וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב ההגנה של ברדוגו: לא שיתפתי את פרטי החקירה של חפץ, ואם כן - בטעות

16.2.2020 / 16:07

איש התקשורת שנתבע על ידי עד המדינה בתיק 4000, לאחר שכביכול חשף פרטים אסורים מחקירתו, טען כי מדובר ב"תביעת סרק שהגיש אדם שהעיד על עצמו שהוא עבריין". הוא הוסיף כי המסמך הנוגע למהלכי החוקרים של חפץ, שהופץ בקבוצת ווטסאפ של פעילי ליכוד, הועבר בידי "צד שלישי"

צילום: אבי כהן ולירן לוי, עריכה: טל רזניק ואסף דרורי

איש התקשורת יעקב ברדוגו הגיש היום (ראשון) כתב הגנה בתביעה שהגיש נגדו ניר חפץ, לאחר שכביכול חשף פרטים אסורים מחקירתו. "דין התביעה להידחות על הסף בשל היעדר עילה", טען ברדוגו, והוסיף: "מדובר בתביעה טורדנית וקנטרנית, שהגשתה מהווה שימוש לרעה בהליכי משפט. תביעה זו איננה אלה תביעת סרק שהוגשה על ידי אדם שהעיד על עצמו שהוא עבריין, שביצע עבירות חמורות". בנוגע לצילום מסך הנוגע לפרטי תרגיל החקירה, שלכאורה הופץ על ידו, טען ברדוגו כי ייתכן שזה הועבר ממכשירו הסלולרי בטעות.

ברדוגו, שמשמש פרשן פוליטי בגלי צה"ל, טען באמצעות עורכי הדין נבות תל צור וטל שפירא כי תביעתו של חפץ, עד המדינה בתיק 4000, היא תביעת השתקה. "התביעה מיועדת להלך אימים על הנתבע מתוך מטרה ברורה להשתיק אותו ולגרום לו לחזור מהבעת עמדה בעניינו של התובע, תוך הרתעתו מלהמשיך ולעסוק במקצועו כאיש תקשורת ופרשן", נטען.

יעקב ברדוגו, ינואר 2015. ראובן קסטרו
"תביעה טורדנית וקנטרנית". ברדוגו/ראובן קסטרו

כתב ההגנה של ברדוגו כולל גם ציטוטים מתמלילי חקירתו של חפץ, שנועדו להדגים את הלחצים והאיומים שהפעילו עליו החוקרים. "אנחנו לא משטרה, אנחנו להב 433 ושיטות הפעולה שלנו מלבד זכויות החשוד, מאד מאוד דומות לשב"כ", אמרו החוקרים לחפץ. "אני יכול להגיד לך שכל פינה שניסית להסתיר ולהחביא במהלך חייך, אנחנו הפכנו את הפינה הזאת וגילינו את מה שאתה החבאת. וכל אותם דברים מסתוריים וחבויים, אנחנו נגיש לך אותם פה על השולחן ונבקש את תגובתך, וכל סרט או דבר אפשרי שאתה מריץ לעצמך בראש, יהיה פה בחדר הזה".

החוקרים, על פי התמלילים שבכתב ההגנה, אף איימו על חפץ כי משפחתו תיפגע. "יש מצב גדול מאוד שאחרי כל הסיפור הזה פה, הילדים שלך לא ירצו להיות איתך בקשר יותר, וגם אשתך", איימו החוקרים. "למה? בגלל שאתה שומר על זכות השתיקה בשביל כמה עסקנים ששומרים על התחת שלהם, אבל לא על שלך. אני אומר לך שההשלכה פה מעבר לפלילים ולכלא. התא המשפחתי שלך כרגע נמצא בסכנה".

החוקרים המשיכו ללחוץ ולאיים על משפחתו של חפץ. "יש רגעים שאותם אתה הכי תזכור, כל מיני נקודות כאלה", אמרו לו. "של גיוס, שבתך בעזרת השם תסיים את התואר, ורגעם כאלה ואחרים שאתה לא תהיה שם כדי לחוות אותם... אתה תראה שברגע שאתה בלי המשפחה, אתה כלום ושום דבר... אתה יכול להסתכל עליי, לגלגל עיניים ולהמשיך להקשיב לעצת עורך דינך... אני אומר לך שאתה עומד בפני סכנה קיומית לתא המשפחתי שלך ובכל זאת אתה מהנהן וממשיך". לבסוף, החוקרים אף איימו על חפץ כי הוא ייפגע כלכלית בצורה אנושה. "זה כסף", אמרו לו. "אנחנו יודעים להתעסק בכסף ואנחנו יודעים לקחת אותך ולרוקן אותך מנכסיך".

עוד בוואלה!

מאחורי החלטת היועמ"ש: מקורבי נתניהו ש"עברו צד" והפכו לעדי מדינה

לכתבה המלאה
ניר חפץ בדיון בנושא תביעת הדיבה של מני נפתלי כנגד שורת מקורבי רה"מ, בית משפט השלום הרצליה, 2 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
התמלילים חושפים כי החוקרים איימו שמשפחתו תיפגע. חפץ/ראובן קסטרו

על פי כתב ההגנה, תביעתו של חפץ היא חלק מ"קמפיין תקשורתי". לדברי ברדוגו, מכתב ההתראה ששלח לו חפץ, ופורסם בתקשורת, מכיל בעצמו "דברי דיבה שקריים וחמורים". באשר לפרטים שפרסם כביכול, טען ברדוגו כי אלה "בטלים בשישים ביחס לים של פרסומים שהציף את כלי התקשורת בארץ לאורך ימים רבים".

תביעתו של חפץ התייחסה גם לצילום מסך של מסמך שנגע לתרגיל החקירה, והופץ בקבוצת ווטסאפ של פעילי ליכוד, כביכול על ידי ברדוגו עצמו. לדברי איש התקשורת, הצילום הועבר אליו על ידי מקור עיתונאי לאחר שהמסמך הופץ ברשתות החברתיות, ולא הוא שלח אותו לקבוצת הווטסאפ. הוא הוסיף וטען כי ככל שיתברר שהמסמך אכן נשלח לקבוצה ממכשירו הסלולרי, ייתכן שהעביר אותו בטעות, או שמדובר ב"מעשה שנעשה על ידי צד שלישי".

אמיר אוחנה בהשקת ספרו של עו"ד שמחה רוטמן, "מפלגת בג"ץ", בבית ציוני אמריקה בתל אביב, 12 בפברואר 2020. שלומי גבאי
תביעה דומה הוגשה נגדו. אוחנה/שלומי גבאי

חפץ, שמיוצג על ידי עורכי הדין אילן סופר ורון אביב, הגיש נגד ברדוגו בנובמבר תביעה בגובה חצי מיליון שקלים, על רקע התבטאויותיו בנוגע לתרגיל חקירה שביצעו חוקרי להב 433 במהלך חקירתו. פרטי התרגיל נאסרו בפרסום, מלבד העובדה כי החוקרים זימנו דמות שנשאלה שאלות חודרניות על טיב יחסיה עמו, וזאת לכאורה כדי ללחוץ עליו להפוך עד מדינה - כפי שאכן קרה לאחר כמה שבועות. חפץ הגיש תביעה דומה גם נגד שר המשפטים אמיר אוחנה, שחשף פרטים במליאת הכנסת שהיו לכאורה אסורים בפרסום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully