וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן ראש מח"ש ביקש לעצור את ועדת האיתור לפרקליט המדינה - ונדחה

30.11.2020 / 21:41

משה סעדה, שהגיש מועמדות לתפקיד פרקליט המדינה, טוען שצמרת הפרקליטות ומנהלת מח"ש מתנכלים לו, ועתר לבג"ץ כדי שיורה למנדלבליט להודיע אם יש בכוונתו לפטרו. ביהמ"ש דחה את הבקשה להוציא צו שימנע מהוועדה להתכנס - ובינתיים היא הודיעה על החלטתה

בווידאו: שר המשפטים והיועמ"ש מציגים את הרפורמה במח"ש/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: ניר חן

סגן ראש מח"ש, עו"ד משה סעדה, הגיש היום (שני) עתירה לבג"ץ כדי לעצור את עבודתה של ועדת האיתור לפרקליט המדינה. עם זאת, השופט מני מזוז דחה את בקשת סעדה להוציא צו שימנע מהוועדה לערוך את הריאיונות למועמדים שתוכננו להיערך היום. בינתיים, היא הודיעה על החלטתה להמליץ על עמית איסמן לתפקיד.

סעדה מנהל זה זמן רב מאבק בראש מח"ש, קרן בר מנחם. לטענתו הוא סופג התנכלות, שמקורה במפכ"ל המשטרה הקודם רוני אלשיך, על רקע היותו "שומר סף" נאמן. לפני כשבועיים פורסמה כתבה ב"הארץ", לפיה בפרקליטות עמדו לזמן את סעדה לשימוע לפני פיטורים, אך יום לפני כן הוא הגיש את מועמדותו למשרה הבכירה, כביכול כדי לחסום את פיטוריו.

סגן ראש מח"ש משה סעדה. אמיל סלמן,
מנהל זמן רב מאבק בראש מח"ש, קרן בר מנחם. משה סעדה/אמיל סלמן

לטענת סעדה, מדובר במידע כוזב שהודלף על ידי בכירים בפרקליטות כדי לפגוע בו. הוא מבקש מבג"ץ להורות ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שעומד בראש ועדת האיתור לפרקליט המדינה, להודיע האם אכן יש כוונה לפטרו, ולעצור את התכנסות הוועדה עד שהיועמ"ש יודיע זאת. השופט מזוז, סירב להוציא את הצו, אך הורה למנדלבליט להגיש תגובה מקדמית לעתירה עד סוף השבוע.

בעתירה, שהגשתה פורסמה לראשונה בחדשות 13, נכתב כי "בכהונתו כסגן ראש מח"ש היה העותר (סעדה) קורבן להתנהלות קשה, דורסנית, וייתכן שאפילו פלילית מצדו של מפכ"ל המשטרה לשעבר רוני אלשיך, שראה במח"ש גורם המפריע למשטרה, ופעל שלא כדין נגד מח"ש ובאופן אישי נגד בכיריה... במקום להגן על מח"ש ועל אנשיה ולגבותם".

כמו כן, בעתירה נטען כי "פרקליט המדינה דאז, עו"ד שי ניצן, בחר לגבות דווקא את המפכ"ל אלשיך, כי לדבריו 'להסלים כעת את המריבה רק יעשה טוב למי שרוצה ברעת מערכת אכיפת החוק. די לחכימא ברמיזא".

היועמ"ש, אביחי מנדלבליט בוועידת המשפט. דוברות לשכת עורכי הדין, אתר רשמי
מזוז הורה להגיש תגובה מקדמית לעתירה עד סוף השבוע. מנדלבליט/אתר רשמי, דוברות לשכת עורכי הדין

עו"ד עודד סבוראי, ממשרד סבוראי שחם-שביט, המייצג את סעדה, מסר כי "סעדה מכהן כשומר סף מזה למעלה מ-20 שנה, מתוכן תשע שנים כסגן ראש מח"ש. במסגרת תפקידו הוא היה ממונה על חקירת תיקים רגישים אשר נוגעים לבעלי תפקידים בכירים במשטרה ובראשם פרשת אום אל-חיראן".

סבוראי טוען כי מדובר המערכת מתנכלת במכוון נגד סעדה. "הפרקליטות נטשה את מח"ש כדי להגן על המשטרה בתקופה הרגישה של חקירות ראש הממשלה והתוצאה היא התנכלות שיטתית של המערכת לסעדה, עד כי בעקבות התמודדותו למשרת פרקליט המדינה, הוציא גורם בכיר בלשכת פרקליט המדינה הודעת ווטסאפ מאיימת לפיה מתכוונים לפטרו, כך ממש", אמר. הוא הוסיף כי "עו"ד סעדה מגולל בעתירתו את מה שמתרחש בתוככי מערכת אכיפת החוק. הדברים צריכים להטריד כל אזרח ששלטון החוק יקר לליבו".

המפכ"ל לשעבר, רוני אלשיך בכנס של אוניברסיטת תל אביב 20 במאי 2019. ראובן קסטרו
"ראה במח"ש גורם המפריע למשטרה". רוני אלשיך/ראובן קסטרו

מנגד, גורם בפרקליטות ששוחח עם וואלה! NEWS דחה את טענותיו של סעדה. הוא טען כי הרצון לסיים את עבודתו נבע מכך שסגן מנהל מח"ש חתר תחת מנהלת המחלקה בר מנחם, ואף ייחס לו באופן אישי אחריות לתקלות בתיקים שונים. בין היתר הזכיר אותו גורם את תיק רונאל פישר שמתנהל זה שנים ארוכות בבית המשפט המחוזי בירושלים, וכן את "תיק סבג" שהתנהל בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, בו מתח השופט יואל עדן בקירות חריפה במיוחד על עבודת מח"ש ואף על סעדה באופן אישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully