וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב על המסך הגדול? הקהל המפתיע בעדותו של אברג'יל בפרשה 512

31.12.2018 / 14:22

חמישה תסריטאים הביעו התעניינות בעדותו של איש העולם התחתון, שגולל בשבועות האחרונים את סיפור חייו מילדותו ועד שהפך לראש ארגון הפשע החזק בישראל. סנגורו: "יש גם כמה אנשי טלוויזיה שפנו אליי. מאמין שזה יעניין גם את הוליווד"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: תומר לוי

יצחק אברג'יל בדרך להוליווד? עדותו של איש העולם התחתון, הנאשם ברצח שלושה אזרחים, ניסיון רצח, ניהול ארגון פשיעה וכן בעסקאות סמים חובקות עולם, מעורר את עניינם של אנשי קולנוע וטלוויזיה.

בשבועות האחרונים עמד העבריין על דוכן העדים בבית המשפט המחוזי במסגרת פרשת 512, סיפר את סיפור חייו, ממעשי הפשע הראשונים ועד שהפך לראש ארגון הפשע החזק והגדול בישראל, ופתח צוהר לסכסוכים בצמרת עולם הפשע על איך קורים דברים בעולם התחתון. העדות שלו, שתוכננה היטב על ידי סנגורו, עו"ד שמשון וייס, הצליחה לערער את הקו של התביעה, בראשותו של התובע ניסים מרום והפכה ל"הצגה הטובה בעיר": אזרחים רבים מגיעים לבית המשפט כדי לשמוע את העדות, ביניהם נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב איתן הורנשטיין שישב אתמול כאחרון הסקרנים בקהל.

לקריאה נוספת
יצחק אברג'יל בבית המשפט: "מגיל 14 יריתי בהרבה אנשים"
עדותו של העבריין יצחק אברג'יל נמשכת: "קברו אותי, עשו ממני קססה"
העדות השלישית של אברג'יל בפרשה 512: "ארגון? אפילו את השירותים הוא לא מנהל"
"עשיתי פשעים כמו שיש לך שערות": הקרב בין אברג'יל לתובע בפרשה 512
"החביתה", "השלד" ו-11 קילו קוק: קרב המוחות בין אברג'יל לתובע נמשך

יצחק אברג'יל, רגע לפני עדותו בפרשת 512 
25 בדצבמר 2018. ניב אהרונסון
יצחק אברג'יל בבית המשפט, בשבוע שעבר/ניב אהרונסון

דמויות נוספות שהגיעו לאולם הדיונים היו חמישה תסריטאים, שחלקם רשמו כל מילה שיצאה מפיו של אברג'יל, הכופר באישומים נגדו. עו"ד שמשון וייס הגיב הבוקר (שני) להתעניינות התקשורתית סביב עדותו של איציק אברג'יל, ואמר כי מרשו "העיד חמש פעמים והוא צפוי לעלות עוד חמש פעמים לדוכן העדים. העדות שלו היא מרתקת ומפתיעה. יש מספר תסריטאים שמתעניינים בסיפור הזה ויש גם כמה אנשי טלוויזיה שפנו אליי. אני מאמין שהסיפור הזה יעניין גם את הוליווד: חלק מהפרשה היתה בארצות הברית".

עוד באותו נושא

"החביתה", "השלד" ו-11 קילו קוק: קרב המוחות בין אברג'יל לתובע נמשך

לכתבה המלאה

"לא נגיד שהוא איזה אמא תרזה"

אברג'יל נאשם ברצח שלושה אזרחים שנהרגו ב-2003 מפיצוץ מטען חבלה ברחוב יהודה הלוי בתל אביב. המטען נועד לכאורה לפגוע ביריבו העיקרי של אברג'יל באותה עת - העבריין זאב רוזנשטיין. הוא נאשם גם בניסיון רצח של רוזנשטיין בהזדמנות אחרת, באמצעות מטען חבלה שהתפוצץ בגני התערוכה בתל אביב, וכן בניהול ארגון פשיעה ובעסקאות סמים חובקות עולם.

עוד לפני שאברג'יל עלה לדוכן העדים בפעם הראשונה לפני כשבועיים, פתח הסנגור וייס: "מה שנראה בפרשת ההגנה זה שיש את הדמות, את המותג, איציק אברג'יל. אנחנו לא נגיד שהוא איזה אימא תרזה שגדלה במנזר. הוא עבריין מגיל מאוד מאוד צעיר, שכבר מגיל צעיר שמו המפוקפק הלך לפניו ונקשר לאירועים פליליים מהרגע שהוא זוכר את עצמו. והנקודה המרכזית היא ששמו נקשר להרבה אירועים בין אם הוא קשר באמת, בין אם לאו. בין אם ביצע פשע, או שאדם אחר השתמש בשם שלו ללא ידיעתו".

יצחק אברג'יל מעיד בבית המשפט מחוזי תל אביב , דצמבר 2018. צילום מסך
"עדות מרתקת ומפתיעה". יצחק אברג'יל בבית המשפט/צילום מסך

וייס המשיך ואמר כי "הגרסה שהולך למסור הנאשם משתלבת במארג הראיות שהגישה התביעה. נציע תזה חלופית לאותן הראיות. בתיק הזה העידו חמישה עדי מדינה, מתוך שישה שגייסה המדינה. וכאשר אנחנו נתייחס לכל חמשת עדי המדינה, בחלק מהדברים נציג את התזה החלופית שלנו לגרסה שלהם, ובמקרים אחרים נצביע על שקרים גסים שהם סיפרו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully