וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין: המשימה בשבועות הקרובים תהיה להילחם בפייק ניוז על החיסונים

16.12.2020 / 10:31

שר הבריאות הבהיר בדיון בוועדת הבריאות כי הוא "רגוע" בכל הנוגע לטיב החיסונים, והגדיר כמשימה את המאבק במידע כוזב בכל הנוגע אליהם: "מתחילים כבר עכשיו להפיץ מידע שגוי". 300 אלף חיסונים הגיעו היום לישראל, ועד סוף השבוע צפויים להגיע עוד 200 אלף נוספים

בווידאו: אדלשטיין מזהיר שמי שמפיץ פייק ניוז עלול לגרום למוות של אנשים/צילום: ערוץ הכנסת

שר הבריאות יולי אדלשטיין קרא היום (רביעי) בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת "להילחם בפייק ניוז" בנוגע לחיסון נגד הקורונה, ותקף את אלו הקוראים לא להתחסן. "אני רואה אנשים, גם בבית הזה, מתחילים כבר עכשיו להפיץ פייק ניוז לגבי 'החיסונים המסוכנים', לצאת בקריאות לא להתחסן. לאנשים האלה אין טיפה אחריות ומצפון. אתה לא רוצה להתחסן? אל תתחסן, אבל אל תפיץ דברים כאלה ואולי תגרום למישהו לא להתחסן ולמות".

אדלשטיין הבהיר כי הוא "רגוע" בכל הנוגע לטיב החיסונים ולהיערכות הלוגיסטית לקליטתם ושינועם, והדגיש כי הם "נבדקו בכל צורה אפשרית".

בתוך כך, 300 אלף חיסונים של חברת פייזר הגיעו היום לישראל, ועד סוף השבוע צפויים להגיע עוד 200 אלף נוספים.

נחיתת משלוח נוסף של 300 אלף חיסונים של חזרת פייזר בנתב"ג 16 בדצמבר 2020. -, אתר רשמי
נחיתת משלוח החיסונים בנתב"ג, הבוקר/אתר רשמי, -

ד"ר אורי פיינשטיין, ראש צוות חיסוני הקורונה במשרד הבריאות אמר בדיון בכנסת כי "כולם רוכשים את כל המנות של 2021. זה אילץ אותנו להתחיל לפעול מאוד מוקדם לרכישת החיסונים לפני שהיה מידע אמיתי על יעילותם, אבל לקנות זה דבר אחד ולתת זה דבר אחר. לא ניתן חיסון לאזרחי ישראל לפני שנהיה משוכנעים בבטיחות החיסון וביעילות שלו".

בקופות החולים יחלו במבצע החיסונים נגד קורונה לאוכלוסייה הכללית ביום רביעי הבא. הראשונים להתחסן בקרב האזרחים יהיו בעלי מחלות רקע ואנשים מעל גיל 60, ואלה יורשו להתחסן אחרי הצוותים הרפואיים שייחוסנו כבר ביום ראשון. מתחם מרכזי להתחסנות המשלב את ארבע קופות החולים יוקם בגני התערוכה בתל אביב, וייפתחו מוקדים נוספים בצפון ובדרום.

עוד בוואלה!

משרד הבריאות ניסה לרתום את הרבנים למבצע חיסונים, אך נדחה: "מוקדם מדי"

לכתבה המלאה
מתחם החיסונים נגד נגיף הקורונה של קופת חולים מכבי. היכל קבוצת שלמה, ת"א 13 בצדמבר 2020. ראובן קסטרו
"נבדקו בכל צורה אפשרית". אדלשטיין/ראובן קסטרו

התאריך שנקבע מגיע לאחר הודעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמר אתמול כי המבצע אכן ייפתח מוקדם מהמועד שנקבע ב-20 בדצמבר, אך לא נקב בתאריך מדויק. כעת, בישיבה שהתקיימה היום בין בכירי הקופות למשרד הבריאות, הוחלט כי ההתחסנות בציבור תחל בעוד תשעה ימים.

למרות סמיכות המועד, במשרד הבריאות עדיין לא עדכנו את קופות החולים כמה חיסונים יש בארץ, אך נקבע כי בשבוע הראשון יינתנו 30-20 אלף מנות ביום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully