וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לזיופים: מבקר המדינה בודק את מוכנות ועדת הבחירות למתקפת סייבר

7.12.2020 / 10:23

אנגלמן אמר בדיון בוועדת הכספים כי הביקורת מתמקדת במערכות המחשוב של ועדת הבחירות המרכזית בשנים האחרונות, לצד מוכנתה לבחירות עתידיות, ברקע הפריצה לשירביט. "המהלך בא מתוך רצון לאפשר את קיומו של ההליך הדמוקרטי באופן תקין וללא התערבות גורמים שונים", אמר

בווידאו: המבקר מתייחס לדוח הביניים על משבר הקורונה/צילום: משרד מבקר המדינה, עריכה: אסף דרורי

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, אמר היום (שני) כי אנשי משרדו בודקים את מוכנות ועדת הבחירות ועמידות מערכותיה למתקפת סייבר, זאת מחשש לזיופים בתוצאות הבחירות. "מטרת הביקורת היא להפיק לקחים למערכות בחירות עתידיות, לרבות זו שיכול ותתקיים בחודשים הקרובים", אמר המבקר בדיון בוועדת הכספים בכנסת. לדבריו, המהלך נועד לטייב את עבודתה של ועדת הבחירות ולסייע לפעילותה.

דבריו של אנגלמן בוועדה מגיעים ברקע המשבר המחריף בקואליציה, ואישור החוק לפיזור הכנסת בקריאה טרומית. "מרגע כניסתי לתפקיד מבקר המדינה, הגדרתי את הביקורת בתחומי הסייבר והדיגיטל כחלק מתחומי הליבה של משרד מבקר המדינה, מתוך הסתכלות צופה פני עתיד על האתגרים הלאומיים מולם ניצבת מדינת ישראל", המשיך מבקר המדינה.

"בתוך כך, וביתר שאת על רקע אירועי העת האחרונה, אני רוצה לעדכן אתכם היום כי אנו עובדים מזה זמן מה על ביקורת בעניין מערכות המחשוב של ועדת הבחירות המרכזית, פעילותה המיחשובית בשלוש מערכות הבחירות שנערכו בשנים 2020-2019 ובכלל זה מוכנותה של ועדת הבחירות המרכזית להתמודדות עם מתקפות סייבר חיצוניות, זאת מתוך רצון לאפשר את קיומו של ההליך הדמוקרטי באופן תקין וללא התערבות גורמים שונים", הסביר.

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן  בוועדה לביקורת המדינה בכנסת 15 ביוני 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"לאפשר את קיומו של ההליך הדמוקרטי". אנגלמן בכנסת/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

לדבריו, מרבית הביקורת הושלמה, אך ישנם עוד כמה תחומים שמשרד המבקר פועל בהם מול ועדת הבחירות. הוא הדגיש כי פעילותה של ועדת הבחירות נמצאת "בליבת ההליך הדמוקרטי בישראל ובעלת חשיבות עליונה עבור כל אחת ואחד מאיתנו".

הבדיקה שעורכים במשרד המבקר בעניין מוכנת ועדת הבחירות למתקפות סייבר עולה בצל פריצה שביצעה קבוצת האקרים למערכות חברת הביטוח שירביט, במסגרתה הצליחו להשיג חומרים רגישים של לקוחות החברה ולהדליפם ברשת.

מצביעים ראשונים בראש העין, 2 במרץ 2020. ראובן קסטרו
בדרך לבחירות בפעם הרביעית בשנתיים. קלפי בראש העין, מרץ/ראובן קסטרו

בחברת צ'ק פוינט פרסמו ביום שבת דוח בו ציינו נתונים על התקפות כופרה בישראל. מדובר בהתקפות שהחברה סיכלה, מה שמעיד על מגמה כללית בתחום. צ'ק פוינט עוסקת בפיתוח תוכנה לאבטחת מידע, אבטחת רשתות ומחשבים, מכשירים ניידים ואבטחה מתקדמת בפני איומי סייבר. לפי הנתונים שנאספו על ידי החברה, בחודשים האחרונים חלה עלייה במתקפות מסוגים שונים נגד חברות ישראליות.

לפי נתוני החברה, בחודש נובמבר בלבד הותקפו 141 ארגונים וחברות ישראליות במתקפת כופרה, וזו היא עלייה של 3% ביחס לחודש אוקטובר, במהלכו הותקפו 137 חברות ישראליות. חודש לפני כן הותקפו 128 ארגונים, כך שבין חודש ספטמבר ואוקטובר נרשמה גם עלייה של 7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully