וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנדלבליט לגנץ: השהה את פעילות ועדת הבדיקה לצוללות עד להשלמת הבדיקה

29.11.2020 / 17:48

היועץ המשפטי לממשלה הבהיר כי עבודת הוועדה תוכל להתחיל רק לאחר שתסתיים הבדיקה שאותה מבצע היועץ, זאת כדי לא לפגוע בהליך הפלילי המתנהל במקביל אליה

בווידאו: גנץ החליט להקים ועדת בדיקה ממלכתית לפרשת הצוללות/צילום: טל עוז, משרד הביטחון

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פנה היום (ראשון) לשר הביטחון בני גנץ בעניין ועדת הבדיקה להליכי הרכשת של הצוללות, וביקש שעבודתה לא תחל עד סיום בדיקתו בנושא. זאת על מנת לא לפגוע בהליך הפלילי המתנהל במקביל.

"הודעת לי כי החלטת למנות ועדת בדירה ממשלתית לבדיקת הליכי הרכש של ספינות המגן סער 7 ושל הצוללות, וביקשתני לוודא כי תחומי הבדיקה המפורטים בכתב המינוי של הוועדה אינם מפריעים להתנהלותו התקינה של ההליך הפלילי", כתב היועץ המשפטי לממשלה. "בהתאם לכך נערכה בחינה מול הגורמים הרלוונטיים מטעמי, שטרם הושלמה. לפיכך, נוכח סוגיות שונות שכבר ברור שמתעוררות בעת הזו, אבקש כי הוועדה לא תחל בעבודתה עד לסיום הבחינה והעברת ההנחיות הנדרשות".

לפי ההחלטה על הקמת ועדת הבדיקה, היא תחל את פעילותה ביום שלישי, ותתכנס שלוש פעמים בשבוע. יו"ר הוועדה, השופט בדימוס אמנון סטרשנוב, החליט כי דיוני הוועדה הראשונים יהיו סגורים לציבור, מטעמים של ביטחון מידע, אך ייתכן כי הם ייפתחו בהמשך כשיעסקו בנושאים שאינם מסווגים.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלביט בדיון להסרת חסינותושל ח"כ חיים כץ, הכנסת, ירושלים, 4 בפברואר 2020. אוליביה פיטוסי, פלאש 90
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלביט/פלאש 90, אוליביה פיטוסי

ארגון המחאה "חקירה עכשיו" מסר בעקבות הודעת היועץ המשפטי לממשלה כי "מנדלבליט ממשיך בעבודות הטיוח שהוא מבצע עבור נתניהו. אדם שקבע שנתניהו זכאי עוד לפני שחקר לא כשיר להחליט כלום בפרשת הצוללות וכלי השיט". הם הוסיפו כי "מדינת ישראל חייבת ועדת בדיקה ממלכתית, בלתי תלויה, שתחקור את נתניהו ותביא תשובות אמיתיות על השאלה האם נתניהו סחר בבטחון המדינה עבור בצע כסף". אתמול מחו כמה מאות מפגינים, שיצאו ל"שיירת הצוללות" בדרישה לחקירת הפרשה.

ביום שישי פרשה אחת החברות בוועדה שהקים שר הביטחון בני גנץ לבדיקת פרשת הצוללות, יעל גריל. במשרד הסבירו כי הצעד נעשה "כדי להסיר כל חשש, ולו רחוק, לניגודי עניינים". לפי הודעת המשרד, היא פרשה מהוועדה "על אף שלא הייתה לה באופן אישי נגיעה להליכי הרכש המדוברים".

עוד בוואלה!

תומכי נתניהו, הגיע הזמן שנחשוף את הסוד

לכתבה המלאה

גריל, לשעבר מנהלת הרכש במשרד ראש הממשלה ומנהלת היחידה הכלכלית של מנהל הרכש במשרד הביטחון, מונתה לוועדה לצד אלוף במיל' אברהם בן שושן, מפקד חיל הים ונספח משרד הביטחון בוושינגטון לשעבר. בראש הוועדה יעמוד השופט סטרשנוב. את גריל תחליף ישראלה פרידמן, שעבדה במינהל הרכש במשרד הביטחון, בין היתר כראש החטיבה לאספקה, ציוד וחומרים וכן בתפקידים שונים נוספים במשרד הביטחון.

ללא אישור ממשלה, לוועדה לא יהיו לה סמכויות של ועדת חקירה ממשלתית - כלומר, סמכות לחייב עדים להופיע בפני הוועדה או למסור מסמכים, ולהטיל עליהם סנקציות במידה ולא יעשו כן.

לפי גורמי ביטחון, חברי הוועדה צפויים לזמן קצינים בשירות פעיל וקצינים בכירים לשעבר, כמו גם גורמים במשרד הביטחון ונושאי משרות בהווה או בעבר בשירות המדינה. בין הבכירים שמסתמן כי יזומנו להעיד: שר הביטחון לשעבר אהוד ברק, ראש האגף המדיני-ביטחוני לשעבר במשרד הביטחון עמוס גלעד ומנכ"ל משרד הביטחון לשעבר דן הראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully