וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לומדים משבוע לשבוע: התכנית שתכריע באילו ערים ייפתחו בתי הספר

19.11.2020 / 14:08

מפרטי המתווה של משרד הבריאות, שהגיע לידי וואלה! NEWS, עולה כי נתוני התחלואה ימדדו מדי שבוע: ערים ירוקות וצהובות יחדשו את הלימודים, ובכתומות ואדומות לימודים יושבתו. הסיווג יאושר על ידי הקבינט. פיילוט נוסף מציע ביצוע בדיקות גורפות במוסדות שבהם התגלו חולים

בווידאו: גלנט קורא להחזיר את מערכת החינוך/מתוך ועידת החינוך הלאומית ה-2 - ישיבות בני עקיבא ומקור ראשון

מתווה חדש של משרד הבריאות מציע לבחון את פתיחת הלימודים בהתאם לנתוני התחלואה המתעדכנים מדי שבוע - כך עולה מתכנית עבודה שהגיעה לידי וואלה! NEWS. לפי התכנית, ערים שיוגדרו ירוקות וצהובות יוכלו לפתוח את מערכת החינוך בתחומן, ואילו יישובים כתומים ואדומים ישביתו את הלימודים עד שירדו מדדי התחלואה.

על פי המתווה, מדי יום רביעי תצא רשימה מעודכנת של צבעי הערים, שתדרוש את אישור הקבינט לקראת יום ראשון שאחריו. כך, הרשויות, מנהלי בתי הספר, ההורים והתלמידים יקבלו התראה קצרה כדי להיערך לפתיחה או לסגירת מוסדות החינוך. התכנית מגיעה ברגע ההחלטה לפתוח את כיתות ה'-ו' ביום שלישי, בנוסף לחזרתם ללימודים של תלמידי כיתות א'-ד'. נכון להיום אין מועד מדויק לחזרה של תלמידי חטיבות הביניים והתיכונים, על אף שיש הבנות במסגרתן תלמידי י"א-י"ב ישובו בעוד כעשרה ימים, אך הדבר מצריך אישור נוסף של הקבינט. בנוגע לשבוע הבא - הרשימה תועבר ככל הנראה ביום שישי.

תכנית זו היא דיפרנציאלית, בהתאם לתכנית הרמזור של פרויקטור הקורונה הקודם, פרופ' רוני גמזו. לפי התכנית, רשות נחשבת לאדומה אם הציון שלה גבוה מ-7.5, אולם במשרד הבריאות שואפים להוריד את הציון ל-7. רשות כתומה מוגדרת עם ציון סביב 7.5-6, צהוב - 6-4.5 ואילו רשות ירוקה מוגדרת עם ציון נמוך מכך.

מוקד מכבי, רמת השרון 5 באוקטבור 2020. ראובן קסטרו
כלל צוות בית הספר והתלמידים ייבדקו. מוקד מכבי לבדיקות קורונה/ראובן קסטרו

החלטת קבינט הקורונה לפתוח את מערכת החינוך לכיתות הגבוהות בחינוך היסודי לא התקבלה בברכה במשרד הבריאות. עם זאת, במשרד התגייסו למאמץ החזרה לשגרה במטרה לאזן בין הצורך הבריאותי לצורך החינוכי של החזרת הלימודים לשגרה ככל האפשר.

אחת הבעיות בחזרה לשגרה מצד מערכת הבריאות היתה ההיערכות מראש. לפי בדיקת משרד הבריאות, 15% מהערים משנות את צבען מדי שבוע - ובעיקר מצהוב לכתום. במתווה הנוכחי, הרשימה תתעדכן מדי סוף שבוע, ובתי הספר ייאלצו להתכונן בהתאם.

סיווג הערים ייעשה בידי צוות רחב במשרד הבריאות. מתפקידו יהיה לבחון את המדדים בכל היישובים, לקבוע את צבעה ולהפיץ את הרשימה לגורמים הרלוונטיים. במשרד עדיין בודקים איך לשלב את המתווה עם ההחלטה לפתוח את הלימודים לכיתות ה'-ו' כבר ביום שלישי הקרוב. בהתאם לכך, במשרד הבריאות מעוניינים למדוד את התחלואה משלישי לשני, כפי שנעשה כיום במערכת הבריאות, ולא מראשון לחמישי, כפי שמקובל במוסדות החינוך.

עוד בוואלה!

ההורים והמורים מרוצים מהחזרה ללימודים, אך יתקשו לשמור על כל ההגבלות

לכתבה המלאה
חזרה ללימודים בית הספר צליל, חדרה 1 בנובמבר 2020. שלומי גבאי
לימודים על פי צבע העיר. תלמידים בבתי ספר בחדרה/שלומי גבאי

דוגמה לעיר שעברה שינוי היא ירוחם. באמצע ספטמבר הוכרזה העיר אדומה בוהקת עם מדדי תחלואה גבוהים מאוד, אולם לאחר מאמצים של ראש העיר, טל אוחנה, העיר הפכה לכתומה ואחר כך לירוקה, ומאז נותרה עם מדדי תחלואה טובים יחסית. התכנית החדשה של משרד הבריאות תתמרץ למעשה את הערים לפעול למען שיפור מדדי התחלואה.

הפיילוט לקטיעת שרשרת ההדבקה בבתי הספר

במערכת הבריאות בוחנים גם כיצד ניתן לקטוע את שרשראות ההדבקה בתוך בתי הספר. במסגרת זו החל בשבוע שעבר פיילוט לבדיקת כל צוות בתי הספר והתלמידים במוסד שבו התגלה חולה. התכנית יצאה לדרך בבית ספר יסודי בגליל, שם התגלו בשבוע שעבר שני תלמידים מאומתים, אחד תלמיד בכיתה ג' והשני תלמיד בכיתה ד', ללא קשר משפחתי ביניהם.

במשרד הבריאות בדקו את כל הצוות והתלמידים בבית ספר על אף שרבים מהם לא היו בקרבת השניים. בעבר היו בודקים רק את משפחות התלמידים החולים, אולם כיום, משרד הבריאות נערך לבדיקת המוסד כולו כך שיוכל להמשיך את שגרת הלימודים מצד אחד, ולקטוע את שרשרת ההדבקה שנוצרת בבית הספר מצד שני.

על פי נתוני משרד החינוך, מאז פתיחתה המחודשת של מערכת החינוך חלו 1,414 תלמידים, לצד 336 עובדי הוראה. 17 בתי ספר מתוך 5,000 מוסדות חינוך נסגרו בשל תחלואה (0.34%). 197 גני ילדים מתוך כ-21 אלף גנים (0.93%) נסגרו אף הם בשל תחלואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully