וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ועדת החינוך מאותת: מסתמן רוב לבטל את הלימודים בזום לתלמידי ה'-י'

ח"כ שפע מתכוון לבטל את ההחלטה על למידה מרחוק, ואם יצליח לגייס רוב - תלמידי כיתות ה'-י' ימשיכו ללמוד כרגיל, גם בתקופת הסגר. "ילדי כיתות ה'-י' מופקרים ואסור שיהיו בני ערובה של החלטות שרירותיות והרסניות", הבהיר ח"כ שפר

נתניהו: ישראל תהיה המדינה הראשונה שתצא ממגיפת הקורונה בתוך כמה שבועות/צילום: לע"מ

ועדת החינוך תצביע מחר על ההחלטה להשיב את תלמידי כיתות ה'-י' ללמידה מרחוק מהבית בתקופת הסגר - כך הודיע הערב (שבת) יו"ר הוועדה ח"כ רם שפע. לדברי שפע, מסתמן שישנו רוב לביטול הלימודים מרחוק. "לא אתן לשיקולי הקמפיין של נתניהו לפגוע בילדי ישראל", כתב הערב שפע בטוויטר. "ילדי כיתות ה'-י' מופקרים ואסור שיהיו בני ערובה של החלטות שרירותיות והרסניות. מחר בוועדת החינוך אעצור את המחדל ואדאג שיחזרו ללימודים בהקדם".

אם שפע יצליח לגייס רוב, החלטת הממשלה תבוטל ותלמידי כיתות ה'-י' ימשיכו ללמוד כרגיל, גם בתקופת הסגר. גם ח"כ אורלי פרומן (יש עתיד-תלם) הביעה תמיכה ברעיון לקראת הדיון מחר. די לטלטל את ילדי ישראל", קראה פרומן. "בכוונתי לדרוש במהלך הדיון של ועדת החינוך לכלול גם את תלמידי כיתות ה'-י' במסגרת הלומדים, כפי שמתנהל כיום. במקביל יש לחסן את כל אנשי החינוך במיידי. במידה ולא, אצביע נגד אישור התקנות כפי שהוצגו על ידי הממשלה".

ח"כ, רן שפע במהלך כינוס ועדת החינוך |  היערכות לפתיחת שנה"ל תשפ"א. כנסת, ירושלים 5 באוגוסט 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
שפע/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ביום חמישי החליטו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר החינוך יואב גלנט כי מערכת החינוך לגיל הרך, גני הילדים וכיתות א'-ד' כולל צהרונים, וכן כיתות י"א-י"ב יקיימו את הלימודים במתכונת מלאה גם במהלך הסגר, כפי שהיה נהוג תחת המגבלות עד כה. זאת, לאחר הביקורת הציבורית הרבה שנמתחה על ההחלטה המקורית, בה נקבע כי ימי הלימודים יסתיימו ב-13:00.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי הבהיר כי "מערכת החינוך תפתח את שעריה לגיל הרך ולכיתות א'-ד' באופן רגיל, כמו לפני הסגר. גם כיתות י"א-י"ב ילמדו כרגיל, כי לא רצינו לפגוע בבחינות הבגרות שמתחילות בעוד חודש". גם מסגרות החינוך לגילאי 0-3, הפעוטונים הפרטיים וכן המסובסדים על ידי המדינה ימשיכו לפעול בתקופת הסגר כפי שפעלו לפני כן, ולא עד השעה 13:00 כפי שהוחלט בקבינט.

עוד בוואלה!

אחרי הביקורת: הלימודים בגנים, א'-ד' וי"א-י"ב יתקיימו כרגיל

לכתבה המלאה
תלמידי כיתות ה-ו חוזרים ללימודים, בי"ס עוזי חיטמן, פתח תקווה, 24 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
תלמידות בפתח תקווה/ראובן קסטרו

הממשלה אישרה השבוע הטלת סגר החל ממחר בשעה 17:00 למשך שבועיים, עם אפשרות להארכתו. במסגרת זו, תוגבל היציאה ממקום המגורים למרחק של עד קילומטר אחד, יושתו הגבלות התקהלות והמסחר ייסגר. באשר למערכת החינוך, בהחלטה המקורית נקבע כי הלימודים בכיתות ה'-י' לא יחודשו, בעוד הלימודים בגיל הרך, בכיתות א'-ד' וי"א-י"ב יתקיימו במתווה הנוכחי בין השעות 13:00-08:00.

מאות אלפי תלמידי התיכונים חזרו לספסל הלימודים ב-29 בנובמבר אחרי חודשיים וחצי בהם למדו מהבית בלמידה מקוונת. פחות משבועיים לאחר מכן, יצאו התלמידים לחופשת החנוכה והפערים הלימודיים ממשיכים להצטבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully