וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על בחירת פרקליט המדינה: כחול לבן מפרה את ההסכמים בנושא המינויים

1.12.2020 / 11:47

בתגובה ראשונה לכוונה למנות את עמיס אייסמן לפרקליט מדינה, האשים נתניהו את שותפיו לקואליציה באי-עמידה בהסכם הקואליציוני, וקרא לגנץ להצביע נגד פיזור הכנסת. ביחס להתמודדות הממשלה עם התפשטות הקורונה טען: סגרים הם כורח המציאות, ולא מעידים על כישלון או הצלחה

בווידאו: נתניהו מאשים את כחול לבן בהפרת ההסכם הקואליציני במינוי פרקליט המדינה/עריכה: ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו האשים בצהריים (שלישי) את כחול לבן בהפרת ההסכם הקואליציוני, בכל הנוגע לכוונה לקדם את מינויו של פרקליט מחוז חיפה, עמית אייסמן, לפרקליט המדינה. נתניהו אמר את הדברים בביקור במנהלת האכיפה הארצית של תקנות הקורונה.

בתגובה ראשונה בנושא לאחר שוועדת האיתור הכריזה פה אחד על מינויו של אייסמן, נאמר בתשובה לשאלת וואלה! NEWS כי "כחול לבן שמדברת על הפרת ההסכם - מפרה את ההסכם בענין המינויים. זה מצער ונדון בזה בנפרד". לדבריו, "כחול לבן לצערי מפרה את ההסכם מיומו הראשון. הייתה צריכה לקום ועדה משותפת למינויים והם מסרבים לעשות את זה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקור ב"מנהלת האכיפה הארצית קורונה", 1 בדצמבר 2020. ללא, אתר רשמי
"סגרים הם לפעמים כורח המציאות". נתניהו במנהלת האכיפה הארצית, היום/אתר רשמי, ללא

בנוסף, הוא הבהיר כי הליכוד יצביע מחר נגד פיזור הכנסת. "אנחנו נצביע מחר נגד פיזור הכנסת ובעד אחדות, וקורא לבני גנץ לעשות אותו דבר: להצביע בעד הטיפול בקורונה, זה מה שצריך לעשות. המאמצים האלה נעשים כל הזמן, קורא לו (לגנץ - ט"ש) ללכת לאחדות ולהימנע מפיזור הכנסת".

עוד התייחס נתניהו לאפשרות של הטלת סגר נוסף, וטען כי הדבר לא מעיד על אופן טיפול הממשלה בנושא. "סגר לא מעיד על כישלון או על הצלחה", אמר נתניהו, והוסיף כי סגרים הם "לפעמים כורח המציאות".

עוד בוואלה!

הממשלה עדיין לא נופלת, אך הליך הגירושים של הליכוד וכחול לבן נפתח

לכתבה המלאה

ועדת האיתור לתפקיד פרקליט המדינה המליצה אמש על איסמן, פרקליט מחוז חיפה, לתפקיד. כעת, ההחלטה אם למנותו לתפקיד כפופה לאישור הממשלה. בשנים האחרונות מילא איסמן תפקידים בכירים במערכת המשפט. בין היתר הוא כיהן כפרקליט מחוז חיפה (פלילי), כמשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים (בפועל) וכמשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים (בפועל). איסמן, בן 53, נשוי ואב לשלושה, מחזיק בתואר ראשון במשפטים ותואר שני בקרימינולוגיה וחוק. הוא בוגר בית הספר ליאו בק בחיפה ושירת בצה"ל בחיל הרפואה.

איסמן נחשב לאחד משני המועמדים המובילים לתפקיד לצד המשנה לפרקליט המדינה מומי למברגר, ומוערך מאוד במשרד המשפטים. מה שהיה עשוי להקשות על מינויו הוא פרשה מלפני כמה שנים, במסגרתה נחקר בחשד להטרדה מינית בגין התבטאויות לא הולמות. בסופו של דבר הוטל על איסמן עונש של התראה ממנכ"לית משרד המשפטי דאז, אמי פלמור.

שר הביטחון, בני גנץ בתרגיל "חץ קטלני" ביישוב רביד 27 באוקטובר 2020. שלומי גבאי
צפוי להודיע היום על תמיכתו בהצעה לפזר את הכנסת/שלומי גבאי

ההכרזה של ועדת האיתור מגיעה בעיצומו של משבר פוליטי בין חלקי הקואליציה, שעשוי לסיים את כהונת הממשלה המשותפת. יו"ר כחול לבן בני גנץ צפוי להודיע במהלך היום רשמית על החלטתו לתמוך בהצעה לפיזור הכנסת. מקורבים לגנץ עדכנו אתמול את לשכת נתניהו, כי גנץ נוטה לתמוך בהצעת החוק לפיזור הכנסת, אך הבהירו כי החלטתו תתקבל סופית רק היום. גם השרים עמיר פרץ ואיציק שמולי ממפלגת העבודה וגם סיעת דרך ארץ הודיעו כי יתמכו בהצעת החוק לפיזור הכנסת שתעלה מחר, כלומר כל גוש כחול לבן צפוי לתמוך בהצעה.

הצעת החוק לפיזור הכנסת שתעלה מחר להצבעה בקריאה טרומית צפויה לקבל בינתיים את תמיכת יש עתיד, ימינה, הרשימה המשותפת, מרצ וישראל ביתנו. אם חברי הכנסת של כחול לבן יתמכו בה, יושג רוב לאישורה, אך עדיין לא מדובר בפיזור וודאי של הכנסת ה-23. לאחר אישור בטרומית, הצעת החוק תעבור לדיונים בוועדת הכנסת שבראשה עומד ח"כ איתן גינזבורג, יו"ר סיעת כחול לבן.

לח"כ גינזבורג תהיה שליטה על תהליך החקיקה ועל קצב התקדמותו. אם יוחלט לקדם את הצעת החוק גם בקריאה ראשונה, שניה ושלישית, הסיעות בכנסת יצטרכו לקבל הכרעה מוסכמת על תאריך בחירות. אם חוק הפיזור לא יקודם ובמקביל לא תושג פשרה על סוגיית התקציב, הכנסת תפוזר אוטומטית ב-23 בדצמבר בחצות הלילה, והבחירות יתקיימו כעבור שלושה חודשים. המשמעות היא שתמיכת כחול לבן בפיזור הכנסת אינה בהכרח בחירות, וייתכן כי בשלושה שבועות שנותרו, יוכלו במפלגה להגיע לפשרה פוליטית עם הליכוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully