וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חפץ נגד ברדוגו: "נחשוף איך מונו בכירים בתקשורת בישראל"

25.5.2020 / 9:05

פרקליטו של חפץ, עד המדינה בתיק 4000, אמר את הדברים בפתח הדיון בתביעת הדיבה שהגיש נגד הפרשן הפוליטי. "נבקש מבית המשפט לשים סוף למסע השיסוי והרדיפה, רק בגלל שמסר עדות אמת בפרשות האלפים". על השר אוחנה שנתבע אף הוא: על היועמ"ש להורות לו שלא יעסוק בנושא

ניר חפץ תובע דיבה את ברדוגו: "נחשוף איך מונו בכירים בתקשורת"/עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

פרקליטו של ניר חפץ, יועצו לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו ועד המדינה בתיק 4000, איים היום (שני) "לחשוף תמונה חשובה מאוד ביחס למינוי הבכירים בתקשורת הישראלית", זאת בפתח הדיון בתביעת הדיבה שהגיש חפץ נגד הפרשן יעקב ברדוגו.

"אנחנו נמצאים היום פה בלית ברירה", אמר פרקליטו של חפץ, עו"ד אילן סופר. "נבקש מבית המשפט לשים סוף למסע השיסוי והרדיפה נגד ניר חפץ, רק בגלל שבחר למסור עדות אמת בפרשות האלפיים. במסגרת התיק הזה". חפץ עצמו התייחס לפתיחת משפטו של נתניהו אתמול בבית המשפט המחוזי בירושלים, ואמר: "זה יום עצוב".

דיון | תביעת הדיבה של ניר חפץ נגד יעקב ברדוגו, המחוזי, ת"א 25 במאי 2020. ראובן קסטרו
חפץ בדיון, היום/ראובן קסטרו

חפץ הגיש את תביעת הדיבה על סך חצי מיליון שקלים לפני כחצי שנה, לאחר שברדוגו פרסם לכאורה פרטים אסורים לפרסום מחקירתו. חפץ תבע באותה עילה גם את שר המשפטים דאז, אמיר אוחנה, בגין פגיעה בפרטיות והוצאת לשון הרע. התביעה בעניינו של השר עסקה בדבריו במליאת הכנסת, אז חשף את הפרטים האסורים בפרסום מחקירתו של חפץ. "כפי שידוע לכם אנחנו מנהלים בנוסף תיק נגד השר אוחנה", הזכיר עו"ד סופר בדיון היום. "פנינו לאחרונה ליועמ"ש וביקשנו ממנו להורות לשר אוחנה, בתפקידו כשר לביטחון פנים, שלא לעסוק בכל צורה שהיא בענייניו של ניר חפץ".

הדיון נערך לאחר שנכשל ניסיון לגישור בין הצדדים. בפתח הדיון הזכיר עו"ד סופר כי התביעה עוסקת בשני עניינים: הודעת ווטסאפ שנשלחה מהטלפון של ברדוגו לקבוצה של הליכוד ובה פרטים הנוגעים לחקירתו של חפץ, וכן אמירה שלו בשידור ברדיו לפיה חפץ החליף את עורך דינו הקודם ושכר את סופר עצמו לדרישת אנשי המשטרה, "ולאחר מכן אמר את אשר החוקרים רצו שהוא יאמר, קרי העיד עדות שקר, אך ורק משום שהחוקרים אילצו אותו. כמובן שזה מופרך ושקרי".

עוד בוואלה!

נתניהו מגיע למשפטו במצב אידיאלי, גנץ וחבריו ישמשו ניצבים בתפאורה

לכתבה המלאה
דיון | תביעת הדיבה של ניר חפץ נגד יעקב ברדוגו, המחוזי, ת"א 25 במאי 2020. ראובן קסטרו
ניסיון הגישור נכשל. ברדוגו בבית המשפט, היום/ראובן קסטרו

עו"ד נבות תלצור, שמייצג את ברדוגו יחד עם עו"ד טל שפירא, השיב: "מדובר בתביעה פסולה מהיסוד שמוגשת על ידי עד מדינה ערב עדותו בחקירתו הנגדית במשפט". לדבריו, "רק אתמול הוזהרו עדים במשפטו של ראש הממשלה לא להתראיין ולא לפגוע בטוהר ההליך שמתקיים בירושלים. העד הזה מנהל קמפיין שלם מרגע שחתם הסכם עד מדינה לטיהור שמו וחיזוק אמינותו. הוא מנסה להביא לאולם הזה סוגיות שצריכות להתברר במשפט העיקרי, כמו תהליך הפיכתו לעד מדינה".

עו"ד נבות תל-צור במהלך דיון | תביעת הדיבה של ניר חפץ נגד יעקב ברדוגו, המחוזי, ת"א 25 במאי 2020. ראובן קסטרו
"תביעה פסולה". עו"ד תל צור/ראובן קסטרו

"שאלת הפיכתו של חפץ לעד מדינה, והחלפת עורכי הדין, והשינוי בגרסתו כי הוא שתק לפני זה - כולן יהיו שאלות מרכזיות במשפט בירושלים", הוסיף תל צור. "לא מתקבל על הדעת שיתנהל פה הליך מקביל. אני מוכן שנשמע את דעתו של היועץ המשפטי לממשלה בסוגיה הזו. יש לו סמכות להצטרף לכל הליך".

בהמשך הדיון, חפץ ביקש מהשופטת רונית פינצ'וק אלט, לומר כמה מילים. תל צור התנגד ואמר שאם חפץ ירצה לדבר בדיון, הוא יכול לעשות זאת רק במסגרת חקירה על דוכן העדים. בסופו של דבר חפץ ויתר על הבקשה. בתום הדיון נקבע כי תל צור יוכל להגיש בתוך 60 ימים בקשה לעיכוב ההליכים, כך שלא יתנהלו במקביל להליך הפלילי נגד ראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully