וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בטוח שאף פעם לא עישנת חשיש": אברג'יל ממשיך להתיש את התובע

1.1.2019 / 13:42

ראש ארגון הפשע מעיד בפרשת החיסולים בעולם התחתון, והתבקש להשיב על שאלות לגבי תיווך בעסקת ענק של הברחת קנאביס. "אגיד לך את האמת ניסים, אם זה היה יוצא לפועל כנראה שגם הייתי לוקח קצת כסף", אמר לתובע. "80% מהקהל מעשנים, לא רואה בזה פשע"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: תומר לוי

העבריין יצחק אברג'יל התייצב היום (שלישי) בבית המשפט המחוזי בתל אביב, זאת בכדי להמשיך בעדותו בפרשה 512 - פרשת החיסולים בעולם התחתון. התובע ניסים מירום מתחיל בשאלות לגבי העסקה שמכונה בכתב האישום "12 טון חשיש". לפי כתב האישום, בקיץ 2003 ממקום מסתורו בספרד, אברג'יל רקם עם י' - שיהפוך מאוחר יותר לעד מדינה - עסקה לייצוא 12 טון חשיש.

"י' אמר לי כשהיינו בספרד 'שמע יצחק, צריך לדבר איתך'. הוא מספר לי ששדדו את האנשים שלו בארצות הברית, לקחו להם 300 אלף כדורים. אומר לי על איזה בחור בשם סמי אטיאס. אמרתי שאני לא מכיר אותו. הוא אמר שהוא חבר של במבו, אמרתי לו שאני לא מכיר, התחלתי להתעצבן. כבר אמרתי לו שלא מכיר. ואז הוא אומר לי 'יצחק, יש עוד איזה ג'סטה אם אתה יכול לעשות לי, יש איזה כמות של חשיש'". התובע שאל את אברג'יל על הכמות, "כמה? מאה גרם?".

עוד בנושא:
"החביתה", "השלד" ו-11 קילו קוק: קרב המוחות בין אברג'יל לתובע נמשך
אברג'יל העיד בפרשה 512: "ארגון? אפילו את השירותים הוא לא מנהל"
העבריין יצחק אברג'יל בעדותו בפרשת החיסולים: "קברו אותי, עשו ממני קססה"

יצחק אברג'יל, רגע לפני עדותו בפרשת 512 
25 בדצבמר 2018. ניב אהרונסון
אברג'יל/ניב אהרונסון

"בוא נגיד שעשר קילו זה לא כמות. אמרתי לו 'אתה רציני? אין לי קשרים לזה'", סיפר אברג'יל. "ואז ט' אמר לי שזה דווקא טוב. יצאתי החוצה, קראתי ל-י', אמרתי לו שלי אין את הקשרים, אבל שידבר עם ט' - ונכנסתי לסלון. אמרתי תראה את המנייאק הזה, אמרתי לט' שאם הוא רוצה להתערבב שיתערבב".

התובע לא קיבל את גרסתו של אברג'יל ותקף, "אתה רוצה שאגיד לך מה עשית? תיווך בעסקת סם. לקחת שני אנשים שלא מכירים, לא נפגשו, כי אתה הגעת עם ט' והוא לא מכיר את י', ותיווכת ביניהם בעסקה של כמות ענקית, כנראה, של חשיש. זה תיווך בעסקת סם".

עוד באותו נושא

בקרוב על המסך הגדול? הקהל המפתיע בעדותו של אברג'יל בפרשה 512

לכתבה המלאה
התובע עו"ד ניסים מרום, פרקליטות מחוז ת"א, בימ"ש מחוזי ת"א. מגד גוזני
התובע ניסים מירום/מגד גוזני

אברג'יל לא הכחיש לחלוטין את הדברים. "אני אגיד לך את האמת ניסים, אם זה היה יוצא לפועל כנראה שגם הייתי לוקח קצת כסף". התובע השיב לאברג'יל, "זהו, הורשעת. אני אגיד לך מה לא מסתדר לי. אתה מתעקש להגיד שבתקופה ההיא אתה לא סוחר בסמים. יש את הבלדרית, עסקת 11 קילו קוק, שאתה מעורב בה. יש עכשיו עסקת חשיש שאתה מתווך בה".

"יש את עסקת ה-800 קילו קוק ואתה מתווך בה, ויש את עסקת המיליון שעוד לא העדת לגביה. ואתה בתקופה של השיקום העצמי, אחרי שקראת איין ראנד, ואמרת שאתה לא מעורב בסמים".

אברג'יל ביקש להמנע מהפללת חשודים נוספים בהברחת 11 קילו הקוקאין ואמר כי "אני חונכתי לא להזיק לאנשים מגיל ילדות. לכן לגבי הבלדרית אני לא יכול לענות לך ולא אענה. אבל מי שצריך לענות לך, הלוואי שיענו לך. לגבי החשיש, אני לא חושב שמישהו בקהל רואה בזה סחר בסמים. 80% מהקהל מעשנים חשיש. רוב האוכלוסייה מעשנת חשיש. אני לא רואה בזה פשע בכלל. ואני בטוח שאתה אף פעם לא עישנת".

"שיגיד שמדובר ב-52 סוכריות חמאה"

החקירה הנגדית עוברת לדברים שאמר אברג'יל בחקירתו הראשית, לפיה לא היו עניינים כספיים בינו לבין אבי רוחן ועד המדינה ט'. בישיבה קודמת אברג'יל כבר הודה ש-ט' רכש עבורו שני כרטיסי טיסה באותו היום, משום שפספס טיסה. עכשיו התובע מירום מציג עוד שני כרטיסים שרכש ט' עבור אברג'יל, ואז עוד כרטיסים שרכש אבי רוחן עבור אשתו של אבר'גיל. עם הצגת הכרטיסים פורצת מהומה באולם. אברג'יל ורוחן (מספסל הנאשמים) טוענים שמדובר בשקר.

לאחר שהרוחות נרגעות מירום משמיע שיחה בה נשמעים אברג'יל ו-ט' מדברים על אדם שלישי שצריך 'ביום ראשון להעביר את ה-52'. סנגורו של אברג'יל, שמשון וייס, טוען שאין שום ראיה לכך שמדובר בענייני כספים. מירום עונה בהרמת קול: "אז שיגיד את זה! שיגיד שמדובר ב-52 סוכריות חמאה!".

מירום ממשיך, "אמרת לנו שאין סיכוי שיש עניינים כספיים. אני רוצה שתגיד שיש ביניכם עניינים כספיים". תחילה אברג'יל מסרב אך התובע מתעקש: "אין עניינים כספיים, נגיד ש-52 זה נעלי בית". אז, אברג'יל משיב - "לא. אני ציינתי שאם אבי רוחן נותן לי 10,000 דולר, אני אחזיר לו אותם. אני אמרתי שאם אני למשל לוקח מאבי רוחן או ממישהו עשר אלף דולר, אני אצטרך להחזיר לו אותם. זה לא כמו עם החברים שלי, שאם אני אקח אין לי בעיה גם לא להחזיר".

עדותו של יצחק אברג'ל בבית המשפט מחוז תל אביב, דצמבר 2018. צילום מסך
אברג'יל בבית המשפט/צילום מסך

"אז יש ביניכם עניינים כספיים, אבל אתה מחזיר את הכסף שאתה לוקח, נכון?", שואל התובע. אברג'יל אישר שכך אמר ונשאל, "אז אתה מאשר שיש כספים שעברו מאחד לשני?". הוא משיב - "לא, אם יש מצבים שרצינו לעשות עסק והיינו צריכים לדבר על כסף - אז יכול להיות. כעת התובע מירום משמיע עוד שיחה. בה נשמע אברג'יל מבקש ממישהו שיביא לו עם ט' 10-11 אלף יורו. "אני אמרתי לך שאם אני לוקח ממנו אני מחזיר! ותאמין לי שאני לא היית מציע לך להיות חייב ל-ט' כסף", אברג'יל מגיב על השיחה שהושמעה.

בתשובה זו מירום מוצא סתירה עם טענותיו של אברג'יל בעדות הראשית ומצטט אותו ואומר "יצחק, לא נשאר כלום מהמחזה". אברג'יל משיב: "אין מחזה - זאת שטיפת המוח שאתה מנסה לעשות". מירום פונה אל אברג'יל: "יצחק תקשיב, אני באתי לחקירה בהנחה שתגיד שאתה חבר טוב של רוחן ו-ט', ושאין לך בעיה לבקש מהם כספים. אבל אתה עשית מניפולציה. החלטת לברוח מרוחן כדי לא להפיל אותו בתיק. הגרסה נועדה לשרת את הבריחה, אך מה אומרות הראיות? הפוך. אתם אחים בדם. עכשיו הסיפור אחר לחלוטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully