וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באופן חד צדדי: כץ הכריז על הצגת תקציב 2021 שיובא לאישור בפברואר

הודעת משרד האוצר מגיעה בניגוד לדרישת כחול לבן להביא את התקציב לאישור הכנסת כבר בדצמבר. ההצעה תוצג לנתניהו בשני, ותובא לאישור הממשלה בחודש הבא. גורמים בכחול לבן: זהו עיכוב מיותר הנובע ממניעים אישיים של נתניהו. כץ השיב לביקורת: "זה ימנע בחירות מיותרות"

בווידאו: גנץ מתייחס למשבר התקציב ואומר שלא יהיה בן ערובה למצב פוליטי של אף אחד/צילום: ערוץ הכנסת

משרד האוצר עדכן היום (רביעי) כי השר ישראל כץ יציג ביום שני הקרוב את תקציב 2021 לראש הממשלה בנימין נתניהו, ויתחיל בהליך לקראת אישורו בחודש פברואר. זאת, בניגוד לדרישת כחול לבן להתחיל באישור התקציב בכנסת כבר בדצמבר.

ההצעה למסגרת התקציב, יחד עם חוק ההסדרים, יובאו בפני נתניהו יחד עם גורמי המקצוע באוצר, ולאחר מכן יחלו במשרד בעבודה מול יתר משרדי הממשלה וגורמים בקואליציה כדי לסכם את פרטי התקציב. במשרד האוצר מסיימים בימים אלו את הכנת ההצעה, שעל פי התכנון תובא לאישור הממשלה בדצמבר ורק בפברואר תאושר בכנסת.

ישראל כץ, בני גנץ וגבי אשכנזי במהלך הצבעה על חוק המענקים בכנסת 29 ביולי 2020. עדינה ולדמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
מתיחות בקואליציה. כץ עם אשכנזי וגנץ בכנסת, ביולי/אתר רשמי, עדינה ולדמן, דוברות הכנסת

ההודעה החד-צדדית של כץ מהווה צעד שנועד להביך את כחול לבן ולכפות עליהם לאשר בממשלה את תקציב 2021 ולקדמו לפי לוחות הזמנים של נתניהו, כץ והליכוד, ובניגוד לדרישת כחול לבן להתחיל בחקיקה בכנסת כבר בסוף דצמבר ולסיים את החקיקה עוד קודם.

"השר כץ הבהיר בדיונים הפנימיים כי הוא נחוש לקדם במהירות את תקציב 2021 יחד עם הרפורמות החשובות, שמטרתן להבטיח את התאוששות וצמיחת המשק הישראלי בתקופה שלאחר משבר הקורונה", נמסר בהודעת המשרד. "זאת לצד המשך הסיוע לשכירים, העצמאים ובעלי העסקים עד לסיום המשבר".

עוד בוואלה!

לקראת קריסה: תקציבי העמותות נחתכו ב-60% בגלל המשבר הפוליטי

לכתבה המלאה

גורמים בכחול לבן תקפו בתגובה את כץ ונתניהו, וטענו כי מדובר בעיכוב מיותר שנובע ממניעים אישיים של ראש הממשלה. "תקציב המדינה כבר מוכן ומעוכב מצרכים פוליטיים חודשים ארוכים", אמרו הגורמים. "גרירת הרגליים של נתניהו וכץ היא פיגוע כלכלי באזרחי ישראל במטרה לגרור אותנו לבחירות. קשישים, נכים, מובטלים ובעלי עסקים פושטי רגל לא צריכים לשלם מחיר על שיקולים אישיים ופוליטיים של ראש ממשלה".

בתגובה לדברים, אמר כץ כי הוא "קורא לכחול לבן להעדיף את טובת המדינה על פני אינטרסים פוליטיים צרים ולהצטרף לתהליך העברת התקציב, הרפורמות וחוקי ההסדרים". לדבריו, הדבר ימנע "בחירות מיותרות בעיצומו של משבר הקורונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully