וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרסקות המטוס בנגב: ההרוגים הם טייס קרב במילואים ופרח טיס

על מטוס האימונים של חיל האוויר היו בעת ההתרסקות טייס קרב ותיק ומוכר, שהיה בעבר מפקד טייסת מיון בביה"ס לטיסה, ובנוסף אליו חניך בקורס טיס. צה"ל: "לא ברור אם מדובר בטעות אנוש או תקלה". התאונה הקטלנית האחרונה בבית הספר לטיסה אירעה ב-2008

בווידאו: דיווח מזירת התרסקות מטוס חיל האוויר בו נהרגו מדריך וחניך ביה"ס לטיסה/צילום: שי מכלוף

ההרוגים בהתרסקות המטוס הקל שאירעה היום (שלישי) בנגב - מדריך וחניך מבית הספר לטיסה של חיל האוויר. המדריך שנהרג הוא טייס קרב ותיק ומוכר, רב סרן במילואים, שהיה בעבר מפקד טייסת מיון בבית הספר. ההרוג הצעיר יותר הוא חניך בשלב הצ'קים, עם ותק של ארבעה חודשים בקורס טיס. הודעה בדבר מותם נמסרה למשפחותיהם.

מתחקיר האירוע עולות הערכות סותרות לגבי הדיווח על תקלה בזמן אמת, והאם מדובר בטעות אנוש או תקלה טכנית. לפי הערכות, המדריך והחניך ניסו לנחות בשטח פתוח מישורי, ומסיבה שאינה ברורה המטוס התנגש בקרקע ועלה באש. בהמשך הגיעו לזירת ההתרסקות מפקדים בכירים, בהם מפקד בסיס חצרים אביעד דגן.

עם זאת, בצה"ל טוענים כי עדיין לא התברר אם אכן מדובר בתקלה טכנית או טעות אנוש. דובר צה"ל, הדי זילברמן, אמר: "לא היה שיח בקשר בין המטוס למגדל. תנאי מזג האוויר היו טובים. אחזקת מטוסי הסנונית נעשית בידי חברת אלביט, ואחרי שנתחקר את האירוע הזה החברה תהיה שותפה באופן מלא בתחקיר".

התרסקות מסוק סמוך למשמר הנגב, 24 בנובמבר 2020. יניר יגנה
ההורגים - מדירך וחניך מבית הספר לטיסה של חיל האוויר. זירת התאונה, היום/יניר יגנה

לדבריו, "מפקד חיל האוויר מכנס את כל הנוגעים באירוע בשעה האחרונה. כצעד משנה זהירות הוכרז עוצר טיסות אימונים והכשרות בכל חיל האוויר עד להודעה חדשה, ומוקם צוות מומחים שיתחקר את הנושא בפיקוד קצין בדרגת אלוף משנה. שזהותו טרם נקבעה. חשוב להדגיש שהפעילות המבצעית של חיל האוויר נמשכת כסדרה. האירוע הוא קשה וחמור".

עוד אמר דובר צה"ל כי צוות המטוס לא היה זה שדיווח כי הוא עומד להתרסק. "ככל הידוע לנו עד כה, זה לא היה דיווח מצוות המטוס", אמר.

צוותי הצלה שהגיעו לזירת ההתרסקות הסמוכה למשמר הנגב העניקו לשניים טיפול רפואי במקום, ובסיומו קבעו את מותם. כוחות כיבוי ורפואה, וכן מסוקים צבאיים הוזנקו למקום. נסיבות התאונה בבדיקה.

עוד בוואלה!

ניסו לבצע נחיתת חירום והתרסקו בשדה: הדקות שלפני התאונה בנגב

לכתבה המלאה
התרסקות מטוס - חמ"ל. לא ידוע, יניב כליף
זירת התאונה האווירית, היום/יניב כליף, לא ידוע

סגן מנהל בית ספר לפרמדיקים במד"א, חן ורמוס, הגיע לזירת התרסקות המטוס הקל במסוק מד"א. ורמוס סיפר כי "קיבלנו קריאה על מטוס קל שהתרסק בשדות. הוזעקנו משדה תימן, המסוק שלנו מוצב לא רחוק מכאן, ותוך חמש דקות הגענו למקום. זיהינו מלמעלה הריסות, וכוחות הכיבוי כבר היו במקום והתחילו לכבות את האש. כשנחתנו ראינו שני נפגעים, שלא נותר אלא לקבוע את מותם בשטח".

רב-רשף אריק אלימלך תיאר כי את השתלשלות האירועים. "קיבלנו הודעה על התרסקות מסוק באזור נחל גרר. הזנקנו מספר צוותי כיבוי. ראינו מסוק קל שהתרסק על הקרקע, והיה בוער כליל. לצערי במקום היו כבר שני הרוגים. ראינו שאריות של המטוס מפוזרות על הקרקע, חלקן בוערות", אמר.

נשיא המדינה ראובן ריבלין ספד לשני ההרוגים בהתרסקות. "ליבנו עם המשפחות של טייס חיל האוויר במילואים ופרח הטיס מבית הספר לטיסה, אשר נהרגו היום בהתרסקות המטוס בו התאמנו", כתב ריבלין בחשבון הטוויטר שלו. "הלב דאב על אובדן החיים שנגדעו כל כך מוקדם. משפחות יקרות, משפחת חיל האוויר, אני כואב את כאבכם".

התאונה הקטלנית האחרונה בביה"ס - לפני 12 שנה

מקרה דומה אירע בשנת 2008, אז נהרגו פרח הטיס סג"מ כרמי אילן ומדריך הטיסה סרן מתן אסא, בהתרסקות מטוס קל מסוג צוקית בשטח אימונים בנגב. זאת הייתה התאונה הקטלנית האחרונה שהתרחשה בבית הספר לטיסה.

בתחקיר עלה כי השניים לא דיווחו על תקלה טרם ההתרסקות, שנגרמה בגלל תקלה טכנית, ולא הצליחו לנטוש את המטוס לפני הפגיעה בקרקע. השניים התרסקו כחצי שעה לאחר שהמריאו מבית הספר לטיסה בבסיס חצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully