וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על ועדת הבדיקה: "בושה שגנץ משתמש בצה"ל ככלי ניגוח פוליטי"

עודכן לאחרונה: 23.11.2020 / 17:40

רה"מ תקף את שר הביטחון על החלטתו לבחון את פרשת הצוללות. "ועדה תפורה שנועדה להביא מסקנה תפורה ולקושש קולות", טען. יו"ר כחול לבן ציין שעדכן את נתניהו בדברים: "הוא צריך להיות מעוניין בבדיקה יותר מכל אדם אחר". דרעי: גנץ חצה קו אדום, ספק אם יש הצדקה לממשלה

בווידאו: עימות בין נתניהו לגנץ על הקמת ועדת בדיקה בפרשת הצוללות/צילום: ערוץ כנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף היום (שני) את שר הביטחון בני גנץ על ההחלטה להקים ועדת הבדיקה ממשלתית לפרשת הצוללות. "בושה שגנץ משתמש בצה"ל ככלי ניגוח פוליטי", אמר בישיבת סיעת הליכוד. גנץ, מצדו, הודיע כי עדכן את ראש הממשלה על ההחלטה וציין שהוא אמור לרצות להוכיח את חפותו.

"אחרי שכל גורמי האכיפה קבעו פעם אחר פעם שלראש הממשלה נתניהו אין שום קשר לפרשת הצוללות, גנץ מינה 'ועדה תפורה' בראשות מי שאמר לפני שנה ש'ראש הממשלה צריך להתפטר'", טען נתניהו. "מעניין לחכות ולראות מה תהיה מסקנתה. אי אפשר לשער. הוועדה התפורה הזאת נועדה להביא מסקנה תפורה ולקושש קולות.

"זאת בושה גדולה", המשיך. "אף שר ביטחון לא עשה שימוש פוליטי כל כך בוטה בצה"ל כפי שעשה גנץ. אני מקווה שגנץ יתעשת מהפאודה הזאת ויחזור לעבוד ביחד, זה מה שאזרחי ישראל מצפים מאיתנו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת סיעת הליכוד,  23 בנובמבר 2020. -, צילום מסך
"בושה גדולה". נתניהו בישיבת הסיעה, היום/צילום מסך, -

מוקדם יותר, הודיע גנץ בישיבת סיעת כחול לבן כי עדכן את ראש הממשלה על החלטתו. "ראש הממשלה היה צריך להיות מעוניין מכל אדם אחר בבדיקה הזו, הרי כפי שטוענים הוא ואנשיו, הנושא נסרק במסרקות ברזל, והוא היה שמח להוכיח את צדקתו".

יו"ר ש"ס אריה דרעי הצטרף לנתניהו. "אתמול נפל דבר בישראל. כחבר ותיק בקבינט הביטחוני, וכמי שעבד עם כמה ראשי ממשלות במשך הרבה שנים, לצערי יכול לקבוע ששר הביטחון חצה קו אדום בגלל שיקולים פוליטיים", אמר. "הקמת הוועדה שהוא עצמו התנגד לה, תהפוך את קודש הקודשים של צה"ל ומערכת הביטחון לחלק מתעמולת בחירות פוליטית. אני קורא לגנץ - תרמת את מרב שנותיך למדינת ישראל - חזור בך".

"חשבתי שממשלת אחדות תהיה טובה לעם ישראל אבל לאור ההתנהגות בזמן האחרון יש לי ספק אם יש הצדקה או תועלת להמשיך בשותפות הזו. הגענו לשעת אמת, אנחנו בשעת נעילה של הממשלה", הוסיף. אחרי המתקפה של דרעי נגד גנץ, מתחו חברי כנסת ביהדות התורה ביקורת על יו"ר ש"ס. במהלך ישיבת הסיעה, אמרו חלק מהח"כים כי "דרעי שכח שכנציגים של הציבור החרדי יש לנו נושאים חשובים יותר מהצוללות, כמו גיוס וגיור. צריך קודם לדאוג לזה".

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ בישיבת סיעת כחול לבן, 23 בנובמבר 2020. -, צילום מסך
"ראש הממשלה צריך להיות מעוניין בבדיקה יותר מכל אדם אחר". גנץ בישיבת הסיעה, היום/צילום מסך, -

בתגובה לדברי דרעי, נמסר מכחול לבן כי "הקמת הועדה לא נובעת משיקולים פוליטיים אלא מתוך אחריות. מחובתה של מערכת הביטחון לבדוק את תהליכי הרכש ולהפיק לקחים. לא תהיה פרשת צוללות 2.
כחול לבן לא מטילה ספק כי ברגע האמת השר דרעי יקיים את התחייבותו ואת הערבות שנתן ליישום מלא של ההסכם שנחתם עם הקמת הממשלה". בטוויטר הוסיפו: "כחול לבן לנתניהו: מי שמאמין לא מפחד".

ההודעה על הקמת הוועדה הממשלתית יצאה אתמול. "בשבועות האחרונים, קיים שר הביטחון התייעצויות רבות עם בכירים לשעבר במערכת המשפטית והביטחונית", הודיע משרד הביטחון. "לאור התייעצויות אלו והמידע העדכני שאליו נחשף, הגיע גנץ למסקנה כי ועדת בדיקה של משרד הביטחון תוכל לשפוך אור על חלק מהתהליכים שהביאו לרכש הצוללות וכלי השיט, לבחון את הנהלים ואופן ביצוע ההתקשרויות".

גנץ קצב לחברי הוועדה לוח זמנים של ארבעה חודשים להגשת הדוח הסופי, והיא צפויה להתחיל בפעילותה בתוך שבוע-שבועיים. הוועדה הוקמה על פי חוק הממשלה, ולכן ללא אישור הממשלה, לא יהיו לה סמכויות של ועדת חקירה ממשלתית - כלומר, סמכות לחייב עדים להופיע בפני הוועדה או למסור מסמכים, ולהטיל עליהם סנקציות במידה ולא יעשו כן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully