וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידי התיכונים לא מסתפקים בתיקון ציוני הבגרות: "לא נשתוק, נפנה להליך משפטי"

21.12.2020 / 21:57

משרד החינוך פרסם את הבגרויות המתוקנות ונוסחת שקלול הציונים, אך התלמידים טוענים שהפער מהבחינות הפנימיות עדיין קיים. "זה לא פייר, ועדיין לא מה שעבדנו בשבילו וקיבלנו בהתחלה", סיפרו תלמידים ביפו. הם הביעו חשש שהמקרה יחזור בבחינות הבאות: "מקווים שלא יקרה שוב"

בווידאו: 400 אלף תלמידי התיכונים חוזרים ללימודים/צילום: יותם רונן

ציוני בגרויות הקיץ המתוקנים החלו לזרום לאורך היום (שני) אל תלמידי התיכונים, אחרי תלונות רבות על הבדלים משמעותיים בינם לבין הבחינות הפנימיות בבתי הספר. אולם התלמידים טוענים שגם לאחר התיקון, הציונים נמוכים מאלה שקיבלו במסגרת המתווה של משרד החינוך, וחוששים שהמקרה יחזור על עצמו בבגרויות הבאות.

"אני עדיין כועס", הודה מוחמד האני, תלמיד כיתה י"ב בתיכון סנט מיכאל ביפו, בשיחה עם וואלה! NEWS. "לא הייתי צריך ללמוד כדי להביא את הציונים האלה, חרשתי במשך שנתיים כדי להביא את הציונים שקיבלתי. לשים לי ציון של 85 במקום ה-93 שקיבלתי זה משמעותי בשבילי. אני לא יודע למה הורידו לי, ועל מה".

"אני מסוג התלמידים שלא ישתקו, אם אצטרך לפתוח הליך משפטי על שמונה נקודות שלקחו לי בלי סיבה - אני אפתח בהליך משפטי", הוא הבהיר. "זה לא הגיוני אחרי השקעה של שנים. עם כל המצב החדש, עם הזום, למה אנחנו צריכים להשקיע ובכל זאת לא לקבל את הציונים שמגיעים לנו? תלמידים חלשים שממש בקושי עברו - למה אחרי כל הנוסחה הם צריכים לקבל נכשל?".

תלמידי תיכון ביהוד בבחינת בגרות, יולי 2020. יוסי זליגר\ פלאש 90, פלאש 90
"ביאס אותי מאוד והוריד את המוטיבציה". תלמידים בבגרות קיץ ביהוד/פלאש 90, יוסי זליגר\ פלאש 90

האני סיפר כי הגיש תלונה וערעור למשרד החינוך, במשותף עם בית הספר. "אנחנו עדיין מחכים לתשובה, שום דבר לא השתנה. הציונים זה אותם ציונים במערכת. אין להם הסבר, אמרו שזה נוסחה חישובית".

מריאן אמסיס, הלומדת עם האני באותה שכבה, התאכזבה מתוצאות המתווה. "נבחנתי לפי ההנחיות של משרד החינוך. בגלל הקורונה עשו לנו בגרויות במבחנים פנימיים, כלומר במקום בוחן חיצוני נמצא בכיתה המורה שלנו, לצד מבחנים 'חיצוניים' - הבגרויות הרגילות שהיו תמיד", תיארה את ההליך. פתאום אני רואה שיש שינוי בציונים. למשל בהיסטוריה קיבלתי 96 ואז ראיתי 79. באזרחות קיבלתי 92 והורידו לי ל-80.

עוד בוואלה!

פארסת הבגרויות: משרד החינוך יפרסם היום ציונים מתוקנים

לכתבה המלאה
מוחמד האני ,תלמיד כיתה י"ב, תיכון סנט מיכאל, יפו. -, אתר רשמי
"אני מסוג התלמידים שלא ישתקו". מוחמד האני/אתר רשמי, -

אמסיס הביעה דאגה מהישנות המקרה בבחינות הבאות. "זה ביאס אותי מאוד והוריד לי את המוטיבציה, בעיקר ששוב גיליתי שגם השנה נבחן שוב באותה צורה, עם בחינות פנימיות ובחינות חיצוניות. אני מאוד מקווה שזה לא יקרה שוב".

היא הוסיפה כי הציונים שעודכנו היום לא הביאו עמם שיפור מספק. "באזרחות הורידו לי 12 נקודות - במקום 92 קיבלתי סופי 80, באזרחות סופי 86 במקום 92, רק בהיסטוריה החזירו לי את הציון במלואו. אני אמשיך לנסות לבדוק אם יש אפשרות שיחזירו לציונים המקוריים. אני מרגישה שזה לא פייר, נכון שהחזירו חלק מהציון אבל זה עדיין לא הציונים שקיבלתי בהתחלה, מה שעבדתי בשבילו".

הודעה על עדכון ציון בבגרות. -, אתר רשמי
"עדיין לא מה שעבדתי בשבילו". ההודעה של שינו הציונים ממשרד החינוך/אתר רשמי, -

משרד החינוך פרסם בעקבות התלונות גם את נוסחת שקלול הציונים. בהליך המקורי, 17 אלף ציונים סופיים היו נמוכים מהציון הבית ספרי המקורי שניתן להם. בעקבות קליטתם המאוחרת של 130 אלף ציונים בית ספריים נוספים, ולאור התלונות, הוחלט לפני כחודש לעבד מחדש את כלל הציונים, ולתקן כ-23 אלף ציונים בית ספריים. בסבב זה לא ירד הציונים לאף נבחן.

מהבקרה הפנימית עלה, כי בתחילת שנת העבודה 2020 המשרד לא גיבש תכנית ארוכת-טווח ומנגנונים מסודרים לקליטת הציונים ולאופן עיבודם. כתוצאה מכך נמצאו תקלות בקליטה של חלק מהציונים, ובאופן עיבוד הציונים הבית ספריים. לנוכח זאת, ערך המשרד את התיקונים הנדרשים בציונים שלא נקלטו כראוי, וערך בדיקה מחודשת של כל הציונים.

שר החינוך יואב גלנט הודיע כי החליט למנות ועדת בדיקה חיצונית שתבחן את תהליך היישום של תכנית הבגרויות, ברקע הליקויים שנמצאו בתהליך ובאופן שינוי הציונים ובשל התלונות. הוועדה תבחן את תהליך עיבוד הציוניים הבית ספריים, אופן קליטתם, ובין היתר, גם את עיבוד נתוני הבגרויות של שנים עברו באמצעות המנגנון שנקבע אז - שיטת השקלול הדיפרנציאלי (שק"ד).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully