וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדם מהמתוכנן: קופות החולים מכבי ומאוחדת יחסנו מבוטחים מיום שני

עודכן לאחרונה: 17.12.2020 / 18:21

שתיים מתוך ארבע קופות החולים החליטו להקדים את מתן החיסונים לקשישים מעל לגיל 60 ולאוכלוסיות בסיכון מיום רביעי ליום שני. במכבי ניתן להזמין תורים כבר מהיום. הקופות יזמנו את המבוטחים למוקדי החיסונים, לאחר שחיסון הצוותים הרפואיים יחל כבר בראשון

בווידאו: תרגיל סימולציה של הגעת החיסונים לביה"ח שיבא/מערכת וואלה! NEWS

שתיים מתוך ארבע קופות החולים החליטו היום (חמישי) להקדים את מתן החיסונים לקשישים ואוכלוסיות בסיכון מיום רביעי ליום שני. הקופות, מכבי ומאוחדת, יחלו לחסן את הצוותים הרפואיים ביום ראשון כמתוכנן עם הגעת החיסונים, ומיום שני יחלו להזמין מבוטחים, קשישים מעל לגיל 60 ומבוטחים הסובלים ממחלות רקע, לקבל חיסון במוקדים המיועדים לכך.

במשרד הבריאות נתנו הוראה לקופות להתחיל במבצע החיסונים לאוכלוסיות אלה ביום רביעי, אולם בקופות אלו נערכים להתחיל יומיים קודם. בקופת החולים מכבי הודיעו כי למעשה ניתן לזמן תורים לחיסון כבר מעכשיו, עבור בני 60 ומעלה ובעלי מחלות רקע, כשהתורים ייקבעו החל מיום שני הקרוב. בקופה אמרו כי מורגשים עומסים על המוקד, לנוכח הביקוש הרב.

במכבי הבהירו כי בשיא המבצע, חיסוני הקורונה יינתנו בכ-300 עמדות חיסון ביותר מ-80 מתחמים ברחבי הארץ. עוד נמסר מקופות החולים כי לכל מטופל ייקבעו מראש שני תורים - למנה הראשונה ולמנה השנייה, 21 ימים לאחר מכן. רק מי שיקבל את שתי המנות ייחשב למחוסן מפני הנגיף.

תרגיל סימולציה של הגעת החיסונים. בית חולים שיבא, תל השומר, 10 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
תרגיל סימולציה של חיסון לקורונה בבי"ח שיבא/ראובן קסטרו

במכבי הוסיפו כי הם ערוכים לחסן כ-25 אלף מטופלים מדי יום, לאורך כל ימות השבוע, בהתאם לקצב הגעת החיסונים. בשבוע הראשון, ירוכזו החיסונים בהדרגה ב-24 מתחמים ברחבי הארץ, ובשיא המבצע, עם הגעת כלל החיסונים לישראל, הם יינתנו בכ-300 עמדות חיסון ביותר מ-80 מתחמים.

אמש פרסם משרד הבריאות את תעדוף המתחסנים באוכלוסייה, ימים ספורים לפני תחילת מבצע החיסונים. בשלב זה, החיסונים יינתנו לכעשרה בתי חולים ולמרכזי חיסון של קופות החולים, כדי לחסן את צוותי הרפואה בקופות החולים ובבתי החולים. במהלך הימים הקרובים החיסון יגיע בהדרגה לכל אתרי החיסון.

עוד בוואלה!

קבוצת סיכון, מורים ועו"סים: רשימת התעדוף המלאה של המתחסנים לקורונה

לכתבה המלאה

בשלב הראשון יחוסנו סגלים רפואיים בסדר הבא: צוותים בבתי החולים, לאחר מכן הצוותים בקופות חולים, מרפאות פרטיות ומרפאות רופאי שיניים. מיד לאחר מכן יחוסנו צוותי בתי החולים הגריאטריים והפסיכיאטריים. לאחר מכן יחוסנו סטודנטים לסיעוד ורפואה בסבבים קליניים, מד"א וארגוני הצלה, מוסדות מגן אבות ואמהות ומוסדות רווחה לחוסים ומטפליהם.

בשלב השני צפויים להתחיל בחיסון מבוגרים בגילאי 60 ומעלה ומטפליהם בקהילה, וכן אוכלוסיות בסיכון. המחלות בסיכון הגבוה ביותר שיקבלו תעדוף הן: סוכרת, השמנת יתר חולנית, COPD, יתר לחץ דם, מטופלים עם דיכוי חיסוני, מושתלי איברים, חולים המטולוגיים וכדומה. לאחר מכן יתחסנו קבוצות בחשיפה גבוהה כמו מורים, גננות, עובדים סוציאליים, בתי סוהר אסירים וסוהרים. צה"ל וגופים ביטחוניים יקבלו הקצאה נפרדת של חיסונים. בשלב הזה לא יחוסנו ילדים ונוער עד גיל 16, מחלימים, נשים בהריון, נשים מניקות, אנשים הסובלים מאלרגיות קשות ונשים המתכננות להרות - עד חודש לאחר קבלת חיסון שני.

מתחם החיסונים בהיכל קבוצת שלמה, ת"א 13 בצדמבר 2020. ראובן קסטרו
מתחם החיסונים בהיכל שלמה, תל אביב/ראובן קסטרו

ראש הממשלה בנימין נתניהו, השוהה כרגע בבידוד, הודיע כי הוא צפוי לקבל את החיסון כבר במוצאי שבת כדי להראות דוגמה אישית לשאר האזרחים. נשיא המדינה ראובן ריבלין יתחסן ביום ראשון. גם הרמטכ"ל אביב כוכבי ינהג כמוהם ויהיה ראשון המתחסנים בצה"ל.

בארבע קופות החולים ביקשו ממשרד הבריאות להתחיל מיד בחיסון האוכלוסייה כולה, במטרה לעודד כמה שיותר אזרחים לעשות זאת וכדי לא לבזבז מנות שהתוקף שלהן הוא חמישה ימים בלבד. בכירים במשרד אמרו לוואלה! NEWS כי סביר להניח שההוראה לפתוח את החיסונים למעגלים נוספים תינתן מוקדם יותר ממה שחשבו, וכבר נערכים לכך. תחילה, במשרד רוצים לבחון שהלוגיסטיקה המורכבת של שינוע החיסון עובדת באופן מיטבי ואת מידת ההיענות של אוכלוסיית הסיכון, ורק לאחר מכן יוכלו לבחון את הקדמת השלב השני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully