מסגרות החינוך המיוחד, מסגרות של ילדים ונוער בסיכון ופנימיות ימשיכו לפעול כרגיל
  • הצהרונים ימשיכו לפעול במתכונת רגילה
  • בכיתות י"א-י''ב יתאפשר מעבר תלמידים בין 3 קבוצות. מעבר של המורים יהיה בין 4 קבוצות

בהתאם לתקנות, ייאסרו פעילויות בשטח פתוח וטיולים בכל הכיתות, לימודים בכיתות י"ג ו-י"ד שהם לימודי המשך ללימודים בתיכון, ופעילויות של תנועות נוער. כמו כן, לימודים מעשיים במוסדות להשכלה או הכשרה מקצועית יתקיימו בצורה מקוונת.

כמו כן, לפי התכנית הסופית של משרד החינוך, במקומות בהם יתקיימו לימודים בכיתות י"א-י''ב - יתאפשר מעבר תלמידים בין שתי קבוצות לכל היותר. מעבר של המורים יהיה בין ארבע קבוצות שונות. כמו כן, הפעילות בשטח פתוח תמשיך להתקיים בקבוצות של עד 20 תלמידים ואיש צוות חינוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully