וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת צפויה לאשר את פיזורה, אך לגנץ ונתניהו נותר זמן לשיפור עמדות

2.12.2020 / 6:30

ההצעה לפיזור תעלה בקריאה טרומית, ברקע הכרזתו של גנץ כי כחול לבן תתמוך במהלך. למרות שהותיר היו"ר פתח לפשרה עם רה"מ, במפלגה מעריכים כי הסיכויים להשיגה "לא גבוהים". הזמן שיחלוף עד לקריאה השלישית צפוי לשמש את השותפות בקואליציה המקרטעת לתרגילים פרלמנטריים

בווידאו: גנץ מבהיר שכחול לבן תצביע בעד פיזור הכנסת/צילום: לע''מ, עריכה: אסף דרורי

מליאת הכנסת צפויה לאשר היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעות החוק לפיזור הכנסת. זאת, אחרי שיו"ר כחול לבן בני גנץ הכריז אמש כי מפלגתו תתמוך בהצעה. להצעות החוק צפוי רוב של 64 חברי כנסת, אם נוכחות הח"כים תהיה מלאה. סיעת רע"מ מהרשימה המשותפת, שלה ארבעה נציגים, טרם החליטה אם תתמוך בהצעת החוק, אך סיעות יש עתיד, ימינה, ישראל ביתנו, מרצ ורוב סיעות הרשימה המשותפת - צפויות לתמוך.

החוק צריך לעבור ארבע קריאות בכנסת - טרומית ושלוש קריאות נוספות - כדי שהכנסת תפוזר וישראל תלך לבחירות רביעיות. בצהריים תתקיים ההצבעה בקריאה טרומית בלבד, ולאחר אישורה, ההצעות יועברו לדיונים בוועדת הכנסת, בראשה עומד איתן גינזבורג מכחול לבן שיוכל לשלוט בתהליך קידומה של ההצעה. בנוסף, בסיעות שמתנגדות לפיזור הכנסת, בהן הליכוד, ש"ס ויהדות התורה יוכלו לעכב את קצב קידומה בתרגילים פרלמנטריים.

גורמים בכחול לבן הסבירו כי ההחלטה של גנץ לתמוך בקריאה טרומית בפיזור הכנסת היא "מהלך טקטי", כלשונם, כדי לשפר עמדות מול ראש הממשלה בנימין נתניהו בסוגיית התקציב. אמש בנאומו הותיר גנץ פתח לפשרה עם נתניהו, כך שהצעת הפיזור לא תשלים את דרכה לספר החוקים. עם זאת, הם העריכו כי הסיכויים "לא גבוהים במיוחד".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הביטחון, בני גנץ במהלך מליאת הכנסת 24 באוגוסט 2020. יהונתן סמייה, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"מהלך טקטי". נתניהו וגנץ במליאה/אתר רשמי, יהונתן סמייה, דוברות הכנסת

אם הצעת החוק לפיזור הכנסת לא תאושר בכנסת, הבחירות יהיו תלויות במועד האחרון בחוק לאישור התקציב: 23 בדצמבר. אם הוא לא יועבר עד אז, הכנסת תתפזר אוטומטית. אם המועד יידחה שוב או שהתקציב של השנה החולפת יואשר לפני הדד ליין, תאריך היעד הבא יהיה 31 במרץ, המועד האחרון הבא לאישור התקציב של שנת 2021. אם אז לא יאושר תקציב, יתקיימו בחירות בתוך שלושה חודשים.

עוד בוואלה!

גנץ: כחול לבן תצביע מחר בעד ההצעה לפיזור הכנסת

לכתבה המלאה
יאיר לפיד נתניהו בדיון על הפסקת כהונה של ראש הממשלה מחמת הגשת כתב אישום, כנסת, 18 בנובמבר 2020. דני שם טוב, דוברות הכנסת, אתר רשמי
יתמוך בפיזור הכנסת. יו"ר האופוזיציה לפיד/אתר רשמי, דני שם טוב, דוברות הכנסת

החריקות בקואליציה יבואו לידי ביטוי גם בהצעה נוספת שתעלה היום להצבעה בקריאה טרומית. כחול לבן הודיעה שתקדם הצעה להטמעת ערך השוויון בחוק יסוד - מהלך שיהווה תשובה לחוק הלאום. יחד עם חלק מסיעות האופוזיציה היא זוכה לרוב גדול. עם זאת, היא מעוררת התנגדות חריפה של הסיעות החרדיות, ימינה והליכוד. ח"כ משה גפני, מראשי יהדות התורה, העביר אתמול מסר לבכירי כחול לבן לפיו "זו הכרזת מלחמה", כלשונו, שלדבריו, "תהיה לכך השלכות פוליטיות עתידיות".

גורמים פוליטיים העריכו אתמול כי הסיכויים לבחירות "גבוהים מאוד", ואף אם גנץ לא יתמוך בפיזור הכנסת בקריאות נוספות, "רק התקפלות מפוארת שלו תוכל למנוע בחירות נוספות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully