וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהמלצת בית המשפט: סעיפי התרמית מתביעת ניר חפץ נגד אוחנה יימחקו

8.12.2020 / 22:05

בדיון שהתקיים בביהמ"ש בדלתיים סגורות, החליטו פרקליטיו של חפץ להסיר מכתב התביעה את הסעיפים שמייחסים לשר אוחנה תרמית ומרמה. התביעה בגובה חצי מיליון שקלים הוגשה לפני כשנה, לאחר שאוחנה חשף לכאורה מעל דוכן הכנסת פרטים אסורים לפרסום מחקירתו של חפץ

בווידאו: אוחנה מותח ביקורת על הפרקליטות תחת מנדלבליט וניצן/צילום: דוברות המשרד לביטחון פנים

שני סעיפים מהתביעה של ניר חפץ נגד השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, שמייחסים לשר פעולה במרמה, יימחקו בהמלצת בית המשפט - כך נקבע בדיון שהתקיים היום (שלישי) בבית משפט השלום בתל אביב. השופטת כוכבה לוי החליטה לקיים את הדיון בדלתיים סגורות, וזאת למרות שאף אחד מהצדדים לא ביקש זאת, אולם היא התירה לפרסום את החלטתה בנוגע לתיקון כתב התביעה של חפץ.

התביעה בגובה חצי מיליון שקלים הוגשה לפני כשנה, לאחר שאוחנה חשף לכאורה מעל דוכן הכנסת פרטים אסורים לפרסום מחקירתו של חפץ, בנוגע לדמות שזומנה למתן עדות ונשאלה על יחסיה עמו.

קדם משפט | ניר חפץ נגד אמיר אוחנה. תביעה כספית בגין לשון הרע. השלום, ת"א 8 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
טען כי מדובר בתביעת השתקה. אמיר אוחנה, היום בביהמ"ש/ראובן קסטרו

אוחנה מצדו טען בכתב ההגנה, שהוגש באמצעות משרד עו"ד שלומי וינברג, כי מדובר בתביעת השתקה וכי הדברים שאמר מוגנים תחת חסינותו כחבר כנסת, שכן בליבת הדברים עמדה "ביקורת על התנהלות רשויות אכיפת החוק, באופן שלא החתירה לאמת הייתה בראש מעייניהן, אלא החתירה להפללתו בכל מחיר של ראש ממשלת ישראל".

עוד בוואלה!

לאחר שפרסם פרטים מחקירתו: עד המדינה ניר חפץ תובע את השר אוחנה

לכתבה המלאה
קדם משפט | ניר חפץ נגד אמיר אוחנה. תביעה כספית בגין לשון הרע. השלום, ת"א. ראובן קסטרו
הסעיפים שמייחסים לאוחנה תרמית ומרמה יימחקו. ניר חפץ בבית המשפט, הבוקר/ראובן קסטרו

בתביעה, שהוגשה על ידי עורכי הדין אילן סופר ואביב רון, נדרשו פיצויים בגין ארבע עילות: רשלנות, תרמית, שקר מפגיע והפרת חובה חקוקה. היום בתום דיון בדלתיים סגורות, קיבלו פרקליטיו של חפץ את הצעת השופטת לוי למחוק מכתב האישום את הסעיפים שמייחסים לשר אוחנה תרמית.

בנוסף, בהמלצת השופטת, יימחק מכתב התביעה סעיף שמייחס לאוחנה מרמה. "הנתבע (אוחנה) פעל שלא כדין, אגב מרמה, בכך שבפרסומיו טען לעובדות שונות ביודעו שאינן אמת או שאינו מאמין שהיא אמת", נכתב בסעיף שיימחק. "הכל בניסיון להביא את הציבור לאבד כל אמון באמינותו של התובע (חפץ) ככלל ובאמינותה של העדות שמסר לרשויות האכיפה בפרט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully