וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: נתמוך בקיום לימודים בכיתות י"א-י"ב ובפתיחת המסחר בערים ירוקות

16.11.2020 / 15:06

לקראת הדיון בקבינט הקורונה, אמר שר הביטחון כי יש לקבל החלטות בהקדם. לדבריו, כחול לבן תתמוך גם בפתיחת כיתות ה'-ו' באזורים עם תחלואה נמוכה. "נפעל במדיניות של ירוק וטוב לו, ואדום ונעזור לו", מסר, ותקף את נתניהו: "אם הוא לא יתעשת - הכנסת תתפזר"

בווידאו: גמזו נפרד מתפקידו פרויקטור הקורונה ואומר שתכנית הרמזור לא נכשלה/צילום: לע"מ

יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ אמר היום (שני) בפתח ישיבת הסיעה כי יתמוך בפתיחת מערכת החינוך והמסחר בערים ירוקות. זאת, לקראת הדיון בקבינט הקורונה בנושא ההקלות במגבלות על הציבור. "נפעל במדיניות של ירוק וטוב לו ואדום ונעזור לו", מסר. "נתמוך בפתיחת החינוך לכיתות ה'-ו' וי"א-י"ב ובפתיחת המסחר במרחבים הפתוחים במקומות הירוקים. נפעל גם למתווה לפתיחת התרבות באזורים הירוקים".

לדבריו, "בערים הצהובות נסתפק בפתיחת החינוך, אך נמתין עם המסחר במרכזים הגדולים. בערים הכתומות נצטרך להמתין עוד יותר עם המסחר והחינוך עד להורדת התחלואה. בערים האדומות נקיים סגרים תוך סיוע של 'אנשי חיל' ממשרד הביטחון עד להורדת התחלואה". גנץ פנה לציבור וביקש להרחיב את היקף בדיקות הקורונה. "ככל שנרבה בבדיקות - נוריד את התחלואה", מסר.

בני גנץ במהלך ישיבת סיעת כחול לבן 16 בנובמבר 2020. אלעד מלכה, אתר רשמי
גנץ בישיבת סיעה, היום/אתר רשמי, אלעד מלכה

גנץ מתח ביקורת על העיכוב בקבלת ההחלטות. "אתמול נערכה ישיבה מאד ארוכה בקבינט הקורונה. המחלה עדיין נוכחת, ואנחנו צריכים לבצע צעדים אחראיים באופן שבו אנחנו מתנהלים", הוסיף. "ולכן אנו לא יכולים להרשות לעצמנו עוד יום אחד ללא החלטות. הציבור ממתין".

הוא תקף גם את ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי "אם הוא לא יתעשת - הכנסת הזו תתפזר. הנחיתי את ח"כ איתן גינזבורג ( כחול לבן) לרכז את הצעות החוק של שוויון ומלחמה בשחיתות. אם נצא לבחירות - יידעו אזרחי ישראל מי גרר אותם לשם".

עוד בוואלה!

ריבלין: "ילדינו פגיעים לתחושת הבדידות"; הקבינט ידון בתכנית השלבים

לכתבה המלאה
מתחם ביג קסטינה במהלך סגר נובמבר 2020. ראובן קסטרו
"נתמוך בפתיחת המסחר במרחבים הפתוחים במקומות הירוקים". חנויות סגורות בביג קסטינה/ראובן קסטרו

קבינט הקורונה יתכנס היום בשעה 16:00 לדיון בהטלת עוצר לילי ופתיחת מרכזי הקניות הפתוחים. זאת, לאחר שאתמול התקיימה ישיבה בנושא שנמשכה שעות ארוכות - והסתיימה ללא החלטות.

בתחילה דנו השרים ברעיון העוצר הלילי בכל המדינה, לפי דרישת ראש הממשלה בנימין נתניהו. עם זאת, לאחר הסקירה של נציגי המשטרה בקבינט, בה הודגשו קשיי האכיפה של עוצר לילי על כל המדינה, אמר נתניהו כי אין טעם להמשיך לעסוק בכך, כיוון שזה לא יקרה.

משום כך, ההחלטה שהוצגה לשרים כוללת את הידוק הסגר ביישובים אדומים, עוצר לילי ביישובים כתומים שמצריך חקיקה, סגירת מסחר החל מהשעה 19:00 בכל הארץ, החמרת הקנסות בחקיקה והתניית עבודה בתחומים מסויימים בביצוע בדיקות - שגם כן מצריכה חקיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully