וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלימודים בכיתות ה'-ו' יחודשו בשבוע הבא, סגר לילי ביישובים כתומים ואדומים

עודכן לאחרונה: 7.12.2020 / 21:12

קבינט הקורונה אישר לחדש את הלימודים בכיתות ה'-ו' ובכיתות י"א-י"ב ביישובים ירוקים וצהובים, כאשר הלימודים לא יחודשו ביישובים כתומים ואדומים. בנוסף לכך, יוטל סגר לילי ביישובים כתומים ואדומים שאין בהם סגר כולל, ויאושר מתווה הגדלת הקנסות בחקיקה

בווידאו: נתניהו מתריע שאם תהיה עלייה בתחלואה ההגבלות יהודקו/צילום: לע"מ

קבינט הקורונה אישר היום (שני) את חידוש הלימודים בכיתות ה'-ו' ובכיתות י"א-י"ב ביישובים המוגדרים ירוקים או צהובים. הלימודים בכיתות ה'-ו' יחזרו לפעול החל מיום שלישי הבא, ובכיתות י"א-י"ב יחודשו הלימודים החל מיום שלישי בעוד שבועיים. ביישובים המוגדרים כתומים או אדומים לא יחודשו הלימודים.

לפי ההחלטה שאושרה בקבינט, יוטל סגר לילה ביישובים כתומים ואדומים שאין בהם סגר כולל, וכן אושר מתווה הגדלת הקנסות בחקיקה. עוד אושר כי מרכזי הביג ייפתחו בערים ירוקות החל ממחר. לגבי הקניונים, נציגי הקניונים ומשרד הבריאות יגבשו מתכונת לפתיחה מצומצמת ניסיונית של קניונים מסוימים.

כל השרים הצביעו בעד ההחלטה, חוץ שר הבריאות יולי אדלשטיין ושרת השיוויון החברתי והמיעוטים מירב כהן, שהסתייגו בסעיף שנגע לפתיחת מערכת החינוך.

ההחלטות שאושרו בקבינט הקורונה

  • הלימודים בכיתות ה'-ו' ובכיתות י"א-י"ב יחודשו ביישובים ירוקים או צהובים
  • בכיתות ה'-ו' החל מיום שלישי הבא, ובכיתות י"א-י"ב החל מיום שלישי בעוד שבועיים
  • יוטל סגר לילה ביישובים כתומים ואדומים שאין בהם סגר כולל
  • אושר מתווה הגדלת הקנסות בחקיקה
  • מרכזי הביג ייפתחו בערים ירוקות החל ממחר
  • נציגי הקניונים ומשרד הבריאות יגבשו מתכונת לפתיחה מצומצמת ניסיונית של קניונים
סגר באלעד 18 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
הלימודים ביישובים ירוקים וצהובים יחודשו. שוטר אוכף את הגבלות הקורונה באלעד/ראובן קסטרו

במהלך הישיבה ביקש שר החינוך יואב גלנט להקדים את פתיחת הלימודים ליום ראשון, אך סורב על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולאחר שניסה להעלות את הנושא בשנית, ענה נתניהו: "שמעתי את עמדתך ואנחנו לא נשנה את ההחלטה". לאחר מכן התעורר ויכוח על מועד פתיחת הלימודים.

דרעי: "אני לא מבין מדוע צריך להמתין שבוע לפתיחת מערכת החינוך בכיתות ה'-ו'. מדוע לא פותחים מיד?"
נתניהו: "אנחנו לא רוצים להעלות את מקדם ההדבקה. צריכים לראות מה מתפתח. הנשיא פוטין אמר לי שאצלו הכל סגור עדיין. אריה, אני מקווה שעניתי לך על השאלה".
דרעי: "ראש הממשלה, אותי לימדו שדינא דמלכותא דינא".

עוד בוואלה!

גנץ: נתמוך בקיום לימודים בכיתות י"א-י"ב ובפתיחת המסחר בערים ירוקות

לכתבה המלאה

השרה מירב כהן הזהירה במהלך הדיון כי "אנחנו בדרך לסגר שלישי", ונתניהו הבהיר כי "אם התחלואה תעלה בעקבות ההקלות, נחזור במהירות להגבלות". בשלב זה התפתח דין ודברים ביניהם.

מירב כהן: "נראה שבחרנו באסטרטגיה לפיה ברור שהסגר השלישי יגיע. אני הייתי מעדיפה ללכת על אסטרטגיה יותר שמרנית, אבל אני מבינה את המצב. אני חושבת שכן חשוב, לפחות בחינוך, להפריד שבועיים בין פתיחה לפתיחה כמו שהציע הפרוייקטור. העוצר הלילי - אמרו המומחים שהוא לא אפקטיבי, אז למה לעשות אותו בערים הכתומות? אני מתפללת שלא תוך שבועות ספורים נחזור לעוד סגר וההישגים שלנו יימחקו".

נתניהו: "אני רוצה לתקן אותך - אם נראה התחלה של עלייה גאומטרית, נכרות ענפים מהעץ הזה. צריך לזכור את זה, כי לא נחכה ל-2,000 נדבקים ולא ל-4,000 כמו בפעם שעברה. אנחנו נוריד את זה הרבה לפני. לא בהכרח שנגיע לסגר כללי, אבל נוריד כמה ענפים מהעץ הזה".

מירב כהן: "בסגר הקודם התחלנו להקל ב-20 נדבקים. היום התחלנו להקל ב-2,000 נדבקים ביום. עשינו זאת כי הייתה תכנית מסודרת של עמידה ביעדים. עכשיו אנחנו סוטים ממנה".

נתניהו: "אנחנו על 600-700 חולים ביום, בממוצע 650 בשבוע. ברגע שזה יתחיל לעלות - נעצור. תזכרו את השיחה הזאת, אמרנו שיש גבול. אנחנו נצטרך לקבל את ההחלטות האלה. הנה - פותחים את האקורדיון, אולי קצת יותר ממה שאנחנו רוצים, צריך לקבל את זה. זו השיטה. רק נזכור שעם הפתיחה יבוא גם הכיווץ".

בני גנץ במהלך ישיבת סיעת כחול לבן 16 בנובמבר 2020. אלעד מלכה, אתר רשמי
"מדיניות של ירוק וטוב לו ואדום ונעזור לו". בני גנץ בישיבת סיעת כחול לבן, היום/אתר רשמי, אלעד מלכה

מוקדם יותר, אמר יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ בפתח ישיבת הסיעה, כי יתמוך בפתיחת מערכת החינוך והמסחר בערים ירוקות. זאת, לקראת הדיון בקבינט הקורונה בנושא ההקלות במגבלות על הציבור. "נפעל במדיניות של ירוק וטוב לו ואדום ונעזור לו", מסר.

"נתמוך בפתיחת החינוך לכיתות ה'-ו' וי"א-י"ב ובפתיחת המסחר במרחבים הפתוחים במקומות הירוקים. נפעל גם למתווה לפתיחת התרבות באזורים הירוקים", הוסיף גנץ. לדבריו, "בערים הצהובות נסתפק בפתיחת החינוך, אך נמתין עם המסחר במרכזים הגדולים. בערים הכתומות נצטרך להמתין עוד יותר עם המסחר והחינוך עד להורדת התחלואה. בערים האדומות נקיים סגרים תוך סיוע של 'אנשי חיל' ממשרד הביטחון עד להורדת התחלואה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully