וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב ההגנה של אוחנה מול חפץ: "תביעת השתקה חסרת יסוד"

8.6.2020 / 19:40

השר לביטחון פנים ביקש לדחות את התביעה שהגיש נגדו עד המדינה בתיקי נתניהו, בסך חצי מיליון שקלים, לאחר שלכאורה חשף פרטים האסורים בפרסום מחקירתו. אוחנה הצביע על החסינות העומדת לו כחבר כנסת וטען: "התביעה הוגשה ממניעים תקשורתיים"

ניר חפץ תובע דיבה את ברדוגו: "נחשוף איך מונו בכירים בתקשורת"/עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, הגיש היום (שני) את כתב ההגנה לתביעה של עד המדינה בתיקי נתניהו, ניר חפץ. התביעה נגד אוחנה, על סך חצי מיליון שקלים, הוגשה בנובמבר לאחר שחשף לכאורה פרטים אסורים בפרסום מחקירת חפץ. יחד עם כתב ההגנה הגיש אוחנה בקשה למחוק את התביעה בנימוק שחפץ לא צרף אליה את צו איסור הפרסום שאותו, לפי הנטען, הפר השר.

אוחנה טוען בכתב ההגנה כי הדברים שאמר מעל דוכן הכנסת כבר פורסמו קודם לכן בתקשורת, וכי בליבת הדברים עמדה "ביקורת על התנהלות רשויות אכיפת החוק בעניינו של התובע, באופן שלא החתירה לאמת הייתה בראש מעייניהן, אלא החתירה להפללתו בכל מחיר של ראש ממשלת ישראל, מר בנימין נתניהו".

חבר הכנסת אמיר אוחנה בכנסת, יוני 2020. דוברות הכנסת - עדינה ולמן, אתר רשמי
"התביעה הוגשה ממניעים תקשורתיים ותו לא". אוחנה/אתר רשמי, דוברות הכנסת - עדינה ולמן

השר לביטחון הפנים, שהיה אז שר המשפטים, מוסיף כי הדברים נאמרו במענה לשורה של הצעות לסדר שהגישו ח"כים מהאופוזיציה. "דברים אלה היו בלב ליבה של העשייה הפרלמנטרית ובמוקד הוויכוח הציבורי בישראל". עוד טוען השר כי "התביעה הוגשה ממניעים תקשורתיים ותו לא... וברור גם לתובע עצמו כי מדובר בתביעה משוללת כל יסוד". אוחנה מתייחס גם לכך שחפץ הגיש תביעות דומות נגד בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, ונגד ואיש התקשורת יעקב ברדוגו. הוא מכנה זאת "מסע סדרתי של תביעות השתקה".

הטענות המהותית שבמרכז כתב ההגנה, שהוגש באמצעות עו"ד שלומי וינברג ואביתר כהן, היא שלאוחנה עומדת חסינות מהותית כחבר כנסת. "תביעה זו מתבססת על דברים שהם בלב-לבו של דיון ציבורי רגיש. הניסיון להשתיק את הדיון הציבורי בנושאים אלו באמצעות הגשת תביעת דיבה בסכום פומפוזי ומופרך הוא ניסיון פסול, העומד בניגוד לפסיקות הרבות שניתנו במהלך השנים".

לכתב ההגנה צורפו פרסומים שונים בהם פרסום מאתר NEWS1 של העיתונאי יואב יצחק, שפרסם גם הוא באופן מפורש את הפרטים האסורים לפרסום. כמו כן, צורפו שורה ארוכה של התייחסויות לאותם פרטים על ידי אנשים שונים ברשתות החברתיות - כולן לפני נאומו של אוחנה בכנסת.

עוד בוואלה!

לאחר שפרסם פרטים מחקירתו: עד המדינה ניר חפץ תובע את השר אוחנה

לכתבה המלאה
דיון | תביעת הדיבה של ניר חפץ נגד יעקב ברדוגו, המחוזי, ת"א 25 במאי 2020. ראובן קסטרו
טען כי אוחנה חשף פרטים האסורים בפרסום מחקירתו. חפץ/ראובן קסטרו

מלבד הטענה כי הדברים שאמר חוסים תחת חסינותו כחבר כנסת, אוחנה טוען בכתב ההגנה כי בדבריו לא היה כדי "להשפיל או לבזות את התובע", ולפיכך אין הצדקה לתביעה תחת חוק לשון הרע. לחילופין הוא טוען כי הדברים נאמרו בתום לב, כי הם אמת, וכי יש בהם עניין ציבורי, ולכן חלות עליהן ההגנות שקבועות בחוק לשון הרע.

לפני כשבועיים התקיים דיון בתביעה דומה שהגיש חפץ באמצעות עורכי הדין רון אביב ואילן סופר נגד יעקב ברדוגו. בפתח הדיון איים עו"ד סופר "לחשוף תמונה חשובה מאוד ביחס למינוי הבכירים בתקשורת הישראלית". סופר הוסיף כי התביעה הוגשה כדי "לשים סוף למסע השיסוי והרדיפה נגד ניר חפץ, רק בגלל שבחר למסור עדות אמת בפרשות האלפיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully