וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חפץ נגד אוחנה: התנצל על הפרת צו איסור הפרסום - או שאתבע אותך

11.11.2019 / 19:42

עד המדינה בתיק 4000 דרש משר המשפטים להתנצל באופן פומבי עד יום שלישי הבא, ו"לדון בדרך לפצותו" בגין דבריו במליאה, שבו חשף פרטים האסורים בפרסום מחקירתו. במכתב מטעמו נטען כי דברי אוחנה פגעו "פגיעה קשה וחמורה" בפרטיותו והוא יפעל "בכל דרך שהחוק מעמיד לרשותו"

צילום: אבי כהן ולירן לוי, עריכה: טל רזניק ואסף דרורי

עד המדינה בתיק 4000, ניר חפץ, שלח היום (שני) מכתב לשר המשפטים אמיר אוחנה, ובו דרש ממנו להתנצל על דבריו במליאת הכנסת ולפצותו על חשיפת הפרטים האסורים בפרסום מחקירתו - או שיתבע אותו. חפץ כתב לאוחנה כי הוא נדרש להשיב עד יום שלישי הבא ב-10:00 בבוקר, "כי הינך נכון להתנצל באופן פומבי בפני שולחנו, וכן מוכן לדון על הדרך לפצותו בגין הנזקים שהסבה לו התנהגותך", וזאת בתוך 14 ימים נוספים. אם לא יעשה זאת, חפץ הצהיר כי הוא "יראה עצמו חופשי לפעול דרך שהחוק מעמיד לרשותו".

במכתבו, טען חפץ כי דבריו של אוחנה, "לא נדרשו כלל לצורך אותו דיון, אלא שהיו - מעבר לאספקטים המשפטיים - דברי רכילות פוגעניים, שהובאו במטרה בררוה לבזות את שולחנו ולהשפילו, תוך פגיעה קשה וחמורה בפרטיותו". כמו כן, טען חפץ כי דבריו גרמו לעוולות נזיקיות, לרבות הפרת חובות חקוקות, שיבוש הליכי משפט הדחת עד והטרדתו. "תחת איצטלא כוזבת של 'דאגה לזכויות הנחקר', נמצאת פוגע בשולחנו במכוון, באופן קשה וחמור, כאשר כוונתך האמיתית, הברורה לכל, היתה הצגתו כשקרן, סחיט ולחיץ. שאין לתת כל אמון בעדותו", נטען במכתב שנשלח על ידי פרקליטו של חפץ, עו"ד רון אביב ועו"ד אילן סופר.

ניר חפץ בדיון בעיניינו בבית המשפט המחוזי בתל אביב - ה-10 לנובמבר 2019. אתר רשמי
דברי רכילות פוגעניים, שהובאו במטרה בררוה לבזות ולהשפיל". חפץ/אתר רשמי

אתמול, בבית המשפט המחוזי בתל אביב, אמר כי חפץ כי "עדותו אמת מזוקקת". לאחר הדיון הסוער שהתקיים בנוגע לצו איסור הפרסום בהקשר לחקירתו, שבמהלכו התפרץ על השופט כי "דמי יהיה עליך" ויצא בזעם מהאולם, אמר עד המדינה כי האירועים "עברו את כל הגבולות שאדם סביר יכול לשאת" בימים האחרונים, וטען כי דיבר אמת בעדותו. "עבור האמת הזו, שאני נצמד אליה ולא זז ממנה, אני משלם מחירים בלתי נתפסים במדינת ישראל, ולכן באתי לבית המשפט כדי לתאר בפניו איזה מסע אני ומשפחתי עוברים". הוא הוסיף כי מדובר ב"מסע מכוון ויזום, שנועד להזיז אותי מהאמת, ואני כמובן לא אוכל לפרט את הדברים".

פרקליטתה של הדמות שפרטיה נאסרו לפרסום בהקשר לחקירה, עו"ד שולי אשבול, טענה לקראת הדיון בבית המשפט כי "הפגיעה המזעזעת בדמות שאני מייצגת היא בלתי נתפסת". אשבול אמרה כי "הפרסומים בימים האחרונים מהווים איום מפורש על שלומה ובטחונה, ופרסום פרטיה מצד גורמים רבי עוצמה ובעלי כוח שלטוני מהווים הטרדה ופגיעה חמורה מצד אלו שאוחזים בכוח זה ומנצלים את חסינותם באופן שלא אליו התכוון המחוקק".

עוד בוואלה!

השופט לא שרק לסיום: חקירת חפץ היא לא שער הניצחון של נתניהו בתיק 4000

לכתבה המלאה
שר המשפטים אמיר אוחנה, 6 בנובמבר 2019. דוברות הכנסת - עדינה ולמן, אתר רשמי
אוחנה במליאת הכנסת/אתר רשמי, דוברות הכנסת - עדינה ולמן

השר אמיר אוחנה השתמש בחסינותו וחשף במליאת הכנסת פרטים האסורים לפרסום הנוגעים לאמצעי הלחץ שבהם השתמשה המשטרה בחקירת חפץ. זאת, אחרי הפרסום בחדשות 12, המעלה חשד שהחוקרים הפעילו לחץ פסול על יועץ התקשורת של ראש הממשלה בנימין נתניהו לשעבר כדי לגרום לו לחתום על הסכם עד המדינה. אוחנה תיאר כמה פרשות מהעבר בהן לטענתו נפלו פגמים בהתנהלות הפרקליטות ואמר: "אינני מדבר על טעויות, אינני מדבר על כשלים, אני מדבר על זדון אני מדבר על פשעים חמורים המבוצעים במשמרת שלכם ראשי מערכת האכיפה ואתם עומדים כחומה בצורה ומגוננים על העבריינים. למה? כך המערכת מגוננת על עצמה מחקירה אמיתית, כך היא מאפשרת לריקבון להשתלט כך נוצרת שחיתות שלטונית".

במערכת הפוליטית תקפו את אוחנה ונתניהו אמר כי "על אף שפרשת הסחיטה של עד המדינה ניר חפץ חמורה ביותר וצריכה להטריד כל אזרח, יש לכבד את צו איסור הפרסום שהטיל בית המשפט". מטעמו של אוחנה נמסר אחרי דבריו במליאה כי "אין כל אמת בדיווח לפיו השר 'עשה שימוש בחסינותו הפרלמנטרית כדי לחשוף את מה שבצו איסור הפרסום'. השר חזר אך ורק על דברים שפורסמו כבר, ולא חידש דבר משום שאין בידיו דבר לחדש מתוך חומרי החקירה, שאינם מצויים בידיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully