וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכנסת קבעה: החוק לפיזור הכנסת יישאר בסמכותה

עודכן לאחרונה: 7.12.2020 / 13:02

הוועדה, בראשות ח"כ גינזבורג מכחול לבן, אישרה כי הדיונים בהצעת החוק שאושרה בקריאה טרומית יישארו בסמכותה, ובכך המפלגה תמשיך לשלוט בקידומו. הליכוד, ש"ס ויהדות התורה החרימו את ההצבעה כדי להטיל את אשמת פירוק הקואליציה על כחול לבן, שמנגד תקדם חוקים על דעתה

בווידאו: הצעת החוק לפיזור הכנסת עברה בקריאה טרומית/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: טל רזניק

ועדת הכנסת בראשות ח"כ איתן גינזבורג קבעה הבוקר (שני) כי הדיונים בהצעת החוק לפיזור הכנסת, שאושר בשבוע שעבר במליאה בקריאה טרומית, יישארו בסמכותה. בכך, כחול לבן השאירה בידיה את השליטה בקידום החוק. הליכוד, ש"ס ויהדות התורה החרימו את ההצבעה בוועדת הכנסת כדי להאשים את כחול לבן בפיזורה.

אם הצעת החוק לפיזור הכנסת לא תאושר בשלוש קריאות עד ה-23 בדצמבר, ולא יובא תקציב לאישור, הכנסת צפויה להתפזר אוטומטית ללא אישור חוק, והבחירות יתקיימו תוך שלושה חודשים.

בינתיים, הקשחת העמדות נמשכת, ובכחול לבן מתכננים להעלות ביום רביעי להצבעה בקריאה טרומית את חוק השוויון, חוק הפונדקאות והחוק להחזרים כספיים על חתונות שבוטלו בשל הקורונה. מדובר בשלוש הצעות שיעלו לדיון והצבעה בניגוד לעמדת הקואליציה ומבלי שאושרו בוועדת שרים לענייני חקיקה.

ח"כ איתן גינזבורג, 23 בנובמבר 2020. דני שם טוב, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"רוצים לקיים מערכת בחירות הכי מהר שאפשר", ח"כ גינזבורג במליאה/אתר רשמי, דני שם טוב, דוברות הכנסת

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר אמר בדיון כי הליכוד לא אמור להתנגד להעברת החוק לוועדת הכנסת כי "נוח לנו שיראו מי מוביל ומקדם את פיזור הכנסת". הוא הוסיף כי הוא לא מבין את הרצון של כחול לבן ללכת לבחירות. "כחול לבן עם מספר חד ספרתי בסקרים, רצה לפזר את הכנסת. זה נראה כמו תמות נפשי עם פלשתים".

ח"כ גינזבורג הגיב לזוהר ואמר כי בכחול לבן "לא צריכים להוכיח משהו למישהו, שילמנו מחיר כבד ופעלנו כדי לממש את ההסכם הזה ולאשר תקציב אבל אתם פעם אחר פעם רוצים לדחות את זה מתוך אינטרסים אישיים. אתם פשוט רוצים לדחות את הבחירות לחודש יולי ולא מעוניינים לאשר תקציב. אין לך זכות דיבור על החרבת הבית אחרי שפיזרת את הכנסת אחרי 40 יום בכנסת ה-21".

ועדת הכנסת-הצעת חוק התפזרות הכנסת ה-23. דני שם טוב דוברות הכנסת, אתר רשמי
"התנהלות הרסנית". זוהר/אתר רשמי, דני שם טוב דוברות הכנסת

ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) אמר: "ידענו שזה לא יעבוד. הלוואי שהבחירות לא היו כורח המציאות כפי שהן עכשיו. אפילו ממשלה מנופחת עם 36 שרים לא מצליחה לנהל את משבר הקורונה כמו שצריך". ח"כ אסנת מארק (הליכוד) אמרה כי למפלגתה אין כל התנגדות לקיים את הדיונים בפיזור הכנסת בוועדת הכנסת, אך תקפה את כחול לבן. "אתם סוחבים את מדינת ישראל לתוך התהום כשהתחלואה עולה", אמרה. "אין לנו גחמות פוליטיות כרגעת אתם נחושים רק בקיום הסכם הרוטציה".

אחד התאריכים שנבחנים לקיום בחירות הוא 23 במרץ, תאריך שעשוי לעורר התנגדות מצד הסיעות החרדיות, בשל הסמיכות לחג הפסח. בתוך כך, זוהר הודיע כי הליכוד והסיעות החרדיות יחרימו היום את הצבעות אי אמון בכנסת. המטרה היא להביך את כחול לבן שמקדמת את פיזור הכנסת אך לא מצביעה על הפלת הממשלה.

למרות זאת, ההערכה היא כי להצעות אי אמון לא יהיה רוב של 61 חברי כנסת כנדרש. חוק יסוד: הממשלה קובע כי הבעת אי-אמון בממשלה תיעשה בהחלטת הכנסת, ברוב של 61 חברי הכנסת, להביע אמון בממשלה אחרת, שהודיעה על קווי היסוד של מדיניותה, על הרכבה ועל חלוקת התפקידים בין השרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully