וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הביקורת: הלימודים בגנים, א'-ד' וי"א-י"ב יתקיימו כרגיל

עודכן לאחרונה: 24.12.2020 / 22:43

בשיחה בין רה"מ ושרי הבריאות והחינוך הוחלט לקיים מתכונת לימודים רגילה במהלך הסגר, ולא עד לשעה 13:00 כפי שתוכנן במקור. ההחלטה תקפה גם לגיל הרך ולצהרונים. מנכ"ל משרד הבריאות: ייתכן שנצטרך להאריך את הסגר מעבר לשבועיים

נתניהו: ישראל תהיה המדינה הראשונה שתצא ממגיפת הקורונה בתוך כמה שבועות/צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר החינוך יואב גלנט החליטו הערב (חמישי) בתום התייעצות כי מערכת החינוך לגיל הרך, גני הילדים וכיתות א'-ד' כולל צהרונים, וכן כיתות י"א-י"ב יקיימו את הלימודים במתכונת מלאה גם במהלך הסגר, כפי שהיה נהוג תחת המגבלות עד כה. זאת, לאחר הביקורת הציבורית הרבה שנמתחה על ההחלטה המקורית, בה נקבע כי ימי הלימודים יסתיימו ב-13:00.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי הבהיר כי "מערכת החינוך תפתח את שעריה לגיל הרך ולכיתות א'-ד' באופן רגיל, כמו לפני הסגר. גם כיתות י"א-י"ב ילמדו כרגיל, כי לא רצינו לפגוע בבחינות הבגרות שמתחילות בעוד חודש". גם מסגרות החינוך לגילאי 0-3, הפעוטונים הפרטיים וכן המסובסדים על ידי המדינה ימשיכו לפעול בתקופת הסגר כפי שפעלו לפני כן, ולא עד השעה 13:00 כפי שהוחלט בקבינט אתמול בלילה.

מלבד זאת, הבהיר מנכ"ל משרד הבריאות כי יש עלייה במספר החולים הקשים. "אנחנו נמצאים כרגע בין 70-90 חולים קשים חדשים מידי יום. זה מספר שמצריך טיפול אינטנסיבי בבתי החולים. בשיא הגל הקודם היו 30 חולים חדשים ביום", הסביר. "למרות שנקבע שהסגר יימשך שבועיים, אם לא נרד בממדי התחלואה לפחות מ-1,000 חולים חדשים ביום או R מתחת ל-1, נאריך את הסגר".

בית הספר התיכון אחד העם בפתח תקווה 5 במאי 2020. ראובן קסטרו
המטרה: להגדיל את שעות הלימודים הפיזיים בבית הספר. תלמידים בפתח תקווה/ראובן קסטרו

יו"ר נעמ"ת, חגית פאר, בירכה על ההחלטה המסתמנת לפתוח את המעונות כסדרם. "טוב שהממשלה תיקנה ההחלטה ההזויה שקיבלה רק אתמול. השרים לא באמת מבינים המשמעות של סגירת מערכת החינוך, שפוגעת בראש ובראשונה בנשים ובילדים", הסבירה פאר.

"טוב עשתה הממשלה שתיקנה את ההחלטה הלא סבירה וההזויה שקיבלה רק אתמול. מדובר בבשורה חשובה למאות אלפי הורים וילדים בישראל. חבל רק שהחלטות מתקבלות כאן באופן שרירותי ובדרך שמשגעת את הציבור", הוסיפה יו"ר נעמ"ת. "אין לי ספק שאם נשים היו בצמרת קבלת ההחלטות ההתנהלות המביכה הזו הייתה נמנעת".

גם ארגון הנהגת ההורים הארצית בירך על שינוי ההחלטה. "אני שמח על כך שקבינט הקורונה התעשת, קיבל את דרישתנו והפך את החלטתו השגויה לגבי שעות הלימוד של תלמידי הגנים, כיתות א'-ד' וי"א-י"ב בימי הסגר הקרוב", מסר מירום שיף, יו"ר הארגון. "כל שנותר כעת לעשות הוא להחזיר גם את תלמידי כיתות ה' עד י' ללמידה רגילה בימי הסגר, בכפוף להנחיות משרד הבריאות. הפגיעה בתלמידים אלו בעקבות ההחלטה הנוכחית לשלוח אותם שוב הביתה עלולה להיות בלתי הפיכה".

מתווה הלימודים בתקופת הסגר

  • הלימודים יתקיימו בגני הילדים, בכיתות א'-ד' ובכיתות י"א-י"ב
  • יום הלימודים יתקיים באופן מלא, בהתאם לשעות הפעילות הרגילות
  • מסגרות החינוך המיוחד, מסגרות של ילדים ונוער בסיכון ופנימיות ימשיכו לפעול כרגיל
  • הצהרונים ימשיכו לפעול במתכונת רגילה
  • בכיתות י"א-י''ב יתאפשר מעבר תלמידים בין 3 קבוצות. מעבר של המורים יהיה בין 4 קבוצות
  • כיתות ה'-י' ילמדו מרחוק
בית הספר התיכון אחד העם בפתח תקווה 5 במאי 2020. ראובן קסטרו
ללימודים מרחוק יש אפקט הרסני על ילדים בכל גיל ובטח בגילאי תיכון. בי"ס בפתח תקווה/ראובן קסטרו

לפי המתווה לתקופת הסגר, בכיתות י"א-י"ב יתאפשר מעבר תלמידים בין שלוש קבוצות ולא בין שתי קבוצות כפי שהיה במתווה הנוכחי. הגמשת מגבלה זו אמורה להקל מעט על אפשרויות השיבוץ של התלמידים בעץ בניית המערכת, כך שיוכלו ללמוד יותר מקצועות פיזית בבית הספר.

עם זאת, המגבלה השנייה שמכבידה יותר על מנהלי התיכונים, לפיה כל מורה יוכל ללמד ארבע קפסולות לכל היותר, נותרה ללא שינוי. השינוי בוצע על ידי משרד החינוך בתיאום עם משרד הבריאות מתוך הבנה שבשעות אחר הצהריים התלמידים לא אמורים להיפגש, דבר שלשיטת משרד החינוך מצדיק הקלות מסוימות במתווה הלימודים דווקא בתקופה הסגר.

שר העבודה והרווחה איציק שמולי אמר בתגובה למתווה כי "חבל שלא הקשיבו לפני, אבל מוטב מאוחר מאשר אף פעם". לדבריו, "אין ולא הייתה שום הצדקה להחלטה המופרכת והמנותקת, ולכן התנגדתי לה מלכתחילה. המאבק שהובלתי הצליח, ואני גאה ששוב עלה בידי לשמור על מערכת הגיל הרך פתוחה עבור הילדים וההורים".

חיטוי בתי ספר בנוף הגליל (נצרת עילית), 2 במאי 2020. עיריית נוף הגליל, אתר רשמי
פעולות חיטוי בבתי הספר, לקראת החזרה ללימודים מהסגר הראשון/אתר רשמי, עיריית נוף הגליל

הממשלה אישרה אמש הטלת סגר החל מיום ראשון בשעה 17:00 למשך שבועיים, עם אפשרות להארכתו. במסגרת זו, תוגבל היציאה ממקום המגורים למרחק של עד קילומטר אחד, יושתו הגבלות התקהלות והמסחר ייסגר. באשר למערכת החינוך, בהחלטה המקורית נקבע כי הלימודים בכיתות ה'-י' לא יחודשו, בעוד הלימודים בגיל הרך, בכיתות א'-ד' וי"א-י"ב יתקיימו במתווה הנוכחי בין השעות 13:00-08:00.

מאות אלפי תלמידי התיכונים חזרו לספסל הלימודים ב-29 בנובמבר אחרי חודשיים וחצי בהם למדו מהבית בלמידה מקוונת. פחות משבועיים לאחר מכן, יצאו התלמידים לחופשת החנוכה והפערים הלימודיים ממשיכים להצטבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully