וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת התרסקות המטוס: מצלמה מתא הטייס אותרה בזירה ונשלחה לבדיקה

1.12.2020 / 6:00

מפרטים ראשונים עולה כי המצלמה וקבצי הזיכרון שעשויים לשפוך אור על רגע ההתרסקות נמצאו במצב קשה, ונשלחו למעבדה בחו"ל כדי לשחזרם. גורמים המעורים בחקירה אמרו כי טרם אותר כשל טכני שגרם לתאונה, ולפי הערכות, המדריך ופרח הטיס תרגלו מיומנויות של טיסה בתנאי קיצון

בווידאו: דיווח מזירת התרסקות מטוס חיל האוויר בו נהרגו מדריך וחניך ביה"ס לטיסה/צילום: שי מכלוף

הוועדה החוקרת את התרסקות מטוס קורס הטיס בשבוע שעבר שלחה חומרים ובהם מצלמה מתא הטייס למעבדה מיוחדת מחו"ל. זאת, מאחר והפרטים שאותרו בהריסות נמצאו במצב קשה, ואלה יוכלו לשפוך אור על השניות שקדמו להתרסקות ולסייע בפענוחה - בהיעדר קופסה שחורה.

במהלך הסריקות באתר ההתרסקות, שבה נהרגו רס"ן איתי זיידן ורב"ט ליהוא בן-בסה, ובניגוד לטענות הראשוניות בצה"ל, אותרה המצלמה מתא הטיס שמשמשת את בית הספר לתחקור הטיסה של המדריך והחניך. חרף מצבה, הצליחו חוקרי התאונה להוציא ממנה את כרטיס הזיכרון. לאחר בדיקות, כשלו הניסיונות להעלות על מחשב את סרטון הווידאו, והכרטיס נשלח למעבדת מיוחדת כדי לשחזר את הפרטים.

כמו כן, עדיין לא ברור לגמרי לעוסקים בפענוח התאונה אם הגורם לאסון היה תקלה טכנית, או טעות אנוש. ואולם, גורם בצה"ל אמר כי "אם בהתחלה לא היו ברורים פרטים, היום ניתן לומר שלא ניתן לשלול שמדובר בטעות אנוש שגרמה להתרסקות".

התרסקות מטוס - חמ"ל. לא ידוע, יניב כליף
הפרטים אותרו במצב קשה, ונשלחו לבדיקה. אתר ההתרסקות/יניב כליף, לא ידוע

בנוסף, לוואלה! NEWS נודע כי בוועדה ישנם גורמים המעריכים כי פרח הטייס והמדריך תרגלו מיומנויות של תנאי טיסה חריגים, ותפעול של המטוס במצבי קיצון. טיסת התרגול הייתה כחלק מהשלב "המכין" בקורס - השלב בו נבחן החניך על כישורי הטיסה שלו, ובמקרה הנוכחי היה החניך בטיסה מספר 15 שלו.

לדברי גורמים בצבא, ועדת המומחים נעזרת במהנדסי תעופה כדי לשחזר את מצב המטוס לפני ההתרסקות. בסוף השבוע הקרוב תציג הוועדה למפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, ממצאים נוספים מהבדיקות שבוצעו במעבדות.

עוד בוואלה!

הרוגי התרסקות המטוס בנגב: ליהוא חלם להיות טייס, איתי היה פעיל בקיבוץ

לכתבה המלאה
רב-סרן (מיל') איתי זיידן ההרוג בהתרסקות המטוס שאירעה בנגב. -, אתר רשמי
רס"ן זיידן שנהרג בהתרסקות/אתר רשמי, -

הוועדה בודקת שורה ארוכה של נושאים, הן בעניין הדרג הפיקודי ומסלול הטיסה, והן במסגרת אחזקת המטוסים. בהתאם, הוועדה מתחקרת את מפקדי בית הספר על התהליך שקדם לאימון, מתווה האימון, שלבי הבטיחות והתחקיר שבוצע לפני הטיסה ומסלול הטיסה.

רב"ט ליהוא בן - בסה החניך ההרוג בהתרסקות המטוס שאירעה בנגב. -, אתר רשמי
רב"ט בן-בסה שנהרג בהתרסקות/אתר רשמי, -

בתחום אחזקת המטוס נבדקים ספר המטוס, תקלות קודמות, טיפולים שבוצעו בו לאחרונה והיו אמורים להתבצע בקרוב והאם היה בהם כדי להעיד על תקלה או אירוע חריג במבנה המטוס או בתחום המכני.

מטוסי הסנונית נמצאים בשימוש בית הספר לטיסה כ-20 שנים ומוגדרים כ"סוסי עבודה". הם נמצאים בבעלות אלביט, האחראית על התחזוקה שלהם. חוזה זה נחתם בין משרד הביטחון לחברה במסגרת תהליך מיקור חוץ שנועד לחסוך כסף.

מצה"ל נמסר כי מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, מינה צוות תחקיר מומחים בראשות אל"ם א', אשר בוחן את כלל כיווני החקירה האפשריים. החקירה בעיצומה, טרם ניתן לקבוע את נסיבות התאונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully