וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פארסת הבגרויות: משרד החינוך יפרסם היום ציונים מתוקנים

המשרד עיבד מחדש את ציוני מועד הקיץ, לאחר תלונות רבות שהתקבלו בעקבות הורדת ציוני בחינות הבגרות הפנימיות. בסך הכול, 23 אלף ציונים תוקנו והועלו. השר גלנט מינה ועדה מקצועית שתבחן את הליקויים בעיבוד הציונים ותגיש את מסקנותיה תוך 45 יום

בווידאו: אדלשטיין אומר שהתקבלה ההחלטה הנכונה לפתוח את מערכת החינוך/צילום: לע"מ

משרד החינוך יפרסם היום (שני) את הציונים המתוקנים של בגרויות מועד הקיץ, ואת נוסחת שקלול הציונים. זאת, לאחר תלונות רבות שהתקבלו במשרד בעקבות הורדת ציוני הבגרויות של מועד הקיץ בבחינות הבגרות הפנימיות.

בהליך המקורי, 17 אלף ציונים סופיים היו נמוכים מהציון הבית ספרי המקורי שניתן צלהם. בעקבות קליטתם המאוחרת של 130,000 ציונים בית ספריים נוספים, ולאור התלונות, הוחלט לפני כחודש לעבד מחדש את כלל הציונים, ולתקן כ-23,000 ציונים בית ספריים (של כ-20,000 תלמידים) - שציונם הסופי עלה. בסבב זה לא ירד הציונים לאף נבחן.

מהבקרה הפנימית עלה, כי בתחילת שנת העבודה 2020 המשרד לא גיבש תכנית ארוכת טווח ומנגנונים מסודרים לקליטת הציונים ולאופן עיבודם. כתוצאה מכך נמצאו תקלות בקליטה של חלק מהציונים, ובאופן עיבוד הציונים הבית ספריים. לנוכח זאת, ערך המשרד את התיקונים הנדרשים בציונים שלא נקלטו כראוי, וערך בדיקה מחודשת של כל הציונים הבית ספריים.

בחירת בגרות במתמטיקה
בתיכון בתל אביב 29 ביוני 2020. אבשלום ששוני/פלאש90, פלאש 90
סוף לפארסה. תלמידים פותרים את בחינת הבגרות במתמטיקה, יוני 2020/פלאש 90, אבשלום ששוני/פלאש90

בנוסף, שר החינוך יואב גלנט הודיע כי החליט למנות ועדת בדיקה חיצונית שתבחן את תהליך היישום של תכנית בחינות הבגרות תש"ף, שנקבעו במרץ 2020, על רקע הליקויים שנמצאו בתהליך ובאופן שינוי ציוני בחינות הבגרות, ובעקבות תלונות רבות שהוגשו למשרד. הוועדה תבחן את תהליך עיבוד הציוניים הבית ספריים, אופן קליטתם, ובין היתר, גם את עיבוד נתוני הבגרויות של שנים עברו באמצעות המנגנון שנקבע אז - שיטת השקלול הדיפרנציאלי (שק"ד).

עוד בוואלה!

כיתות ה'-י"ב במוקדי הקורונה לא ישובו לביה"ס אחרי החג, וברשויות מוחים

לכתבה המלאה

בראש הוועדה החיצונית תעמוד מנכ"לית משרד החינוך לשעבר, רונית תירוש. בין חברי הוועדה: נשיאת מכללת לוינסקי, פרופ' מיכל בלר; מנהלת המרכז הארצי לבחינות והערכה (מאל"ו), ד"ר ענת בן סימון; המומחה לכלכלת חינוך, פרופ' ויקטור לביא מהאוניברסיטה העברית; והיועצת פדגוגית במרכז מדעני העתיד ומנהלת האגף העל יסודי לשעבר, גב' יפה פס. הוועדה תגיש את ממצאיה והמלצותיה לשר החינוך ולמנכ"ל משרדו בתוך 45 יום.

תלמידי תיכון ביהוד בבחינת בגרות, יולי 2020. יוסי זליגר\ פלאש 90, פלאש 90
תלמידי תיכון ביהוד בבחינת הבגרות, יולי 2020/פלאש 90, יוסי זליגר\ פלאש 90

במארס האחרון יצאה ההודעה של משרד החינוך על מתווה הבגרויות החדש, אז החליט שר החינוך והמנכ"ל דאז על מתווה בגרויות הקיץ של תש"ף שמותאם לתקופת קורונה, וכעבור חודש בלבד פורסמו התאמות חדשות. מטרת המתווה היתה להתחשב בתקופת הקורונה על הישגי התלמידים, ובין ההחלטות שהתקבלו היו הארכת מועדי הקיץ, צמצום חומר לבחינות, ושימוש בנוסחה מיוחדת (שק"ד) שתיתן תוקף לציוני הבגרות הפנימיים.

באוקטובר פרסם משרד החינוך את הציונים, ולאחר מכן התקבלו במשרד תלונות רבות מתלמידים, הורים ומנהלים שהציונים ירדו באופן לא מוצדק. בסבב הראשון, מתוך 44 אלף ציונים עליהם הופעלה הנוסחה הייתה ירידה של 38 אלף ציונים ועלייה של 5,400 בלבד. לאחר עשרה ימים מעת פרסום הציונים, גילה המשרד כי ישנם 130 אלף ציונים נוספים שלא הובאו בחשבון - אלה הגיעו באיחור ויצאו לשטח ללא הפעלת מנגנון השיקלול כלל. לדברי מקור בכיר במשרד החינוך, כל התהליך היה "כושל ולא מסודר" ולכן מתקבלת ההחלטה לבצע את התהליך מחדש.

"אגף הבחינות שאחראי על פרסום הציונים - לא היה שותף בתהליך"

התהליך החדש הסתיים בסוף נובמבר, והתוצאות שלו יפורסמו היום, כאשר הפעם הנוסחה הופעלה על כל 410 אלף הציונים. התוצאה שלו היא ש-23,000 ציונים יעלו, מתוכם כ-11 אלף חזרו לציון המקורי שנתן בית הספר.

עוד אומר המקור כי הנוסחה פורסמה רק לאחר ההפעלה שלה. "המטרה של נוסחת שק"ד הייתה להבטיח את התקיפות של הבחינות החיצוניות מול הפנימיות, אבל לא היה תהליך של דיונים מלאים עם הגורמים שאחראים על התהליך. המזכירות הפדגוגית, המנהל הפדגוגי, ואגף הבחינות שאחראי על פרסום הציונים, לא היו שותפים בתהליך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully