וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"לית ועדת הבחירות בכנסת: בוחנים אפשרות של מתחמי "הצבע וסע"

עודכן לאחרונה: 8.12.2020 / 11:02

עדס פירטה את ההיערכות לבחירות בתקופת הקורונה, והעריכה כי ניתן יהיה להסתפק ביום הצבעה אחד בעזרת הגדלת כמות הקלפיות וצמצום הצפיפות בכל קלפי. לדברי המנכ"לית, בוועדה בודקים פתרון דומה למתכונת בדיקות הדרייב-אין: "זה המבצע האזרחי הכי גדול במדינה"

בווידאו: מנכ"לית ועדת הבחירות אומרת נבחנת אפשרות למתחמי "הצבע וסע"/צילום: ערוץ הכנסת

הוועדה לביקורת המדינה מתכנסת הבוקר (שלישי) לדיון היערכות לבחירות בתקופת הקורונה. מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, אורלי עדס, אמרה כי בשבועות האחרונים פנתה לכל ראשי הרשויות בישראל וביקשה מהם מבנים שיכולים להתאים לקלפיות ולא נעשה בהם שימוש בבחירות האחרונות, כך שניתן יהיה להכשיר גם אותם. המטרה היא לפתוח יותר קלפיות, כדי להקטין את הצפיפות ואת מספר המצביעים בכל קלפי.

עדס נשאלה האם ניתן יהיה לפי הערכתה המקצועית להסתפק ביום בחירות אחד, והשיבה בחיוב. זאת, ככל שתתאפשר הגדלת מספר הקלפיות ונקיטת צעדים נוספים כמו הסברה נרחבת על אופן ההצבעה בצורה שתקטין את סיכון ההדבקה. "אנחנו כצוות מקצועי גיבשנו מספיק דברים יחד, ואנחנו חושבים שאם יינקטו האמצעים הללו, ניתן להסתפק ביום בחירות אחד, כי המשמעות היא שצריך להקטין את הצפיפות בקלפיות", הסבירה.

עוד אמרה מנכ"לית הוועדה כי אחד הפתרונות שנבחנים הם מתחמי "הצבע וסע", בדומה למתחמי הבדיקות שנפתחו במתכונת "דרייב-אין".

הוועדה לביקורת המדינה | היערכות לבחירות בתקופת הקורונה. כנסת, ירושלים 8 בדצמבר 2020. דני שם טוב, דוברות הכנסת, אתר רשמי
על פי ההערכות ניתן יהיה להסתפק ביום בחירות אחד. הוועדה לביקורת המדינה, היום/אתר רשמי, דני שם טוב, דוברות הכנסת

עדס נשאלה האם ניתן יהיה לקצר את תקופת ההיערכות לבחירות, שכיום קבועה בחוק ל-90 ימים, והשיבה כי המלצת הוועדה היא לא לעשות זאת. "כצוות מקצועי, ואני מדגישה שזה לא ההרכב הפוליטי של הוועדה, העמדה היא שבחירות זה מגה פרויקט", אמרה עדס. "זה המבצע האזרחי הכי גדול במדינה. 90 ימים נקבעו כשחוקק החוק בשנת 1969. מאז גדל מספר הקלפיות פי חמישה, ומספר הימים נותר 90. האתגר של בחירות בצל קורונה הוא אתגר ענק, ונעמוד בו - במגבלות של 90 ימים. לא יותר ולא פחות. זה לא יהיה פשוט, אבל ניתן מענה".

עוד בוואלה

מחשש לזיופים: מבקר המדינה בודק את מוכנות ועדת הבחירות למתקפת סייבר

לכתבה המלאה
הוועדה לביקורת המדינה | היערכות לבחירות בתקופת הקורונה. כנסת, ירושלים 8 בדצמבר 2020. דני שם טוב, דוברות הכנסת, אתר רשמי
המטרה: יותר קלפיות ופחות צפיפות. עדס, היום/אתר רשמי, דני שם טוב, דוברות הכנסת

יו"ר הוועדה, ח"כ עופר שלח (יש עתיד), שאל האם נשקלים אמצעים כמו הצבעה בדואר, או בפרוקסי (באמצעות ייפוי כוח - ד"ד), כמו שננקטו במדינות אחרות. "ערכנו בחינה משווה למדינות שקיימו בחירות תחת הקורונה", אמרה עדס. "עשרות מדינות בכלל דחו את הבחירות. אלה שכן קיימו אותן, מה שמצאנו כמוטיב משותף היה שלא יצרו מודלים חדשים להצבעה, אלא הרחיבו מודלים קיימים - בעיקר הצבעה בדואר או הצבעה בייפוי כוח".

המנכ"לית הבהירה כי אמצעי ההצבעה היא "כמובן סוגיה לפוליטיקאים ולא לי, אבל אם אנחנו בפתחה של מערכת בחירות בימים או בחודשים הקרובים, זה כנראה לא הזמן למהפכות מהסוג הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully