וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חפץ בדיון סוער בבית המשפט: "עדותי - כל כולה אמת מזוקקת"

10.11.2019 / 18:22

עד המדינה בתיק 4000 תקף את ההחלטה לנהל את הדיון על צו איסור הפרסום בחקירתו בדלתיים פתוחות. "דמי יהיה עליך ועל בית המשפט", הוא הטיח בשופט ויצא בזעם מהאולם. בהמשך שב לדיון והגן על עדותו: "אני נצמד לאמת ומשלם מחירים". עורך דינו: "שופכים את דמו"

צילום: אבי כהן ולירן לוי, עריכה: טל רזניק ואסף דרורי

עד המדינה בתיק 4000, ניר חפץ, אמר היום (ראשון) כי עדותו כי "אמת מזוקקת", לאחר דיון סוער בבית המשפט המחוזי בתל אביב בנוגע לצו איסור הפרסום הקשור לחקירתו. במהלך הדיון, הוא התפרץ על השופט עלאא מסארווה והטיח בו: "דמי יהיה על ידך - דמי יהיה על ידי בית המשפט. דם אמיתי יישפך. תוביל אותי לגרדום".

חפץ זעם על כך שהדיון בנושא התקיים בדלתיים פתוחות. "שערורייה שהדין פתוח. תהרוג אותי. תהרוג אותי", קרא חפץ לעבר השופטים, בזמן שדיברה עורכת דינה של דמות נוספת בחקירה, שזהותה אסורה בפרסום. לאחר מכן חזר חפץ לאולם וביקש לדבר מול השופט בדלתיים סגורות בנימוק כי "בכוונתי לומר דברים אישיים וגם דברים קשים על המערכת".

עו"ד שולי אשבול, שבמהלך דבריה התפרץ חפץ, אמרה כי "זו עדות שאסור שתצא החוצה באופן כלשהו. מדברים על הפגיעה בעד המדינה ניר חפץ והנזקים שאולי נגרמו, אבל לא מתייחסים לדמות, צד שלישי שאין לו שום קשר לפרשה". לדבריה, לא מדובר בחשוד או בעד אלא ב"אדם שחי חיים צנועים שלא ביקש להית חשוף לציבור", שנקלע לסיפור שלא מרצונו, ו"אין שום דבר גם בעדות" שנגבתה בעניינו.

ניר חפץ בדיון בעיניינו בבית המשפט המחוזי בתל אביב - ה-10 לנובמבר 2019. אתר רשמי
חפץ בדיון בבית המשפט המחוזי, היום/אתר רשמי

בשלב מסוים חפץ אף יצא מהאולם בזעם. לאחר ששב לחדר, אמר: "הסוסים ברחו מהאורווה. בית המשפט לא סגר את הדלתיים. ברגע זה סוסה אצילה ברחה מהאורווה. זו הפקרות". גם אילן סופר עורך דינו של חפץ אמר כי פרסום הדברים ייפגע במרשו. "חזרנו על בקשתנו להותיר את איסור הפרסום על כנו. חפץ עבר מתקפה בלתי נפסקת במטרה שיחזור בו מעדותו. מי שעושה את זה טועה טעות חמורה".

"משלם מחירים"

השופט עלאא מסארווה אמר בפני נציגי הפרקליטות, אמיר טבנקין וניצן וולקן ממחלקת ניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה, כי "הציבור צריך לדעת מהו עוצמת האמצעי הפסול. חלק מהנתונים שהציבור צריך לקבל זה במה מדובר". טבנקין השיב ואמר כי "באווירה הציבורית הקיימת, כל פרט שיוצא ומוצג באופן חלקי ומגמתי משמש כמנוף לחץ. מבחינת אינטרס הציבור, השאלה הזו היא לא שאלה שאפשר לברר על פי רסיס מידע".

לדבריו, זו שאלה שנמצאת על שולחנו של היועמ"ש ובית המשפט ידון בתיק הזה. השאלה המשפטית הזו צריכה להיות מבוררת במישור המשפטי. פרסום יפגע באנשים הפרטיים ובהליך עצמו".

נציג הפרקליטות הציג חומר לבית המשפט בנוגע להפרות שהוטלו על צו איסור הפרסום. "כל הפרה של צו איסור הפרסום שאותרה וניתן לטפל בה", אמר טבנקין. לדבריו, "נעשו ונעשות פעולות כדי לאתר את הדברים".

ניר חפץ בדיון בעיניינו בבית המשפט המחוזי בתל אביב - ה-10 לנובמבר 2019. אתר רשמי
חפץ בדיון בבית המשפט המחוזי בתל אביב, היום/אתר רשמי

עו"ד אילן סופר, פרקליטו של חפץ, אמר בדיון כי "מדובר בעד המדינה בפרשה המסוקרת ביותר ציבורית. עד מדינה שזה שנה וחצי נתון תחת מתקפה שמאורגנת על ידי כוחות בעלי עניין בניצוחו של לא אחר מאשר ראש ממשלת ישראל. רק במוצאי שבת האחרונים היינו עדים לפוסט שבו מסכם כבוד ראש הממשלה לציבור הישראלי את קריסתה של עדותו של חפץ. אותם גורמים שופכים את דמו ודמה של משפחתו. המטרה היא אחת ויחידה - לגרום לחפץ לחזור בו מהחלטתו להיות עד מדינה או לחילופין לגרום לו להגיע לבית המשפט מפוחד. ניר חפץ עומד בינתיים במתקפות הללו אבל גם לזה יש גבול".

עוד אמר עו"ד סופר כי "מדובר בפגיעה ישירה בצנעת הפרט ובפרטיותו של ניר חפץ. העדות עליה מדובר אין דבר וחצי דבר עם האינטרס הציבורי. אין קשר בין העדות לבין החלטתו של ניר חפץ".

בצאתו מבית המשפט, אמר חפץ כי האירועים "עברו את כל הגבולות שאדם סביר יכול לשאת" בימים האחרונים, וטען כי דיבר אמת בעדותו. "חתמתי בפברואר על הסכם עם מדינת ישראל שאומר אמת", אמר חפץ. "במשך חודשים אמרתי עדות שהיא כל כולה אמת מזוקקת ואני משוכנע שאם נגיע לבית המשפט, הוא יקבע כי עדותי אמינה. אני מאוד מקווה שלא נגיע לבית המשפט והחשודים השונים יוכיחו שעדותי אמת".

לדברי חפץ, "עבור האמת הזו, שאני נצמד אליה ולא זז ממנה, אני משלם מחירים בלתי נתפסים במדינת ישראל, ולכן באתי לבית המשפט כדי לתאר בפניו איזה מסע אני ומשפחתי עוברים". הוא הוסיף כי מדובר ב"מסע מכוון ויזום, שנועד להזיז אותי מהאמת, ואני כמובן לא אוכל לפרט את הדברים".

(עדכון ראשון: 15:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully