וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת ניר חפץ: הותר לפרסום כי דמות שהעידה נשאלה על יחסיה עמו

20.11.2019 / 12:46

בית משפט השלום בתל אביב התיר לפרסם את אמצעי החקירה הנוגע לעד המדינה בתיק 4000 שעליו הוטל צו איסור פרסום גורף. במסגרת החקירה, זומנה דמות שנשאלה שאלות חודרניות על יחסיה עמו

צילום: ערוץ כנסת, עריכה: עמית שמחה

בית משפט השלום בתל אביב התיר לפרסם כי במסגרת חקירתו של יועץ התקשורת ניר חפץ, לפני שהפך לעד מדינה בתיק 4000, זומנה דמות לעדות ונשאלה שאלות חודרניות על טיב מערכת יחסיה איתו. זהו אותו אמצעי חקירה אליו התייחס עמית סגל בפרסום מפני שבועיים, והיה עד כה תחת צו איסור פרסום גורף.

לבקשת כמה כלי תקשורת, השופט עלאא מסארווה צמצם את הצו, והתיר לפרסם פרטים אלו. מסארווה נתן את החלטתו בתחילת השבוע, אך התיר לסנגורים - עו"ד אילן סופר המייצג את חפץ ועו"ד שולי אשבול שמייצגת את הדמות - שהות לערער על ההחלטה עד היום. משלא עשו זאת, צומצם כעת הצו.

בתגובה לכך, מסרה עו"ד שולי אשבול, המייצגת את הדמות שמסרה עדות, כי "חשוב להדגיש כי צו איסור הפרסום ממשיך לחול באופן גורף על תוכן העדות, ובכלל על מלוא עדותה של מרשתי, וכמובן גם על פרטים מזהים כלשהם".

עו"ד יצחק בם, שביקש גם הוא להסיר את הצו מטעם ארגון "לביא", מסר בתגובה להחלטה כי "צו איסור הפרסום נועד לכסות על ההתנהלות המאפיוזית של המשטרה והפרקליטות ויש לברך על כך שבית המשפט צמצם אותו. לבנו עם ניר חפץ אשר נאנס לחתום על הסכם עד מדינה בעקבות איומי המשטרה והפרקליטות , בעקבות זימון של אדם המקורב אליו לחקירה חודרנית אשר לא היתה רלוונטית לתיק 4000. אני תקווה שמי שאישר וביצע את המהלך הפסול הזה יתן על כך את הדין."

ניר חפץ במהלך דיון בנושא תביעת הדיבה של מני נפתלי כנגד שורת מקורבי רה"מ, השלום, הרצליה 18 בנובמבר 2019. ניב אהרונסון
ניר חפץ/ניב אהרונסון

אחרי הפרסום בחדשות 12, המעלה חשד שהחוקרים הפעילו לחץ פסול על חפץ, שר המשפטים אמיר אוחנה השתמש בחסינותו וחשף במליאת הכנסת פרטים האסורים לפרסום. אוחנה טען כי בפרקליטות "עומדים כחומה בצורה ומגוננים על העבריינים". בתגובה, במערכת הפוליטית תקפו אותו וראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "על אף שפרשת הסחיטה של עד המדינה ניר חפץ חמורה ביותר וצריכה להטריד כל אזרח, יש לכבד את צו איסור הפרסום שהטיל בית המשפט".

בשבוע שעבר, חפץ שלח מכתב לאוחנה ובו דרש ממנו להתנצל על דבריו - או שיתבע אותו. במכתבו, טען חפץ כי דבריו של אוחנה, "לא נדרשו כלל לצורך אותו דיון, אלא שהיו - מעבר לאספקטים המשפטיים - דברי רכילות פוגעניים, שהובאו במטרה ברורה לבזות את שולחנו ולהשפילו, תוך פגיעה קשה וחמורה בפרטיותו".

עו"ד אשבול טענה לקראת הדיון בבית המשפט בשבוע שעבר כי "הפגיעה המזעזעת בדמות שאני מייצגת היא בלתי נתפסת". אשבול אמרה כי "הפרסומים בימים האחרונים מהווים איום מפורש על שלומה ובטחונה, ופרסום פרטיה מצד גורמים רבי עוצמה ובעלי כוח שלטוני מהווים הטרדה ופגיעה חמורה מצד אלו שאוחזים בכוח זה ומנצלים את חסינותם באופן שלא אליו התכוון המחוקק".

(עדכון: 12:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully