וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מחכה לממשלה: עיריית תל אביב הציגה מתווה למידה במרחב הציבורי

לוואלה! NEWS נודע כי בעירייה גיבשו תכנית שתאפשר לתלמידי חטיבות הביניים והתיכונים ללמוד באופן פיזי במשך יומיים בשבוע במבנים עירוניים. התכנון דורש את אישור משרד החינוך, והכוונה היא לרתום עוד רשויות מקומיות. "אם נשב בחיבוק ידיים, התלמידים יישארו בבית עד פסח"

בווידאו: גלנט קורא להחזיר את מערכת החינוך/מתוך ועידת החינוך הלאומית ה-2 - ישיבות בני עקיבא ומקור ראשון

עיריית תל אביב-יפו פועלת בימים אלה לגיבוש מתווה עצמאי של חזרה ללימודים עבור כיתות ז'-י"ב במתכונת המשלבת למידה פיזית - כך נודע היום (רביעי) לוואלה! NEWS. לפי המתווה המסתמן, במשך יומיים בשבוע יגיעו התלמידים ללימודים, ובשלושת הימים הנותרים ימשיכו בלמידה מרחוק. התכנית תכלול פתיחה של המרחבים הציבוריים והמבנים העירוניים לטובת כיתות הלימוד.

בשלב זה מדובר בתכנון של עיריית תל אביב בלבד, כאשר הכוונה היא לרתום רשויות מקומיות נוספות למהלך, אם המתווה יתברר כישים. בעירייה מסרו כי "מתווה החזרה של כיתות ז'-י"ב ייעשה תוך הקפדה על שמירה על כללי משרד הבריאות ומעל הכול סיוע לנוער שלנו ולהוריהם לחזור לשגרה ולחיים".

יישום התכנית דורשת את אישור משרד החינוך, שם עדיין לא מודעים ליוזמה. בכך, מתעוררת מחדש שאלת הצורך בהעברת חלק מהסמכויות המשרד לרשויות מקומיות שטוענות שבאפשרותן לנהל בצורה טובה יותר את מוסדות החינוך שלהן.

בית הספר התיכון אחד העם בפתח תקווה 5 במאי 2020. ראובן קסטרו
יושבים בבית קרוב לשבעה חודשים. תלמידי תיכון/ראובן קסטרו

"אם לא נכין את זה אנחנו, זה לא יקרה", הסבירה שירלי רימון ברכה, מנהלת מנהל החינוך בעיריית תל אביב. "אני מאמינה שאם נשב בחיבוק ידיים, הילדים האלה יישבו בבית עד אחרי חופשת פסח. אנחנו חייבים לפעול על מנת להחזיר אותם ללימודים".

רימון ברכה ציינה כי לפני כחודש ראש העיר רון חולדאי הוביל יחד עם עיריית בני ברק את המהלך להחזרת כיתות א'-ד' לחמישה ימים בשבוע במקום ליומיים, כפי שהציעו בהתחלה במשרד החינוך. המתווה שהציגו חולדאי וראש העיר בני ברק אברהם רובינשטיין כלל את החזרת התלמידים לשבוע לימודים מלא, בעוד מתווה החזרה המוצע על ידי ירושלים היה במתכונת חלקית בלבד. המאבק הצליח, ומספר ימי הלמידה הפרונטלית בכיתות א'-ד' עומד כיום חמישה-שישה ימים, כתלות ברשות המקומית.

לדברי רימון ברכה, "כששמענו שמדברים על יומיים-שלושה, אמרנו שאנחנו יודעים לעשות את זה יותר טוב. לא נשב ונחכה עד שייתנו לנו סמכויות, אנחנו לוקחים את הסמכויות. כשהבנו שמדברים על יומיים ועל צורך בתקציבי עתק ושבועות של הערכות, אמרנו שניתן לעשות זאת ביתר קלות, והוכחנו שאפשרי".

ראש עיריית תל אביב יפו, רון חולדאי, 26 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
"לוקחים את הסמכויות". חולדאי/ראובן קסטרו

למעט הפוגות קצרות בחודש מאי וכמה ימים בספטמבר, תלמידי כיתות ה'-י"ב נמצאים בבית כבר שבעה חודשים. בהתאם לאישור קבינט הקורונה, הלימודים בכיתות ה'-ו' יחודשו ביישובים המוגדרים ירוקים או צהובים. הלימודים בכיתות ה'-ו' יחזרו לפעול החל מיום שלישי הבא, ובכיתות י"א-י"ב יחודשו הלימודים החל מיום שלישי בעוד שבועיים. ביישובים המוגדרים כתומים או אדומים לא יחודשו הלימודים.

רימון ברכה אמרה כי הצוות החינוכי מעיד על תופעת נשירה סמויה בקרב רבע מתלמידי חטיבת הביניים והתיכון. מדובר תלמידים שלא מתחברים לזום או סוגרים את המצלמות כך שלא ניתן לדעת הם משתתפים בשיעורים.

מנהלת מנהל החינוך הביעה חשש מההשפעות הנפשיות של השהייה הממושכת בבית של בני הנוער. "בגרות תהיה להם, אבל מי ידאג למצוקות הנפשיות?", הסבירה. "אנחנו נחשפים להרבה סיפורים מטרידים בקרב בני נוער - הפרעות אכילה בקרב מתבגרות, תופעות של דיכאון, ילדים שלא יוצאים ימים מהחדר, אנחנו גם מזהים שגילאי צריכת הסמים והאלכוהול ירדו בתקופה האחרונה מ-14 ל-12. כל אלה הם תוצאה של היעדר מסגרת חינוכית במשך תקופה כה ממושכת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully