וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסנקורן לאיסמן: תוכל לשמש פרקליט המדינה, למרות אמירותיך בעבר על נשים

1.12.2020 / 13:36

שר המשפטים ופרקליט מחוז חיפה, המיועד להתמנות לפרקליט המדינה, שוחחו לאחר שוועדת האיתור המליצה עליו לתפקיד. ניסנקורן הודיע לאיסמן כי יגיש את מינויו לאישור הממשלה כבר לקראת יום ראשון הקרוב, בעוד איסמן "התחייב לפעול לשמירה על שיח מכבד במסגרת תפקידו ובכלל"

בווידאו: שר המשפטים מצהיר שיקדם לגליזציה של קנאביס בתוך 9 חודשים/צילום: לע"מ

שר המשפטים אבי ניסנקורן נועד היום (שלישי) עם פרקליט המדינה המיועד, עו"ד עמית איסמן, בלשכתו בירושלים, והודיע כי בכוונתו להגיש את המינוי לאישור הממשלה כבר לקראת יום ראשון הקרוב. בתוך כך, השניים שוחחו גם על ההליך המינהלי שהתקיים נגד בנוגע לאמירות בלתי הולמות, וניסנקורן הבהיר כי אלו האמירות אינו מקובלות עליו וכי "אין להן כל מקום בשיח הציבורי והמקצועי". איסמן "הביע צער עמוק" על הדברים, והתחייב "לפעול לשמירה על שיח מכבד במסגרת תפקידו ובכלל", כלשון ההודעה.

איסמן נחשב לאחד משני המועמדים המובילים לתפקיד לצד המשנה לפרקליט המדינה מומי למברגר, ומוערך מאוד במשרד המשפטים. מה שהיה עשוי להקשות על מינויו הוא פרשה מלפני כמה שנים, במסגרתה נחקר בחשד להטרדה מינית בגין התבטאויות לא הולמות. בסופו של דבר הוטל על איסמן עונש של התראה ממנכ"לית משרד המשפטי דאז, אמי פלמור.

שר המשפטים אבי ניסנקורן נפגש עם פרקליט המדינה המיועד עו"ד עמית איסמן, 1 בדצמבר 2020. דוברות משרד המשפטים, אתר רשמי
ניסנקורן ואיסמן, היום/אתר רשמי, דוברות משרד המשפטים

בשנים האחרונות מילא איסמן תפקידים בכירים במערכת המשפט. בין היתר הוא כיהן כפרקליט מחוז חיפה (פלילי), כמשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים (בפועל) וכמשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים (בפועל). איסמן, בן 53, נשוי ואב לשלושה, מחזיק בתואר ראשון במשפטים ותואר שני בקרימינולוגיה וחוק. הוא בוגר בית הספר ליאו בק בחיפה ושירת בצה"ל בחיל הרפואה.

ועדת האיתור התייחסה בהחלטתה לנושא התבטאויותיו השנויות במחלוקת, והחליטה כי חרף הפרשה, הוא כשיר לתפקיד. "הוועדה בחנה בכובד ראש את ההליך המנהלי שהתנהל בעניינו של עו"ד איסמן ואת החלטת מנכ"לית משרד המשפטים לגבי שתי אמירות מלפני שש ו-12 שנים, ושמעה את התייחסותו לדברים", נכתב. "הוועדה השתכנעה כי אמירות אלו, אשר נאמרו לפני שנים רבות, אינן מאפיינות את עבודתו ואת התנהלותו של איסמן. הוועדה רשמה בפניה כי איסמן הביע צער עמוק על הדברים ולקח אחריות על מעשיו, לרבות בפני הוועדה עצמה, וכן התרשמה באופן בלתי אמצעי, מכך שהפיק את הלקחים הנדרשים".

עוד בוואלה!

ועדת האיתור המליצה על עמית איסמן לתפקיד פרקליט המדינה

לכתבה המלאה

בשדולת הנשים מחו אתמול על ההמלצה למנות את איסמן לתפקיד. "מינויו של עמית איסמן לתפקיד כל כך נכבד של פרקליט המדינה, והניסיון לגמד את האמירות המיניות הבוטות שלו כדי להכשיר את הבחירה, הוא ניסיון פסול", מסרו. "משרד המשפטים צריך לעשות בדק בית מקיף במשרד ממשלתי, שאמור להוות דוגמה ומופת לציבור, ולבחון היטב את הטענות בדבר פחד של פרקליטות להתלונן על שיח לא הולם, ולבדוק בצורה מקיפה את נושא ההטרדות המיניות. איזה מסר מקבלות פרקליטות ממינויו של מר איסמן? מצפצפים עליכן - תמשיכו לשתוק". היום הצטרפו גם נעמ"ת הצטרפו לקריאה שלא למנותו לתפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully