וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההורים והמורים מרוצים מהחזרה ללימודים, אך יתקשו לשמור על כל ההגבלות

ההחלטה להשיב את תלמידי כיתות ה'-ו' וי"א-י"ב שימחה את ההורים, שבירכו על המהלך, אך ציינו כי הוא מגיע מאוחר: "הילדים משתגעים בבית, והלימודים בזום קשים". מנהלי בתי הספר מתרגשים לקראת חזרת התלמידים, אך מבהירים: "הפכנו לערוכים לכל מתווה אפשרי, אבל זה לא פשוט"

בווידאו: גמזו מתייחס למתווה ההקלות ולכך שאין פיתרון לכיתות ה' ומעלה/צילום: לע"מ, עריכה: טל רזניק

הורים רבים בירכו הערב (שני) על ההחלטה לחדש את הלימודים בכיתות ה'-ו' וי"א-י"ב בקרוב, אך הבהירו כי מדובר בצעד מתבקש, שנעשה מאוחר מידי. גם אנשי ההוראה סיפרו על ההתרגשות לקראת החזרה ללימודים, אך הבהירו כי עד שהתלמידים ייכנסו שוב לכיתות ישנה עבודה רבה ומאומצת. בין היתר, ייאלצו מנהלי בתי הספר למצוא מקומות כדי להכיל את כל הקפסולות של התלמידים, ולהבין כיצד לבודד תלמיד או איש צוות שחלה. כמו כן, הזכירו המנהלים כי לתלמידי כיתות ז'-י' עדיין לא נמצא פיתרון.

י', אם לילד מכיתה ו' בבית ספר בתל אביב אמרה כי "הגיע הזמן שיחזרו לבית הספר, זה היה צריך לקרות הרבה קודם". לדבריה, "הילדים משתגעים בבית כבר חודשים, והלימודים בזום קשים מאוד. לילדים קשה להתרכז וזאת לא צורה ללמוד". היא הסבירה כי היא "מקווה מאוד שיחזרו ללימודים, ושהילדים ימשיכו ללכת לבית הספר גם אם התחלואה תעלה".

"המדינה חייבת למצוא פתרון שיאפשר לעסקים ולמערכת החינוך לפעול כמו בשגרה, כי אחרת יהיה בלתי אפשרי להמשיך ככה", הבהירה י'. לדברים אלו הצטרפה טל ברון שפיר, אמא לעדי, ילדה בכיתה ו'. "דווקא בגיל שבו החברים תופסים נתח כל כך משמעותי בחייהם של בני ה-10-12, שלחו אותם ללמוד דרך זום בבדידות ובחוסר מעש", אמרה.

הכנות בבית הספר "יסוד המעלה" לקראת החזרה ללימודים אחרי הסגר, ראשון לציון, 26 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
"יהיה בלתי אפשרי להמשיך ככה". הכנות בבתי הספר לקראת החזרה ללימודים/ראובן קסטרו

ברון שפיר הסבירה כי "הקושי העיקרי הוא היעדר המפגשים החברתיים והלימודיים, מה שהקשה מאוד על הילדים ועלינו ההורים". לדבריה, "הדאגה להוציא אותם מהבית, להגביל זמן מסך, לראות שהם אינם מתכנסים בעצמם ומפספסים מיומנויות חברתיות שכל כך חשובות בגיל הזה".

"לא ניתן להמשיך במצב העגום הזה", הוסיפה ברון שפיר. "יציאה ללימודים עם חבריהם לכיתה והמורים היא אינה פריבילגיה, אלא צורך ממשי וחיוני בהתפתחות הילדים".

עוד בוואלה!

הלימודים בכיתות ה'-ו' יחודשו בשבוע הבא, סגר לילי ביישובים כתומים ואדומים

לכתבה המלאה

לפי ההחלטה שאושרה בקבינט, הלימודים בכיתות ה'-ו' ובכיתות י"א-י"ב ביישובים המוגדרים ירוקים או צהובים יתחדשו. זאת, כשכיתות ה'-ו' יחזרו לפעול החל מיום שלישי הבא, וכיתות י"א-י"ב יחזרו מיום שלישי בעוד שבועיים. עוד הוחלט כי ביישובים כתומים ואדומים שאין בהם סגר כולל, יוטל עוצר לילי וכן אושר מתווה הגדלת הקנסות בחקיקה. עוד אושר כי מרכזי הביג ייפתחו בערים ירוקות החל ממחר. כמו כן, נציגי הקניונים ומשרד הבריאות יגבשו מתכונת לפתיחה מצומצמת ניסיונית של קניונים מסוימים.

ההחלטות שאושרו בקבינט הקורונה

  • הלימודים בכיתות ה'-ו' ובכיתות י"א-י"ב יחודשו ביישובים ירוקים או צהובים
  • בכיתות ה'-ו' החל מיום שלישי הבא, ובכיתות י"א-י"ב החל מיום שלישי בעוד שבועיים
  • יוטל סגר לילה ביישובים כתומים ואדומים שאין בהם סגר כולל
  • אושר מתווה הגדלת הקנסות בחקיקה
  • מרכזי הביג ייפתחו בערים ירוקות החל ממחר
  • נציגי הקניונים ומשרד הבריאות יגבשו מתכונת לפתיחה מצומצמת ניסיונית של קניונים
חיטוי בתי ספר בנוף הגליל (נצרת עילית), 2 במאי 2020. עיריית נוף הגליל, אתר רשמי
"הפעם יש לנו מספיק זמן להיערך". חיטוי בתי ספר, לפני חזרת התלמידים/אתר רשמי, עיריית נוף הגליל

מירי רובין, מנהלת בית הספר היסודי גבריאלי בתל אביב, סיפרה על ההתרגשות לקראת החזרה הצפויה של ילדי כיתות ה'-ו' ללימודים. "ברור שאני וכל המורות בבית הספר מאוד מתרגשות מהחזרה של הילדים. זה מאוד חשוב", אמרה רובין. "המסגרת חסרה להם, הקשר האישי עם המורות. יש לנו כבר היום מפגשים בשטח פתוח איתם, ואני רואה שהילדים מאוד רוצים לחזור". לדברי רובין, "הילדים מגיעים למפגשים האלה עם המורים בשמחה, הנוכחות כמעט מלאה".

מעבר לכך, הסבירה מנהלת בית הספר כי "הפעם יש לנו מספיק זמן להיערך, בניגוד לפעמים קודמות - זה שנותנים לנו שבוע להתארגן זה בהחלט טוב". יחד עם זאת, הבהירה רובין כי החזרה של שתי שכבות גיל נוספות לבתי הספר, מביאה איתה לא מעט אתגרים. "עדיין לא קיבלנו את המתווה הסופי, צריך לבדוק מה הפרטים שלו. נצטרך להתמודד גם עם אתגר של 'מפתח החשיפה', לפיו כל מורה יכול ללמד לכל היותר בארבע קפסולות, וגם עם אתגר של מקום פנוי בבית הספר, שזה בהחלט יוצר בעיה".

"יהיו פחות שעות בכיתה, ונצטרך לשלב גם למידה מרחוק"

"אנחנו נצטרך לראות איך נתגבר על זה", הבהירה רובין. "המחיר הראשון הוא שיהיו פחות שעות פרונטליות ונצטרך לעשות שילוב של למידה מרחוק עם למידה פרונטלית". היא הסבירה כי בבית הספר שאותו היא מנהלת יש 40 קפסולות, וכי אין מספיק חללי למידה במקום. "לשמחתי העירייה מקצה לנו מקומות בחלל העירוני - בסבב הראשון לימדנו בהיכל התרבות, בשבט הצופים, זה כנראה יתאפשר לי גם בסבב הזה. אבל זהו בהחלט אתגר שנצטרך להתמודד אתו".

מלבד זאת, הדגישה רובין כי "בהמשך יש גם אתגרים נוספים. כשהילדים מתחילים להיכנס לבידוד או כשאיש צוות חולה, אני מקווה שהפעם זה ייחסך מאיתנו. אם יש משהו למדנו בכל התקופה הזאת - זה לגלות יצירתיות".

רונית גרייף, מנהלת בית הספר ברנר בגבעתיים, בירכה על החלטת הקבינט, אך כמו מנהלים אחרים מודאגת מהאתגרים הרבים שהיא מציבה בפנייה: "אנחנו כבר הפכנו להיות ערוכים לכל מתווה אפשרי, אבל זה לא פשוט, כי יש את המגבלה של ארבע קפסולות לכל מורה. נורא קשה לייצר כזאת מערכת. אני מקווה גם שיימצא פתרון לכיתות ז'-ח' כי הלמידה בזום קשה עבורם, והיא לא יכולה להישאר לאורך זמן. אני מאוד רוצה להעניק לילדים חוויה של למידה, בדגש על הפן הרגשי-החברתי. הם היו הרבה זמן לבד, בתוך הקוביות. כמעט ולא נפגשו עם חברים, ואם נפגשו, אז עם חברים בודדים".

ביה"ס ברנר, גבעתיים. -, אתר רשמי
"רוצה להעניק לילדים חוויה של למידה". בית הספר ברנר בגבעתיים/אתר רשמי, -

מיכל גלבר, מנהלת בית הספר היסודי צליל למצוינות בנתניה, ציינה כי היא "חושבת שזו החלטה נכונה מאוד, בעיקר בהתחשב בעובדה ששכבות ה'-ו' מנותקות זה מזה כבר כמה חודשים, וזה יצר פערים לימודיים, ובעיקר פערים חברתיים ופגיעה בקשר הבינאישי שאנו יוצרים מולם". היא הוסיפה כי "התקשורת בזום אינה תחליף למבט עיניים, ושיח מלב אל לב שנוצר במפגשים הפיזיים בבית הספר".

בית הספר צליל למצוינות בנתניה ממוקם בשכונה שבה מרבית ההורים עובדים למחייתם במשך כל שעות היום, וחלקם אינם מתפרנסים כלל. "לא מעט ילדים משוטטים ברחובות ונשארים ערים עד השעות הקטנות של הלילה, ולכן קשה להם לתפקד במהלך היום", הסבירה גלבר. "אנחנו מקווים שהילדים יוכלו לשוב במהרה לשגרת לימודים, ושנצליח להציל אותם לפחות בזמן שנותר לנו, ולגשר על הפערים ועל המורכבות הרגשית שנוצרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully