וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אברג'יל העיד בפרשה 512: "ארגון? אפילו את השירותים הוא לא מנהל"

25.12.2018 / 15:05

אברג'יל עלה פעם השלישית לדוכן העדים מאז החל הדיון בפרשה 512, כדי לספק את גרסתו בנוגע למעורבותו לכאורה בניסיון חיסולו של העבריין זאב רוזנשטיין, יחסיו עם הנאשמים הנוספים ועדי המדינה. בדומה לעדויותיו הקודמות הכחיש את המיוחס לו וסיפר כיצד נשאב לעולם הפשע

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: תומר לוי

בבית המשפט המחוזי בתל אביב התחדשה היום (שלישי) עדותו של העבריין יצחק אברג'יל במסגרת פרשה 512, פרשת החיסולים בעולם התחתון. זו הפעם השלישית שבה אברג'יל מגולל את סיפור חייו ואת קשריו עם גורמים בעולם הפשיעה מאז החל הדיון בתיק. אחרי שבעדותו הראשונה סיפר על ילדותו ועל האופן שבו נשאב לעולם הפשע, בעדותו הקודמת שניתנה בשבוע שעבר סיפר אברג'יל על קשריו עם גורמים בעולם התחתון, והוסיף להכחיש כי עמד מאחורי ניסיון לחסל את העבריין זאב רוזנשטיין שמרצה כיום עונש מאסר בישראל.

הדיון נפתח בבקשתו של הסנגור, עו"ד שמשון ויס, להתייחס לטענה שהעלה על הדוכן אחד מעדי המדינה, לפיה אברג'יל פגש אותו במגדל האופרה שבתל אביב לאחר שחזר לישראל מ"הגירוש" - הכינוי שהעניק אברג'יל עצמו לתקופה שבה שהה בחו"ל בין 2004-2003 בשל חשש לחייו. "כשדיברתם על האופרה חשבתי שזה אופרה", טען. "מה לי ולאופרה? לא ידעתי בכלל שקיים בניין כזה. עד המדינה ה', חוץ מלפגוש אותו בבית שלו, אין לו שום אינטרס לפגוש אותו. הייתי נפגש שם כי הוא היה מבוצר. יכולתי להיות שם, כי הכל מצלמות, כי זה מקום בטוח. אני לא אחד שמטייל ברחובות. על מה תודה, מה יש לי להגיד לו תודה?"

לקריאה נוספת:
העבריין יצחק אברג'יל בעדותו בפרשת החיסולים: "קברו אותי, עשו ממני קססה"
יצחק אברג'יל העיד בבית המשפט: "מגיל 14 יריתי בהרבה אנשים"

יצחק אברג'יל, רגע לפני עדותו בפרשת 512 
25 בדצבמר 2018. ניב אהרונסון
מעיד בפעם השלישית. אברג'יל/ניב אהרונסון

בשלב זה החלה חקירה מצדו של עו"ד ניר שניידרמן, פרקליטו של ישראל אוזיפה, הנחשב למקורבו של אברג'יל. שניידרמן ביקש מאברג'יל להתייחס לטענת התביעה שמרשו היה בכיר בארגון הפשיעה של אברג'יל והיה אחראי על הפצת הסמים באירופה. "אף פעם לא היה לי ארגון, אין לי ארגון ולא יהיה לי", טען אברג'יל. "אם תפיסת החיים שלי בעיניכם נקראת ארגון, זה משהו אחר. אני מכיר את ישראל אוזיפה כי פעם אחת באתי עם אשתי, ועם עדי. ויש בחור בשם פופי, שישראל אוזיפה היה חבר שלו. יצאנו לבלות, הוא מכיר את בלגיה, הוא דמות כזאת כמו שיש בכל מיני מדינות מישהו שכולם מתקשרים אליו, ורוצים לבלות, ולשאול - זה ישראל. לא מעבר לזה".

אחר כך התבקש להתייחס לטענה לפיה הורה לאוזיפה יחד עם אדם נוסף לשמור על י', שלא יברח ולא יחשוף דברים על הארגון. "אין ארגון ובטח לא עם האנשים האלה - לא הייתי מבקש דבר כזה מישראל", הדגיש אברג'יל. "גם אותו אדם, י', אין מה לשמור עליו. היה לו כסף בכיס, היה לו דרכון בכיס. הוא נסע לאפריקה - לא היה מי שיגיד לו לנסוע לשם. על דעת עצמו הוא עשה את זה. הוא לא היה שבוי של אף אחד, ואף אחד לא כפה עליו כלום".

עו"ד שניידרמן ביקש גם את התייחסותו של אברג'יל לעסקת סמים בה הואשם שהתרחשה בשנת 2003, לצד מוטי "העגיל" אטיאס וציון אלון. לדברי שניידרמן, בשל כישלון העסקה, אברג'יל כעס על מרשו אוזיפה משום שהוא הביא את "העגיל" שהוביל לתוצאה העגומה. "ה'עגיל' שכביכול פישל, לא ישראל הכיר לי אותו", טען אברג'יל. "הכרתי אותו באפריקה. אבל השאלה המרכזית היא אם הייתה עסקה כזאת - ולא הייתה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
המסמכים בפרשת 512 
25 בדצבמר 2018. ניב אהרונסון
החומר שנאסף בפרשה והועבר לידי בית המשפט, היום/ניב אהרונסון

(עדכון ראשון 11:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully