וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה שווה הראפ אם פוטין לא יכול לשלוט בו? רוסיה מצנזרת אומנים

15.12.2018 / 23:06

הופעות של אומני מחאה בוטלו בתקופה האחרונה בשל לחץ מצד הרשויות, אולם הנשיא סבור שזה רק יגביר את הפופולריות שלהם. "עלינו להוביל ולכוון זאת", הציע

צילום: CNN

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום (שבת) כי יש למצוא אמצעים לשליטה על הראפ, שהופך פופולרי יותר ויותר בקרב הדור הצעיר, מאשר לאסור אותו. "אם בלתי אפשר לעצור את זה, עלינו להוביל ולכוון זאת", אמר פוטין בכנס בסנט פטרסבורג עם יועצים לנושאי תרבות. עם זאת, הוא אמר כי הניסיונות לאסור על אומנים להופיע יגרמו לתוצאות הפוכות ורק יגבירו את הפופולריות שלהם.

הוא ציין כי "ראפ מבוסס על שלושה עקרונות: סקס, סמים ומחאה". פוטין אמר כי הוא מודאג במיוחד מסוגיות הסמים הנפוצות בז'אנר המוזיקלי, מאחר שאלו מובילות "להתדרדרות של האומה". הנשיא אמר כי "תעמולת הסמים" גרועה יותר מקללות.

נשיא רוסיה פוטין בכנס תרבות בסנט פטרסבורג, 15 בדצמבר 2018. AP
פוטין בכנס בסנט פטרסבורג, היום/AP

דבריו של פוטין נאמרו בזמן שהרשויות מפעילות יד קשה נגד המוזיקה הפופולרית בצעדים המזכירים את הצנזורה שכפתה ברית המועצות על האומנות.

בחודש שעבר נעצר ראפר פופולרי, המוכר בשם "האסקי", מאחר שקיים הופעה מאולתרת בדרום המדינה על אף שהמופע שלו בוטל בהוראת הרשויות. הזמר בן ה-25 מוכר בזכות המילים שלו נגד העוני, השחיתות והאלימות המשטרתית. הסרטונים שלו ביוטיוב זכו לשש מיליון צפיות, אך התביעה בעיר קרוסנדר אמרה כי המופע שלו כולל אלמנטים "קיצוניים" ולכן הוא לא יכול להתקיים. הוא טיפס על מכונית, כשהוא מוקף במאות ממעריציו, וצעק "אני אשיר את המוסיקה שלי, את המוסיקה הכנה ביותר!" בטרם נעצר. הוא נכלא ל-12 ימים.

ב-30 בנובמבר הודיע הראפר Gone.Fludd על ביטול שני מופעים בשל לחץ מצד "כל סוכנות משטרתית שאתם יכולים לדמיין", בזמן שאמן ההיפ הופ אליג' ביטל את המופע שלו בעיר יקוסצק בשל איומים מפני תקריות אלימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully