וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החביתה", "השלד" ו-11 קילו קוק: קרב המוחות בין אברג'יל לתובע נמשך

30.12.2018 / 12:53

העבריין יצחק אברג'יל התייצב בפעם החמישית בבית המשפט המחוזי בת"א להמשיך את עדותו בפרשת החיסולים בעולם התחתון. הפעם, מתמקד התובע בעסקה להעברת סמים מפרו לאנגליה, שמכונה בכתב האישום "הבלדרית". "אתה מסתבך עם עצמך יצחק - וזה נשמע לא טוב"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: תומר לוי

העבריין יצחק אברג'יל התייצב הבוקר (ראשון) בבית המשפט המחוזי בתל אביב, זאת בכדי להמשיך בעדותו בפרשה 512 - פרשת החיסולים בעולם התחתון. בארבעת הפעמים הקודמות גולל אברג'יל את סיפור חייו ואת קשריו עם גורמים בעולם הפשיעה והיום התובע, עו"ד ניסים מירום, מתמקד בעסקה להעברת 11 ק"ג קוקאין מפרו לאנגליה, שמכונה בכתב האישום "הבלדרית". עד כה, אברג'יל מסרב להשיב לכל שאלה שקשורה לנושא.

בשיחה, שלפי התובע עוסקת באותה עסקה, מדבר יצחק, המיוצג על ידי עורכי הדין שמשון וייס ולירז מאיר מהסנגוריה הציבורית, עם אדם אחר. הם מתייחסים לאדם שמכונה "המשקפיים" (עד המדינה ה', ד"ד), שנותן גב לעד המדינה י', שהיה מעורב בעסקה. יצחק נשמע אומר בשיחה כי "המשקפיים" הוא בחור "על הכיף כיף כיפאק". לאחר השמעת השיחה מבקש התובע ירום מאברג'יל להסביר את השיחה, והוא מסרב. השופטים מסבירים לו שבכך הוא בעצם מאשר כי השיחה קשורה לעסקת "הבלדרית".

"אתה מסתבך עם עצמך יצחק, וזה נשמע לא טוב. תראה, אני משמיע לך שיחה, לא נאמרה בה המילה 'בלדרית'. לא מעניין מה אני חושב, אני לא עד פה. האם היא קשורה לבלדרית ואתה לא עונה, או שהיא קשורה לבלדרית ואתה כן עונה?". אברג'יל סרב לענות בטענה שאינו מבין כלום מהשיחה שהושמעה לו.

עוד בנושא:
אברג'יל העיד בפרשה 512: "ארגון? אפילו את השירותים הוא לא מנהל"
העבריין יצחק אברג'יל בעדותו בפרשת החיסולים: "קברו אותי, עשו ממני קססה"

יצחק אברג'יל, רגע לפני עדותו בפרשת 512 
25 בדצבמר 2018. ניב אהרונסון
"המשקפיים הוא בחור על הכיף כיף כיפאק". יצחק אברג'יל מעיד בפעם החמישית/ניב אהרונסון

התובע מירום ממשיך, "תראה, עד המדינה ה' לגרסתנו, מעורב בגני התערוכה (הניסיון לרצוח את העבריין זאב רוזנשטיין באמצעות מטען בגני התערוכה, ובו נפצעו כמה אזרחים, ד"ד). זה ארבעה חודשים לפני השיחה. בסדר? חודשיים אחרי השיחה יבוא יהודה הלוי (פיצוץ המטען שגם כן כוון לכאורה לרוזנשטיין, ובו נהרגו 3 אזרחים, ד"ד). לגרסתך, אתה מכיר את ה' במקסימום משמועה ופוגש אותו אגב בקולומביה שבכלל לא נסעת. ציון, על הפרק עומדת עסקה של 11 קילו קוק, וציון אומר שה' נותן לו גב. במקום להגיד: 'מי זה ה' בכלל, לא מכיר אותו' - אתה זורם! מאיפה אתה מכיר את ה' אם הוא לא עשה לך את פלומר?".

אברג'יל משיב לתובע כי "ה' הוא חבר טוב של מריקו" וכי אם מישהו חבר של חבר שלי - "אני אתן לו את מלוא הכבוד". התובע משיב כי התשובה לא קשורה לשאלה שלו, "למה אתה חותם על ה' אם אתה לא מכיר אותו? י' שעוקץ אתכם משתף פעולה עם ה', למה אתה חותם עליו?". אברג'יל עונה, "אתה מערבב בשר וחלב. אני אומר שה' בחור טוב ואחלה גבר כי הוא חבר של מריקו".

עוד באותו נושא

"עשיתי פשעים כמו שיש לך שערות": הקרב בין אברג'יל לתובע בפרשה 512

לכתבה המלאה

השיחה מ-2004

בהמשך משמיע התובע מירום שיחה נוספת מה-12 באוקטובר 2004, בה הדוברים הם אברג'יל וציון אלון. בשיחה שואל ציון לגבי י', ואברג'יל משיב שהשאיר לו 8,500 שקלים. רגע לפני כן טען אברג'יל שבאותה תקופה לא היה לו כל קשר ל-י'. הוא טוען כי השיחה שהושמעה מפוברקת והוסיף, "בחיים לא הבאתי לי' גרוש. מילי-גרוש. רבע שקל לא הבאתי לו".

"יש לנו שיחה מ-2004 שאתה מדבר עם יניב על י' (אחד מעדי המדינה, ד"ד). היה דיבור שאתה רוצה להוריד אותו בגלל הפאשלה שהוא עשה", טוען התובע מרום בפני אברג'יל שמשיב, "לתת לו מכות, להשפיל אותו לאלף אלפי עזאזל, זה גם נקרא להוריד". מרום מתעקש, "אז לגבי י', אמרת שאתה רוצה להוריד אותו? באיזושהי אפשרות?". אברג'יל משיב, "רציתי לעשות מהחביתה הזאת שקשוקה. כי הנוכלויות שיש בו...".

עדותו של יצחק אברג'ל בבית המשפט מחוז תל אביב, דצמבר 2018. צילום מסך
אברג'יל בבית המשפט המחוזי בתל אביב/צילום מסך

"מה זה לעשות מהחביתה שקשוקה? (ביטוי שיצחק משתמש בו בשיחה שמושמעת באולם, ד"ד)" שואל התובע ומיד אברג'יל מתחיל לפרט, "אמרתי שאני ישב עם ה', נדבר איתו, שמהחביתה הזו צריך לעשות שקשוקה. זה אומר שצריך לתת לו מכות רצח. אני אשכנע אותו שמהחביתה צריך לעשות שקשוקה. שזה בנאדם חלאה שאי אפשר להיות במגע איתו. זה חלאת אדם".

בשיחה שמשמיע התובע מדבר אברג'יל עם אהרון סוסן, אחד הנאשמים האחרים. הם מדברים בקודים, בין היתר "החביתה" ו"השלד". ניכר שהם התכוונו לדברים שונים, ורק באמצע השיחה הם מבינים את זה. התובע ממשיך: "על מה אתם מדברים? התדר של אהרון קל לפענוח. הוא עסוק בהשקעה שירדה לו לטמיון. הוא עסוק בכסף שהוא שם על הבלדרית. ואתה עסוק במטען. הנה ראיית הזהב. אתה מדבר על השלד. שלד זה אוסף של עצמות, על זה אתה מדבר?".

לאחר שאברג'יל משיב שאינו זוכר, אומר לו התובע כי הוא "זוכר טוב מאוד ולא יכול לצאת מהשיחה הזאת. את היונה שתפסת מתחת לבניין כילד אתה זוכר, ואת השלד אתה לא זוכר? למה אתה קושר את אהרון סוסן, שעוד חודשיים נפגוש אותו ביהודה הלוי, למה אתה קושר אותו לשלד?".

אברג'יל משיב שייתכן ודיברו על שלד של בניין שרצו לבנות עבור בוזגלו (ציון אלון, ד"ד), וה' היה קשור לכך כי הוא היה קשור לעבודות אלומיניום. "הגרסה שלך היא הגרסה הכי הזויה ששמעתי. ה' העיד פה יומיים. אתה אומר שהוא לא קשור בכלל לבוזגלו. אתה חושב שה' עובד כבר על המטען, כשבפועל סוסן לא יודע להגיד לך, וחושב שהוא מדבר על הבלדרית".

"קודם כל אין ארגון ועל חביתה אני לא עונה"

התובע מטיל ספק בדבריו של אברג'יל, שואל מדוע לא פגע ב-י', וטוען כי הסיבה היא שי' חבר של ה', ואברג'יל צריך את ה' שירכיב את המטענים. "לא עשיתי איתו שום עסקאות סמים. השופטים שמעו את כל העדות של י'. לא יזמתי איתו שום עסקת סמים, ושום כלום. י' בעצמו אומר שלא נתתי לו אגורה, אז מאיפה אתה ממציא 8,500 דולר? בחיים לא נתתי לו סנט", יצחק משיב.

כעת התובע משמיע שיחה נוספת בין יצחק ועד המדינה ב' ממאי 2004 בעניין חוב כספי. לאחר השמעת השיחה התובע משחזר, "אני רוצה להראות לך מה עושה פה ב'. אתה יודע שהוא הולך להיפגש עם אח של "חביתה" והוא אומר לך שהוא נפגש עם "חביתה". אתה אומר לו "אח של חביתה", והוא אומר "יותר נכון השלישי, 'משקפיים'". אתה אומר בשיחה שאתה רוצה הכל במזומן עכשיו. מה סוגר ב' עם אבא של חביתה?". אברג'יל משיב שהם סוגרים מה שב' רוצה.

"אתה ראש הארגון, אתה רוצה הכל במזומן, את כל הכסף על הפדיחה של הבלדרית. אבל הנה כל הארגון מתקפל לפי אבא של החביתה, שאתה לא חייב לו כלום, שיש לו בן נוכל. למה?", שואל התובע. אברג'יל ממשיך במגמה, "קודם כל אין ארגון, חוץ מזה מי שרוצה להתקפל שיתקפל, ואני אמרתי לך שעל החביתה אני לא עונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully