וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי ילך לבית הספר ומי ימשיך בזום? כך יפעלו מוסדות הלימוד בסגר

ביטול החלטת הממשלה בכנסת בעניין השבתת הלימודים מעלה שאלות בנוגע לאופן ומועד חזרת התלמידים למוסדות - עם כניסת תוקפו של הסגר השלישי בשנה האחרונה. באילו ערים ימשיכו במתכונת הלימודים הקודמת, איזו פעילות תיאסר וכמה מונה כל קבוצת לימוד? כל הפרטים

בווידאו: ישראל נכנסה לסגר שלישי - המשטרה הציבה עשרות מחסומים/צילום: שי מכלוף

משרד החינוך הודיע אתמול (ראשון) כי הלימודים במוסדות ימשיכו להתקיים באופן דומה לשבועות האחרונים. זאת, תחת הסגר הכללי שהוטל על המדינה, ובשונה מהסגרים הקודמים. עם זאת, ישנם שכבות גיל וערים שבהן מצב התחלואה לא מאפשר המשך לימודים, ונאסרו פעילויות נוספות במסגרת הסגר.

תלמידי כיתות ה-ו חוזרים ללימודים, בי"ס עוזי חיטמן, פתח תקווה, 24 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
יפעלו כסדרם בערים הירוקות והצהובות. תלמידים בביה"ס עוזי חיטמן בפתח תקווה/ראובן קסטרו

לפי החלטת המשרד, הלימודים בכיתות ה'-יב' יימשכו כסדרם, בדומה למתכונת שהתקיימה היום ובשבועות האחרונים, בערים שאינן אדומות וכתומות. זאת, לאחר שוועדת החינוך הצביעה אמש נגד החלטת הממשלה להשבית את הלימודים בכיתות ה'-י'. ההחלטה בוטלה באופן מידי, והתלמידים יגיעו לבתי הספר ביישובים ירוקים וצהובים גם בזמן הסגר, לפי תכנית הרמזור.

גני ילדים, א'-ד' וחינוך מיוחד

בהתאם לתכנית המשרד, הלימודים בגני הילדים ובכיתות א'-ד' יתקיימו בכל היישובים במתכונת רגילה, לרבות בערים אדומות וכתומות. זאת בניגוד לגילים הגבוהים יותר.

גם הלימודים במסגרות החינוך המיוחד, מסגרות של ילדים ונוער בסיכון ופנימיות ימשיכו אף הם לפעול כרגיל בכל היישובים - כולל בערים אדומות וכתומות.

תלמידי תיכון ביהוד בבחינת בגרות, יולי 2020. יוסי זליגר\ פלאש 90, פלאש 90
תלמידי תיכון ביהוד בבחינת בגרות/פלאש 90, יוסי זליגר\ פלאש 90

פעילויות חוץ ולימודים מקצועיים

ייאסרו פעילויות בשטח פתוח וטיולים בכל הכיתות, לימודים בכיתות י"ג ו-י"ד שהם לימודי המשך ללימודים בתיכון, ופעילויות של תנועות נוער.

כמו כן, לימודים מעשיים במוסדות להשכלה או הכשרה מקצועית יתקיימו בצורה מקוונת.

לימודים לפי קבוצות

לפי התכנית הסופית של משרד החינוך, במקומות בהם יתקיימו לימודים בכיתות י"א-י''ב - יתאפשר מעבר תלמידים בין שתי קבוצות לכל היותר. מעבר של המורים יהיה בין ארבע קבוצות שונות.

כמו כן, הפעילות בשטח פתוח תמשיך להתקיים בקבוצות של עד 20 תלמידים ואיש צוות חינוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully