וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצחק אברג'יל העיד בבית המשפט: "מגיל 14 יריתי בהרבה אנשים"

16.12.2018 / 14:01

העבריין, שנאשם ברצח שלושה אזרחים במסגרת פרשת החיסולים בעולם התחתון, סיפר על תנאי המחסור שבו גדל וכניסתו לעולם הפשע. "בגיל 14 ראיתי שכל מה שאני גונב ופורץ - זה לא מספיק לי. פתחתי תחנות סמים והשם יצחק אברג'יל נעשה מוכר"

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

יצחק אברג'יל העיד היום (ראשון) בבית המשפט המחוזי בתל אביב במסגרת פרשה 512, פרשת החיסולים בעולם התחתון. את עדותו התחיל בתיאור ילדותו בשכונת רסקו בלוד וכניסתו לעולם הפשע. "אני בן זקונים לעשרה אחים", סיפר. "אני זוכר שתמיד היה מחסור. תמיד הייתי רעב. הייתי גונב כל הזמן. בגיל שש, בגלל שהייתי גבוה ורזה, התחילו לתת לי להחביא אקדחים, חשיש, מתחת לבניינים שהיו עם עמודים. מהר מאוד הייתי הולך לבית הספר מתי שאני רעב, כי שם יכולתי לקחת לילדות את האוכל של הפסקת עשר. היינו צריכים להסתדר בעצמנו".

אברג'יל תיאר איך התפתח לפריצות, לסחר בסמים ולעבירות אלימות: "בגיל 14 יריתי באחד, חנניה עמר, בדיסקוטק. יריתי בו עם 9 מ"מ כי הוא לא רצה להכניס אותי. היה אחד אלי אוחנה שיריתי בו בבית קפה. יריתי בהרבה אנשים. עם הסחר וכל זה. אתה חי את החיים של הפשיעה".

עוד בוואלה! NEWS:
נקמה ברחובות: הסכסוך שהוביל לחיסולים בלוד, והעלה את המתח לשיא
ברקע הביקורת הפנימית ומאמצי הבערת הגדה: חמאס נערך ליום חגו
מה שווה הראפ אם פוטין לא יכול לשלוט בו? רוסיה מצנזרת אומנים

יצחק אברג'יל מעיד בבית המשפט מחוזי תל אביב , דצמבר 2018. צילום מסך
"יריתי בהרבה אנשים, אתה חי את החיים של הפשיעה". אברג'יל/צילום מסך

אברג'יל סיפר כי אחיו אבי נעצר וביקש שבכל ביקור הוא יביא לו חמישה גרם של סמים, שעלותם 2,500 דולר. הסנגור שאל מאיפה השיג את הכסף ואברג'יל השיב: "אם צריך לגנוב - גונב. אם צריך לשדוד - שודד. מה שצריך. בגיל 14 ראיתי שכל מה שאני גונב, ופורץ - לא מספיק לי. ההוצאות נעשו יותר גדולות. בקיצור, פתחתי תחנת סמים משלי. אחרי זה פתחתי עוד תחנה. אחרי זה פתחתי תחנה בחיפה בגיל 15, ובגיל 15 וחצי היה לי גם תחנה באילת. השם יצחק אברג'יל נעשה מוכר".

"תמיד הייתי נתפס כאיש ישר, שלא יסטה מהדרך שלו. בעולם שחייתי היה את החוקים, ולפיהם התנהלתי. תמיד לעזור, תמיד לתמוך, וכשגדלתי אז שלא יפגעו בשכונה שלי, שלא יהיה פריצות שם", המשיך. "יום אחד בא אליי מישהו מהמתנ"ס ואומר לי 'זה וזה פתח תחנת סמים פה. תראה אם אתה יכול לסדר את זה'. הלכתי לבנאדם ואמרתי לו 'יא בן זונה, אם תמכור פה אני אהרוג אותך. תזוז 200-300 מטר מפה'. לא היו הרבה שהיו מתנגדים למה שאני אומר. גם ביקשתי בקשות הגיוניות".

עוד בוואלה!

וואלה מובייל במבצע משפחתי משתלם במיוחד! חוסכים לכל המשפחה

לכתבה המלאה
כתב אישום נגד זאב רוזנשטיין בבית משפט בנצרת ינואר 2010. אורי לנץ
יריבו של אברג'יל באותה התקופה שאותו הוא לכאורה ניסה לחסל. רוזנשטיין/אורי לנץ

אברג'יל סיפר על חברו הקרוב, שמעון שטרית, שבהמשך הפך לעד מדינה נגדו: "כל השנים האלה שמעון שיטרית גר איתי בבית. הוא היה קרוב שהוא עמד להתחתן עם אחותי אפילו. בגיל 15 וחצי קניתי בית. כי כבר לא יכולתי לעשות הכל ליד אמא שלי. היה בינינו 100-150 מטר, והיא הייתה באה לשבת איתי בשבת בבית. אני והעד מדינה, החבר שלי שמעון שיטרית, היינו בבית".

בשלב זה סיפר על רצח יעקב כהן, שבו הורשע אברג'יל בשנת 1986 כשהיה בן 17: "היה אחד יעקב כהן שהיו לו זונות, והן עמדו ליד הבית שלי. אמרתי לו - 'קח את הזונות שלך ותעיף אותן מהאזור הזה'. הוא אומר לי - 'יצחק, מה אתה מחזיק מעצמך יותר מדי? לאן אתה רוצה להגיע?'. אחרי איזה שבוע, דפיקות בדלת, אני בא לפתוח ולא נפתח. הסתכלתי מהעינית ואני רואה אדם אוחז רימון ביד. אמרתי למי שהיה בבית: 'תראה מהחלון מי יוצא מהכניסה', והוא ראה את יעקב כהן. אחרי איזה שעה הרגתי אותו, את מי שבא לרצוח אותי. אם זה היה אישי, עם אקדח, אבל הוא בא עם רימון, ויש אמא... לאן אתה הולך? אחרי יומיים, שלושה, שבוע, עצרו אותי".

עוד הוסיף אברג'יל כי בשל מעמדו הפך בבית הכלא לשעיר לעזאזל. כך, לדבריו, פעם אחת נדקר סוהר והאשימו אותו: "השאלה לא מי דקר, אלא מי אשם. הכל יצחק. גם אם יש דקירות באגף אחר, זה יצחק". סנגורו שאל אותו: "מה, נתת הוראות?" ואברג'יל השיב: "לא, איזה הוראות. אבל אני החשוד. יש גם מקרים שמנעתי. מנעתי ים - אבל את זה הם לא יודעים, כי מנעתי".

הסנגור: "עדי המדינה סיפרו שקרים גסים"

אברג'יל נאשם ברצח שלושה אזרחים שנהרגו ב-2003 מפיצוץ מטען חבלה ברחוב יהודה הלוי בתל אביב. המטען נועד לכאורה לפגוע ביריבו העיקרי של אברג'יל באותה עת - העבריין זאב רוזנשטיין. הוא נאשם גם בניסיון רצח של רוזנשטיין בהזדמנות אחרת, באמצעות מטען חבלה שהתפוצץ בגני התערוכה בתל אביב, וכן בניהול ארגון פשיעה ובעסקאות סמים חובקות עולם.

עוד לפני שאברג'יל עלה לדוכן, פתח סנגורו, שמשון וייס: "מה שנראה בפרשת ההגנה זה שיש את הדמות, את המותג, איציק אברג'יל. אנחנו לא נגיד שהוא איזה אימא תרזה שגדלה במנזר. הוא עבריין מגיל מאוד מאוד צעיר, שכבר מגיל צעיר שמו המפוקפק הלך לפניו ונקשר לאירועים פליליים מהרגע שהוא זוכר את עצמו. והנקודה המרכזית היא ששמו נקשר להרבה אירועים בין אם הוא קשר באמת, בין אם לאו. בין אם ביצע פשע, או שאדם אחר השתמש בשם שלו ללא ידיעתו".

וייס המשיך ואמר כי "הגרסה שהולך למסור הנאשם משתלבת במארג הראיות שהגישה התביעה. נציע תזה חלופית לאותן הראיות. בתיק הזה העידו חמישה עדי מדינה, מתוך שישה שגייסה המדינה. וכאשר אנחנו נתייחס לכל חמשת עדי המדינה, בחלק מהדברים נציג את התזה החלופית שלנו לגרסה שלהם, ובמקרים אחרים נצביע על שקרים גסים שהם סיפרו".

(עדכון ראשון: 10:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully