וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ואדלשטיין התחסנו נגד קורונה: "יום גדול למדינת ישראל"

עודכן לאחרונה: 19.12.2020 / 21:07

ראש הממשלה ושר הבריאות הם הראשונים להתחסן נגד הנגיף, ופתחו את מבצע החיסונים מול המצלמות. "אני מאמין בחיסון הזה. טובי המדענים פיתחו אותו ואלפים כבר התחסנו", אמר נתניהו. משרד הבריאות עדכן כי 2,815 אובחנו בקורונה ביממה החולפת. עשרות הפגינו נגד נתניהו בביה"ח

בווידאו: נתניהו ואדלשטיין התחסנו נגד קורונה/צילום: ניב אהרונסון ולע"מ, עריכה: עמית שמחה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין התחסנו הערב (שבת) נגד נגיף הקורונה בבית החולים שיבא בתל השומר. נתניהו ואדלשטיין הם הראשונים בישראל שחוסנו, והם עשו זאת מול המצלמות כדי לעודד את הציבור לעשות כן. נתניהו אמר לפני החיסון כי "אנחנו חווים את המגיפה הקשה ביותר שהאנושות יודעת בעת החדשה. ביקשתי להתחסן ראשון, יחד עם שר הבריאות, כדי לתת דוגמה אישית. כולם צריכים להתחסן".

הוא הוסיף כי "אני מאמין בחיסון הזה. טובי המדענים פחתחו אותו ואלפי אנשים כבר התחסנו בו". לאחר קבלת החיסון, הודה נתניהו למנכ"ל פייזר, והוסיף כי "זהו רגע מאוד מרגש. בדרך לכאן חשבתי על הילדים שיפגשו עם ההורים שלהם, פתיחת האיצטדיונים וחדרי הכושר. הצעד הראשון זה להתחסן". כעבור כמה דקות, חזר נתניהו ואמר כי "אני מרגיש נהדר. אני מבקש דווקא עכשיו לשוב על ההנחיות. אם כולם יתחסנו וכמה שיותר מהר אז נוכל להחזיר מהר את הכלכלה. ניתן עוד מענקים כדי להחזיר את הכלכלה".

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר לפני קבלת החיסון כי "המבצע הזה בודק את החוסן של החברה הישראלית ואני בטוח שכולנו ערבים זה לזה. החיסון בטוח". בתום הליך הוסיף: "היום הסתכלתי על התאריך - 19 בדצמבר, בתאריך הזה בשנת 1984 התקיים המשפט שלי בברית המועצות בגלל רצוני לעלות לישראל. היום ב-19 בדצמבר 2020 יש לי זכות גדולה להיות שר הבריאות בישראל, ויחד עם ראש הממשלה לפתוח את מבצע 'לתת כתף'. חברים, יש סיבות לאופטימיות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין התחסנו נגד נגיף הקורונה מרכז הרפואי ״שיבא״ תל השומר לקראת מבצע החיסונים ״תן כתף״, 19 בדצמבר 2020. תומר אפלבאום, פול צלמים
ראש הממשלה מקבל את החיסון לקורונה, הערב בביה"ח/פול צלמים, תומר אפלבאום

לאחר החיסון, הוסיף אדלשטיין כי "גם אני מרגיש נהדר, לא צמח לי שום זנב. בואו נתחסן, ונעזור לצוותים הרפואיים לסיום עם המגיפה". החיסון של השניים הערב, יפתח את מבצע החיסונים שיחל מחר בבוקר. לאחר נתניהו ואדלשטיין, התחסנו גם מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי ומנהל בית החולים שיבא פרופ' איציק קרייס.

חזי לוי אמר לפני קבלת החיסון כי "זה ערב היסטורי. נקבל את החיסונים של מודרנה בעוד שלושה חודשים, ועד אז יש לנו את החיסונים של פייזר". עם זאת, הוא ציין כי "אנחנו צריכים להמשיך עם הריחוק החברתי". לקראת החיסונים וההצהרות, הפגינו עשרות בני אדם נגד ראש הממשלה והשחיתות השלטונית בשטח בית החולים, מולם הפגינו תומכים של נתניהו.

במשרד הבריאות הודיעו כי מבצע החיסונים שנקרא בשם "לתת כתף", יתחיל באופן הדרגתי וכי בישראל יש מאות אלפי חיסונים ועומדים להגיע מיליוני חיסונים נוספים ברכבת אווירית בעת הקרובה. במשרד הוסיפו כי הם מאחסנים את החיסונים בתנאי הקירור הנדרשים, יחד עם חברת ס.ל.א, ויספקו אותם לקופות החולים בהתאם לקצב ההתחסנות.

עוד בוואלה!

זריקת עידוד

לכתבה המלאה
שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין התחסן יחד עם ראש הממשלה במרכז הרפואי שיבא, ופתח בכך את מבצע "לתת כתף", המרכז הרפואי שיבא תל השומר. חורחה נובומינסקי, לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
"זהו רגע מאוד מרגש". אדלשטיין מתחסן, הערב/לשכת העיתונות הממשלתית, חורחה נובומינסקי, לע"מ

משרד הבריאות עדכן הערב כי 2,815 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך, עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-372,401. זהו היום הרביעי ברציפות בו מניין המאובחנים היומי גבוה מ-2,800, ובכך נחצה הרף המוביל אל הריסון המהודק, עליו הכריז בעבר קבינט הקורונה.

אתמול התבצעו 76,577 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף עמד על 3.7%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכונים הבאים של משרד הבריאות. מספר החולים הפעילים הוא 23,917. בבתי החולים מאושפזים 732 חולים, מתוכם 109 מונשמים ו- 445 חולים קשה. נכון להיום, 3,070 בני אדם מתו מנגיף הקורונה בישראל. אתמול אובחנו 2,809 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות עמד על 78,002, מתוכן 3.6% היו חיוביות לנגיף.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתחסן נגד נגיף הקורונה מרכז הרפואי ״שיבא״ תל השומר לקראת מבצע החיסונים ״תן כתף״, 19 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
הצוות בבית החולים צופה ברגע החיסון/ראובן קסטרו

מחר בשעות הבוקר צפוי נשיא המדינה ראובן ריבלין להתחסן נגד הנגיף בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. גם הרמטכ"ל אביב כוכבי יהיה ראשון המתחסנים בצה"ל. מחר ייפתח מבצע החיסונים לכלל האוכלוסייה, כשבשלב הראשון יחוסנו סגלים רפואיים.

לפי הוראות משרד הבריאות, הראשונים שיתחסנו יהיו הצוותים בבתי החולים ואחריהם הצוותים בקופות חולים, מרפאות פרטיות ומרפאות רופאי שיניים. מיד לאחר מכן יחוסנו צוותי בתי החולים הגריאטריים והפסיכיאטריים, והבאים בתור יהיו סטודנטים לסיעוד ורפואה בסבבים קליניים, אנשי מד"א וארגוני הצלה, מוסדות דיון מוגן במסגרת תכנית "מגן אבות ואימהות", ומוסדות רווחה לחוסים ומטפליהם.

פנקס החיסונים שיקבל כל מתחסן, מרכז הרפואי ״שיבא״ תל השומר לקראת מבצע החיסונים ״תן כתף״, 19 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
פנקס החיסון שיקבלו המתחסנים נגד הנגיף/ראובן קסטרו

בשלב השני, שיחל ביום רביעי, צפויים להתחסן מבוגרים בגילאי 60 ומעלה ומטפליהם, ואוכלוסיות בסיכון. המחלות בסיכון הגבוה ביותר שיקבלו תיעדוף יהיו, בין היתר, סוכרת, השמנת יתר חולנית, מחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD), יתר לחץ דם, מטופלים עם דיכוי חיסוני, מושתלי איברים וחולים המטולוגיים. לאחר מכן יתחסנו קבוצות בחשיפה גבוהה כמו מורים, גננות, עובדים סוציאליים, ובתי סוהר - אסירים וסוהרים. בקופות החולים מכבי ומאוחדת יחלו כבר ביום שני לחסן קשישים ואוכלוסיות בסיכון.

בשלב הזה לא יחוסנו ילדים ונוער עד גיל 16, מחלימים, נשים בהריון, נשים מניקות, אנשים הסובלים מאלרגיות קשות ונשים המתכננות להרות - עד חודש לאחר קבלת חיסון שני. ד"ר בעז לב, ראש הצוות לטיפול במגיפות במשרד הבריאות וראש ועדת המומחים לחיסוני הקורונה הסביר לוואלה! NEWS מדוע הוועדה החליטה על הסדר הזה. "התיעדוף התבצע מתוך הקשר בין גיל לתמותה מקורונה", אמר.

"בגילאים מבוגרים יותר סובלים יותר מהמחלות שנקבעו אצלנו בעדיפות ראשונה. זה לא שקבוצה אחת יותר חשובה, אלא שצריך לתת עדיפות כלשהי ואחר כך בהדרגה להרחיב", הוסיף. כרגע בישראל יש רק חיסונים של חברת פייזר. ד"ר לב קובע כי בעוד כמה שבועות, כשיגיעו גם חיסונים של חברת מודרנה, יהיה די חיסונים לכלל האוכלוסייה: "אנחנו נתווה מי מקבל את החיסון של מודרנה ומי מקבל את החיסון של פייזר, זו לא תהיה תכנית כבקשתך. כרגע כולם מקבלים את פייזר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully