וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי הרשימה המשותפת תמכה בפיזור הכנסת, רע"מ נעדרה

עודכן לאחרונה: 2.12.2020 / 16:56

בניגוד לעמיתיהם, חברי הסיעה לא הגיעו להצבעה שהתקבלה ברוב של 61 חברי כנסת: "ניסינו לשכנע את המפלגות האחרות ברשימה המשותפת על הצורך לנהל מו"מ, אנחנו לא בכיס של אף אחד". חברי הסיעות האחרות ברשימה תקפו: "הם עשו טעות חמורה. העתיד של המשותפת כהה היום"

בווידאו: הצעת החוק לפיזור הכנסת עברה בקריאה טרומית/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: טל רזניק

סיעת רע"מ, לה ארבעה ח"כים ברשימה המשותפת, נעדרה היום (רביעי) מההצבעה על פיזור הכנסת, בניגוד להחלטת הרשימה. חברי הסיעה התייעצו עד לדקות האחרונות לקראת ההצבעה, ולבסוף החליטו שלא להשתתף בה. בהודעה שפרסמו נימקו את המהלך בכך ששירתו את ציבור בוחריהם. "איננו נמצאים בכיס של אף אחד", כתבו. זאת, בניגוד לעמדת הסיעות האחרות ברשימה המשותפת, שתמכו בפיזור הכנסת.

"ניסינו במהלך הימים האחרונים לשכנע את המפלגות האחרות ברשימה המשותפת על הצורך לנהל משא ומתן על הצבעה לפיזור הכנסת, כדי שנלמד את הרשימה כנושא משותף, ונציב דרישות אמיתיות שנשיג לחברה שלנו בתמורה להצבעה זו, כמו מכת האלימות והפשע הפוגעים בחברה שלנו, וביטול חוק קמיניץ", ציינו בסיעה.

"אך חברינו ממפלגות אחרות התעקשו על עמדתם על ידי פירוק הכנסת ויציאה לבחירות ללא משא ומתן", הוסיפו בסיעה. ברע"מ הוסיפו כי הסיעה "אישרה גם כי על פי כל סקרי הדעות, צפוי שהכנסת הבאה תהיה ימנית וקיצונית יותר, ובמקביל הסקרים מצפים לירידה בייצוג הרשימה המשותפת, ולכן היציאה לבחירות לאור ציפיות אלה לא תשרת את הציבור הערבי שלנו ולא את הייצוג הפוליטי שלנו".

מנסור עבאס ביום ההצבעה על פיזור הכנסת, 2 בדצמבר 2020. פול רשמי- אלכס קולומויסקי, ידיעות אחרונות, אתר רשמי
"היציאה לבחירות לא תשרת את הציבור שלנו". מנסור עבאס בכנסת, היום/אתר רשמי, פול רשמי- אלכס קולומויסקי, ידיעות אחרונות

בהצהרה מטעמם, הוסיפו בסיעה כי "הגיע הזמן למחנה עצמאי שלישי בזירה הפוליטית, המחנה הערבי, שמצביע ופועל רק על פי האינטרס של הקהילה הערבית שלנו תוך שמירה על הקבועים הלאומיים והאידיאולוגיים שלנו, ולא על פי השאיפות של השמאל הציוני, לפיד, גנץ, נתניהו, או נפתלי בנט".

בהצבעה, ממנה נעדרו חברי רע"מ, עברה הצעת החוק לפיזור הכנסת ברוב של 61 ח"כים מול 54 מתנגדים, וכעת היא תועבר לדיון בוועדת הכנסת.

חברי הכנסת מהסיעות האחרות ברשימה המשותפת תקפו את החלטת רע"מ להיעדר מההצבעה. ח"כ אחמד טיבי יו"ר סיעת הרשימה המשותפת בכנסת אמר כי "הצבעת 11 הח"כים שלנו הכריעה את ההצבעה, השפענו. אם היינו נעדרים אי נמנעים מה היינו משיגים?". לדבריו, "ההצבעה הנפרדת היום היא בעייתית ולא מוסיפה לרשימה המשותפת. זה מחייב דיון מעמיק ואיחוי קרעים. זה אתגר קשה ביותר".

עוד בוואלה!

מליאת הכנסת אישרה את פיזורה בקריאה טרומית

לכתבה המלאה

יו"ר בל"ד, ח"כ מטאנס שחאדה מסר לוואלה! NEWS כי "אני חושב שהם עשו טעות חמורה. המשותפת אמורה לכבד את ההבטחות למצביעים, רצינו שינוי רחב, שינוי במדיניות ולא רק להחליף את ביבי. פיזור הכנסת הוא צעד בכיוון הזה". הוא הבהיר כי "אי ההצבעה היה עלול להאריך את חיי ממשלת נתניהו ועימה המשך הגזענות והאפליה כלפי האוכלוסייה הערבית. התנהגות זו תפגע בעבודה המשותפת ומעמד הרשימה. עתיד המשותפת כהה היום".

חברתו למפלגה, ח"כ היבא יזבק (בל"ד), הדגישה אף היא לאחר ההצבעה כי "פיזור הכנסת זו ההחלטה הנורמלית היחידה שניתן לקבל בנסיבות הלא-נורמליות שהציבה ממשלתו הגזענית של נתניהו". היא הבהירה כי "הבחירה של חברינו מרע"מ לא להצביע, מהווה פגיעה במצע הרשימה המשותפת ובציבור הבוחרים. נמשיך להיאבק נגד כל מדיניות ימין גזענית ונפעל למען זכויות החברה שלנו בראש מורם".

יו"ר בל"ד, ד"ר מטאנס שחאדה 4 בפברואר 2019. שלומי גבאי
"העתיד של המשותפת כהה היום". שחאדה/שלומי גבאי

ח"כ עופר כסיף (חד"ש) מסר כי "נתניהו הוא זה שהרחיב את הרס הבתים בחברה הערבית ועיגן אותו בחוק, הוא זה שהפקיר את האזרחים הערבים לארגוני פשע רצחניים, הוא זה שהגביר את הגזענות והשנאה, הוא זה שהחריב את השירותים הציבוריים והרס את חייהם של אלפים והוא זה שהעמיק את הכיבוש ואת ההתנחלויות הנפשעות". הוא הוסיף כי "באיש הזה אין אמון ואין תמיכה, גם לא כשהוא מפריח הבטחות סרק לכל עבר. אנו נמשיך במאבק ללא פשרה - לשלום, לשוויון, לדמוקרטיה ולצדק אמיתיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully