וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ יאיר גולן מתפקד למרצ ויתמודד בה בבחירות הקרובות

7.12.2020 / 15:05

סגן הרמטכ"ל לשעבר הכריז על הצטרפותו בישיבת סיעה של המפלגה. "מרצ היא הבית היחיד של השמאל הציוני; אין מקום להקמת מפלגות נוספות", אמר. הוא אינו צפוי להתמודד על ראשות המפלגה, והודעתו מורידה מהפרק את האפשרות שירוץ בראשות רשימה חדשה. היו"ר הורוביץ בירך על המהלך

בווידאו: יאיר גולן מודיע שהוא מצטרף למרצ/צילום: ערוץ הכנסת

ח"כ יאיר גולן הודיע היום (שני) כי יתפקד למפלגת מרצ ויתמודד על מקום ברשימת המפלגה לבחירות הקרובות לכנסת. הכרזתו מורידה מהפרק את האפשרות כי ירוץ ברשימה נפרדת בראשותו, ובמקביל מערערת את היוזמה של ח"כ תמר זנדברג להפוך את מאצ למפלגה יהודית-ערבית. ח"כ גולן יתמודד על מקום ברשימת מרצ, אך הוא לא צפוי להתמודד על ראשות המפלגה. היו"ר, ח"כ ניצן הורוביץ, שהיה במגעים עם גולן בימים שקדמו להכרזה, בירך על הצטרפותו.

גולן הודיע על המהלך בישיבת סיעת מרצ במשכן, בה הדגיש כי "אין מקום להקמת מפלגות נוספות בשמאל. מרצ חייבת לשאוף לייצג את הציבור הדמוקרטי בישראל ולקדם את ערכיו ותפיסת עולמו".

עוד אמר גולן לאחר הכרזתו כי "אי אפשר יותר לשבת מנגד כשמדינת ישראל מתדרדרת לתהומות של שחיתות, לאומנות, גזענות והדתה. אין לנו יותר את הפריווילגיה לטהרנות. בישראל 2020 מרצ היא הבית היחיד של השמאל הציוני".

בימים האחרונים שוחח גולן עם יו"ר מרצ ניצן הורביץ על הנושא, והודעתו הרשמית מורידה לחלוטין מהפרק את האפשרות שיתמודד בבחירות הקרובות בראשות מפלגה חדשה, או יהיה חלק ממפלגה כזו.

ישיבת סיעת מרצ 7 בדצמבר 2020. -, אתר רשמי
"אי אפשר יותר לשבת מנגד". יאיר גולן/אתר רשמי, -

גולן התמודד בבחירות לכנסת ה-23 מטעם מרצ, אך קודם, בבחירות לכנסת ה-22, היה חלק מישראל דמוקרטית, מפלגה שייסד ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק. באותן בחירות, המפלגה התאחדה לרשימה משותפת עם מרצ והתנועה הירוקה, גולן הוצב ברשימה הזו במקום השלישי ונבחר לכנסת. כאמור, בבחירות האחרונות התמודד מטעם מרצ ברשימה יחד עם מפלגת העבודה. הצבתו במקום השביעי דחקה את עיסאווי פריג' והשותפות היהודית-ערבית למקום לא ריאלי.

המהלך לצירופו של גולן למפלגה למעשה דוחק הצידה את הרעיון שהובילה ח"כ זנדברג להפיכתה של מרצ למפלגה יהודית-ערבית. זנדברג לא הייתה מעודכנת במהלך לצירופו הרשמי של גולן למפלגה, ובכירים במרצ טענו בימים האחרונים כי יוזמה כזו כמו שהובילה תחליש את כוחה של המפלגה ותרחיק ממנה מצביעים.

לא צפוי להתמודד על הנהגת המפלגה

הצירוף של גולן מפתיע במיוחד, לאור דברים שאמר על המפלגה רק לפני ארבעה ימים בראיון לאתר הארץ, ולפיהם המפלגה "מתעקשת להישאר מפלגה קטנה, בדלנית וטהרנית. אין בה אנרגיות, אין בה תאווה לשלטון, או להיות חלק מהשלטון". גולן אמר כי הכיוון של מפלגה יהודית-ערבית צריך להידחות על הסף. "את הכוחות האלה חייבים להרגיע, להשתיק ולדכא. זה מה שאני אעשה בכל הכוח בחודשים הקרובים".

לאחר הכרזתו של גולן, הורוביץ אמר כי "מרצ היא מפלגת השמאל היחידה, והכוח היחיד בין יש-עתיד והמשותפת. היא גדולה מספיק ותגדל עוד יותר בשביל להכיל בתוכה את השמאל הציוני וגם לחזק את השותפות היהודית-ערבית ולהיות הבית הפוליטי של המחאה".

גולן לא צפוי להתמודד על הנהגת המפלגה וישתלב ברשימה עצמה אלא אם הבחירות הקרובות יידחו לסוף 2021. הוא הסביר כי "מרצ בהנהגת ניצן הורוביץ היא המפלגה היחידה שלא שיקרה ולא בגדה בבוחריה לאורך כל שנות קיומה. היא מפלגה שנותרה לאורך כל הדרך נאמנה לערכי היסוד שלה: חתירה לשלום, שוויון, צדק חברתי, שותפות יהודית-ערבית, חופש דת וחופש מדת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully