וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נואל, אחיינו של יצחק אברג'יל, נידון לשנתיים וחצי מאסר

25.12.2020 / 9:36

האחיין הורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות נשק, הפרת מעצר בית ואיומים ב-3 אישומים שונים. בין היתר, אברג'יל איים על אדם שקיבל מימון לעסק ניכיון צ'קים מדודו, ירה באקדח ליד הסופרלנד והשתמש באישור יציאה ממעצר בית לצרכיו. אביו של אברג'יל נרצח מול עיניו בגיל 13

יצחק אברג'יל העיד בפעם התשיעית במסגרת פרשת 512/צילום: תאגיד "כאן", עריכה: שניר דבוש

נואל אברג'יל, אחיינו של העבריין יצחק אברג'יל, הורשע בעבירות נשק, הפרת מעצר בית ואיומים - ונידון השבוע לשנתיים וחצי מאסר בפועל. נואל הוא בנו של העבריין יעקב אברג'יל, שנרצח מול עיניו ביריות בשנת 2002, כשהיה בן 13.

אברג'יל הורשע בבית המשפט המחוזי מרכז במסגרת הסדר טיעון בשלושה אישומים שונים. הראשון נוגע לסכסוך ישן עם אדם שעבד בעסק לניכיון צ'קים בשנת 2004. על פי כתב האישום שבו הודה אברג'יל, דודו יצחק נתן מימון לעסק, וכך נוצר כביכול לאחד העובדים במקום חוב של 400 אלף דולר כלפיו.

בנובמבר 2019 זומן אותו אדם לפגישה שאותה ניהל נואל. הוא ניסה לטעון שהחוב כבר שולם, אבל האחיין אברג'יל אמר לו "לא משנה כמה שנים עברו, מי שחייב כסף - חייב. חוב זה חוב, ואין לו פג תוקף". כעבור כמה ימים, התקשר נואל למתלונן, וכאשר שמע שהוא עדיין מתכחש לחוב, אמר: "אה, אתה לא משלם? הבנתי אותך, תהיה בריא", וטרק את הטלפון. בשל כך הורשע באיומים.

יצחק אברג'יל, רגע לפני עדותו בפרשת 512 
25 בדצבמר 2018. ניב אהרונסון
האחיין בדרך לכלא. יצחק אברג'יל בבית המשפט, 2018/ניב אהרונסון

על פי האישום השני, בינואר השנה הגיע אברג'יל עם שני חברים לחניה בראשון לציון, ליד הסופרלנד, כשהוא מצויד באקדח. הוא ירה שתי יריות, ולמשמע הרעש הגיע למקום שוטר שהיה בסמוך. כשהבחינו אברג'יל וחבריו בשוטר, אברג'יל השליך את האקדח לשיח, אך הוא נמצא. המקרה הזה הביא להרשעתו בהחזקת נשק, ובירי באזור מגורים.

האישום השלישי עסק בכך שביוני האחרון אמור היה אברג'יל לשהות במעצר בית באיזוק אלקטרוני ותחת פיקוח. בית המשפט אישר לו לצאת ממעצר הבית לסדרת טיפולי שיניים, אלא שבדיעבד התברר שהוא מעולם להתכוון ללכת לטיפולים, והשתמש באישורי היציאה כדי להגיע למקומות אחרים, ואף יצר קשר עם מעורבים אחרים בתיק שבגללו נשלח למעצר בית מלכתחילה.

עוד בוואלה!

"היינו חברים עד שרצחנו אותו": עד המדינה העיד בפרשת החיסולים

לכתבה המלאה

סנגוריו של אברג'יל, עורכי הדין נס בן נתן ומשה יוחאי, הצליחו לאחר גישור להגיע להסדר טיעון מול פרקליטות מחוז מרכז (פלילי), שניהלה את התיק. במסגרת ההסדר נמחקו מכתב האישום עוד אירוע של ירי וסחיטה, ואילו אברג'יל הודה באיומים הנותרים. המחלוקת היחידה הייתה גובה הקנס שיוטל עליו. השופט עמי קובו הטיל עליו לבסוף קנס בסך 8,000 שקלים, לצד 15 אלף שקלים שהעמיד כערבויות - וחולטו לאחר משום שהפר את תנאי מעצר הבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully