וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטת הדמות שפרטיה נאסרו לפרסום מחקירת חפץ: "פגיעה מזעזעת"

9.11.2019 / 20:46

עורכת דינה של הדמות שעל פרטיה הוטל צו איסור פרסום בחקירת עד המדינה בתיק 4000 תפנה לבית המשפט כדי להותיר את הצו על כנו. זאת, לאחר שהשר אוחנה חשף פרטים האסורים לפרסום במליאת הכנסת. "פרסום פרטיה מהווים פגיעה חמורה מצד אלו שמנצלים את חסינותם"

צילום: ערוץ כנסת, עריכה: עמית שמחה

עורכת דינה של הדמות שעל פרטיה הוטל צו איסור פרסום בהקשר לחקירת ניר חפץ, עד המדינה בתיק 4000, תבקש מחר (ראשון) מבית המשפט להותיר את הצו על כנו בנוסחו הנוכחי, המורחב - ובאופן קבוע. לטענתה של עורכת הדין, שולי אשבול, "הפגיעה המזעזעת בדמות שאני מייצגת היא בלתי נתפסת".

הבקשה מגיעה לאחר ששר המשפטים אמיר אוחנה הזכיר את הדמות בנאומו תוך הפרת צו איסור הפרסום. עו"ד אשבול הוסיפה כי "הפרסומים בימים האחרונים מהווים איום מפורש על שלומה ובטחונה, ופרסום פרטיה מצד גורמים רבי עוצמה ובעלי כוח שלטוני מהווים הטרדה ופגיעה חמורה מצד אלו שאוחזים בכוח זה ומנצלים את חסינותם באופן שלא אליו התכוון המחוקק".

היא הוסיפה כי מדובר בדמות ש"אין לה דבר עם חקירות נתניהו, נקלעה שלא בטובתה לתוך קמפיין חודרני, אכזרי ובלתי חוקי, מבלי שהייתה חשודה אי פעם במאומה. אין ולא היה לה שום קשר לתיקים הנחקרים".

הארכת מעצר לניר חפץ  22 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
השר אוחנה חשף פרטים האסורים בפרסום הנוגעים לחקירתו. חפץ/ראובן קסטרו

השר אמיר אוחנה השתמש בחסינותו וחשף במליאת הכנסת פרטים האסורים לפרסום הנוגעים לאמצעי הלחץ שבהם השתמשה המשטרה בחקירת ניר חפץ, עד המדינה בתיק 4000, אף שאלה הפרטים אסורים לפרסום. "בימים האחרונים כולם עוסקים בפגיעה החמורה בניר חפץ, ובמשפחתו, בצדק. אבל באותה נשימה מתעלמים מן הפגיעה הנוראית של הפרסומים האלה בפרטיות ובזכויות היסוד של מרשתי", אמרה עו"ד אשבול.

לדבריה, "אין בי ספק שארגוני הנשים וארגוני זכויות אדם יגלו ענין רב בהתעמרות ובאיום על דמות שכל חטאה הוא בהיכרות עם מעורב בפרשה, ואין לה שום יכולת להתגונן מפני הכוחות האדירים, שיורים בה חצים מורעלים מתוך אינטרסים ציניים, פסולים ואישיים".

עוד בוואלה!

לחץ פסול, אך לא חסר תקדים: שיטות החקירה הקשות לא פסחו על חפץ

לכתבה המלאה
שר המשפטים אמיר אוחנה, 6 בנובמבר 2019. דוברות הכנסת - עדינה ולמן, אתר רשמי
אוחנה במליאת הכנסת/אתר רשמי, דוברות הכנסת - עדינה ולמן

אחרי הפרסום בחדשות 12, המעלה חשד שהחוקרים הפעילו לחץ פסול על יועץ התקשורת של ראש הממשלה בנימין נתניהו לשעבר כדי לגרום לו לחתום על הסכם עד המדינה, אוחנה תיאר כמה פרשות מהעבר בהן לטענתו נפלו פגמים בהתנהלות הפרקליטות ואמר: "אינני מדבר על טעויות, אינני מדבר על כשלים, אני מדבר על זדון אני מדבר על פשעים חמורים המבוצעים במשמרת שלכם ראשי מערכת האכיפה ואתם עומדים כחומה בצורה ומגוננים על העבריינים. למה? כך המערכת מגוננת על עצמה מחקירה אמיתית, כך היא מאפשרת לריקבון להשתלט כך נוצרת שחיתות שלטונית".

מטעמו של אוחנה נמסר אחרי דבריו במליאה כי "אין כל אמת בדיווח לפיו השר 'עשה שימוש בחסינותו הפרלמנטרית כדי לחשוף את מה שבצו איסור הפרסום'. השר חזר אך ורק על דברים שפורסמו כבר, ולא חידש דבר משום שאין בידיו דבר לחדש מתוך חומרי החקירה, שאינם מצויים בידיו".

אולם, במערכת הפוליטית תקפו את אוחנה ונתניהו אמר כי "על אף שפרשת הסחיטה של עד המדינה ניר חפץ חמורה ביותר וצריכה להטריד כל אזרח, יש לכבד את צו איסור הפרסום שהטיל בית המשפט". גם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן אמרו כי הם "דוחים בכל תוקף" את דברי שר המשפטים, שאותם הגדירו כ"חמורים ביותר ומעוותים את המציאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully