וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנס התחסן נגד קורונה בשידור חי: "התקווה בדרך"

סגן נשיא ארה"ב קיבל את הזריקה הראשונה מתוך שתיים לעיני המצלמות, במטרה להשרות ביטחון בפני הציבור. גם אשתו והרופא הבכיר של הבית הלבן קיבלו את החיסון של פייזר, לקראת האישור הצפוי של ה-FDA לחיסון של מודרנה

בווידאו: סגן נשיא ארה"ב מייק פנס ורעייתו התחסנו נגד קורונה/צילום: רויטרס

סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס התחסן היום (שישי) מנגיף הקורונה בשידור חי לעיני המצלמות, במטרה להשרות ביטחון בפני הציבור. גם אשתו, קארן, והרופא הבכיר של הבית הלבן, ג'רום אדמס, קיבלו את הזריקה הראשונה מתוך שתיים בחיסון של פייזר, לקראת האישור הצפוי לחיסון של מודרנה בהמשך היום.

"לא הרגשתי שום דבר, כל הכבוד"', אמר פנס לצוות בית החולים וולטר ריד ליד וושינגטון, לאחר שקיבל שם את החיסון. הוא לא הגיב לשאלות עיתונאים, שתהו מדוע הנשיא לא עומד בראש אירוע דומה.

"התקווה בדרך", הוסיף סגן הנשיא לאחר מכן. "העם האמריקני יכול להיות בטוח: יש לנו חיסון אחד, ואולי שניים בעוד כמה שעות". פנס אמר את הדברים לקראת ההחלטה הצפויה של מינהל התרופות והמזון (FDA), אחרי שצוות המומחים החיצוני נתן הלילה אור ירוק לאישור החיסון של מודרנה.

ד"ר אדמס, אפרו-אמריקני, הדגיש את "חשיבות הייצוג" בפנייה לקהילות בסיכון, ועודד אזרחים להימנע מקבלת מידע שגוי בנושא.

סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, מקבל לראשונה את החיסון של פייזר נגד נגיף הקורונה. 18 בדצמבר 2020. רויטרס
"לא הרגשתי דבר". רגע הזריקה, היום/רויטרס

במהלך השבוע ביקר פנס במפעל לייצור חיסונים, לפני שקיבל את הזריקה בעצמו היום. יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי הדמוקרטית ומנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט מיץ' מקונל אמרו אתמול כי הם יתחסנו בימים הקרובים.

ממשלו של הנשיא היוצא דונלד טראמפ הוציא לדרך את מבצע החיסונים נגד המגיפה מוקדם יותר ממה שאפילו גורמים מסוימים האמינו שאפשרי. עם זאת, חמישה ימים אחרי תחילת החיסונים ברחבי ארצות הברית, טראמפ לא ערך אירועים פומביים לעידוד התחסנות ולא התחסן בעצמו.

הנשיא הרפובליקני, שטרם הכיר בהפסדו לנשיא הנבחר ג'ו ביידן, רק צייץ פעמיים לגבי הזריקה, בעוד שפנס לקח את הבמה המרכזית.

הוא דחה תוכניות של עוזרים שרצו שהוא יהיה הפנים הציבוריות של קמפיין החיסון, תוך שהוא נמנע מביקורים במעבדות ובמתקני ייצור כדי להודות לעובדים, או מארח מאמצים לבנות את אמון הציבור בזריקה, על פי אנשים המכירים את השיחות.

הרופא הבכיר של הבית הלבן, ג'רום אדמס, מקבלת לראשונה את החיסון של פייזר נגד נגיף הקורונה. 18 בדצמבר 2020. AP
"העם האמריקני יכול להיות בטוח". הרופא הבכיר של הבית הלבן מתחסן, היום/AP

טראמפ אכן הופיע ב"פסגה" שערך הבית הלבן לקראת אישור מינהל המזון והתרופות לחיסון פייזר בשבוע שעבר. אירוע זה כלל סרטון היכרות המדגיש את הערות העבר - כולל של המומחה הממשלתי העליון למחלות זיהומיות ד"ר אנתוני פוצ'י - שהטיל ספק בכך שזריקה תהיה מוכנה השנה.

רבים מעוזריו של טראמפ תמהים על הפרופיל הנמוך שלו בנוגע לחיסונים. הם רואים בכך הזדמנות שהוחמצה על ידי הנשיא, לתבוע קרדיט על כך שהוא סייע בפיקוח על פיתוחו והפצתו המהירה של החיסון, שעשוי למגר את הנגיף שהרג יותר מ-310 אלף אמריקנים - כחודש לפני עזיבתו את התפקיד.

הנשיא ניסה למזער כל קרדיט שעשוי להגיע ליורשו, ג'ו ביידן, שיוביל את מבצע ההזרקה הארצי בשנה הבאה. "אל תתנו לג'ו ביידן לקחת קרדיט על החיסונים", אמר טראמפ לעיתונאים. "אל תתנו לו לקחת קרדיט על החיסונים כי החיסונים היו אני, ולחצתי על אנשים חזק יותר מאי פעם". ביידן עצמו מצפה לקבל את הזריקה שלו כבר בשבוע הבא.

פאוצ'י: "לגישתו של טראמפ השפעה מכרעת על בריאות הציבור"

למרות טענותיו של טראמפ, מדעני ה-FDA היו אלה שהעלו את הרעיון למבצע הנרחב - בתמיכת הבית הלבן - במסגרתו מיוצרים מיליוני מנות של חיסונים ונגיף נגד קורונה גם כשהם נמצאים עדיין תחת בחינה.

המומחה הלאומי למגיפות, ד"ר אנתוני פאוצ'י, אמר לחדשות NBC כי לגישתו של טראמפ יכולה להיות השפעה על בריאות הציבור. לדבריו, צריך לחסן 75% עד 85% מהאמריקנים כדי להשיג "חסינות עדר", מה שהופך את קמפיין החינוך הציבורי בנושא בטיחות החיסון לחשוב יותר.

סקר שערכה סוכנות הידיעות "אי-פי" מצא כי רק כמחצית מהאמריקנים רוצים לקבל את החיסון בהקדם האפשרי. רבע נוסף מהציבור אינם בטוחים, והיתר השיבו כי אינם מעוניינים בכך.

מזרקים רפואיים של חברת מודרנה 4 בצדמבר 2020. רויטרס
צריך לחסן בין %75 ל-85% מהאוכלוסייה כדי להגיע לחסינות עדר. חיסוני מודרנה/רויטרס

סגן דובר הבית הלבן, בריאן מורגנשטרן, אמר כי טראמפ "ימשיך לעדכן את המדינה באמצעים מגוונים, תוך מתן מרחב לאנשי המקצוע ולצוותים החרוצים, כדי שיעשו את עבודתם ויצילו חיים".

אולם, בעוד בכירים מתחילים לתכנן את מועד קבלת החיסון בפומבי בכדי לסייע בבניית אמון הציבור, טראמפ, שאושפז באוקטובר לאחר שחלה בנגיף, לוקח את הזמן, ובעוד הוא ממתין בצד, כמה מהפרשנים המועדפים עליו, בהם טאקר קרלסון מפוקס ניוז, הטילו ספק בבטיחות החיסון.

על פי הנחיות המרכז לניטור ובקרת מחלות בארצות הברית, אין עדיין מספיק מידע כדי לקבוע אם מי החלים מקורונה, כמו טראמפ, צריך לקבל את החיסון. ובכל זאת, פאוצ'י המליץ ​​לטראמפ לקבל אותו בפומבי וללא דיחוי.

"למרות שהנשיא עצמו נדבק, ויש לו, ככל הנראה, נוגדנים, אנחנו לא בטוחים כמה זמן ההגנה הזו נמשכת" אמר המומחה למחלות זיהומיות בראיון לרשת ABC. "כדי להיות בטוחים כפליים, אמליץ לו להתחסן כמו גם לסגן הנשיא". לא ברור אם הגברת הראשונה מלניה טראמפ, שחלתה גם היא בנגיף, תחוסן.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עובד מאחד החדרים שלו בבית החולים "וולטר ריד" בו הוא מאושפז לאחר שאובחן בנגיף הקורונה. 04 באוקטובר 2020. רויטרס
לוקח את הזמן. טראמפ בבית החולים וולטר ריד, כשחלה בקורונה. באוקטובר/רויטרס

דוברת הבית הלבן קיילי מקניני אמרה השבוע לעיתונאים כי טראמפ, שהפיץ בעבר מידע מוטעה על חיסונים אחרים, ניסה להעביר מסר לגבי סדרי עדיפויות על ידי עיכוב החיסון שלו. "הנשיא רוצה להעביר מסר שצוותי הסיעוד שלנו ועובדי הקו הראשון הם בעלי חשיבות עליונה", אמרה.

בעבר, נשיאים ובני משפחתותיהם התחסנו בפומבי לעיתים קרובות כדי להגביר את אמון הציבור. הנשיא דווייט אייזנהאואר הדגיש כי אחד מנכדיו היה בין הילדים אמריקנים שחוסנו לפוליו. ב-2009, ברק אובמה ורעייתו מישל חיסנו את שתי בנותיהם הצעירות, שהיו בקבוצת סיכון גבוהה, נגד שפעת החזירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully