וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו תכנן למנות לראשונה סגן ליו"ר הקואליציה - אך חזר בו

30.11.2020 / 19:30

רה"מ רצה להודיע על המינוי נוכח תפקוד הקואליציה והקרבות עם כחול לבן, אך נסוג לאחר שיחה עם זוהר. בשיחה הבהיר יו"ר הקואליציה כי הוא אינו זקוק לסגן. המהלך בא על רקע שורת מבוכות לליכוד בהצבעות בעקבות עימותים פוליטיים והיעדר משמעת קואליציונית

בווידאו: זוהר בישיבת סיעת הליכוד אומר שישנה את השיח/עריכה: איתי עמרם

ראש הממשלה בנימין נתניהו תכנן בימים האחרונים למנות סגן ליו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר (הליכוד), אך חזר בו לאחר שיחה עם זוהר - כך נודע לוואלה! NEWS. מדובר בתפקיד חדש שנתניהו היה אמור להודיע על מינויו בתחילת השבוע, ברקע תפקודה של הקואליציה ובשל העימותים הפוליטיים עם כחול לבן ואי היציבות הפוליטית.

זוהר עודכן על כוונת נתניהו וביקש לשוחח עמו לקראת הוצאתה לפועל. בשיחה הבהיר זוהר כי אין לו צורך בסגן, למרות הקרבות הפוליטיים האינטנסיביים שהוא ניהל בתקופה האחרונה בזירות מחוץ לכנסת - כמו בליכוד העולמי. הוא טען מצדו כי האפשרות למנות לו סגן היא יוזמה שלו שעלתה בפעם הראשונה לפני כמה חודשים, ונתניהו שאל על כך שוב לאחרונה.

ח"כ מיקי זוהר ורה"מ נתניהו, 7 בדצמבר 2015. יונתן זינדל, פלאש 90
טען כי אין לו צורך בסגן. ח"כ זוהר ונתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

למרות שהמינוי ירד מהפרק, ייתכן שנתניהו ביקש בכך להעביר מסר על ניהול הקואליציה בשבועות האחרונים. בתקופה זו הובך הליכוד בהצבעות במליאה ובוועדות, גם בעקבות העימותים הפוליטיים עם כחול לבן, וגם בשל חוסר המשמעת הקואליציונית של חלק מחברי הכנסת.

כך למשל, האופוזיציה הצליחה לאשר לפני כחודש הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לפרשת הצוללות, הצבעה שבוטלה לאחר מכן על ידי יו"ר הכנסת יריב לוין. במקרה אחר, המליאה לא התכנסה קודם פגרת הקיץ כדי להצביע על העברת 1.75 מיליארד שקלים להיערכות מערכת החינוך לשנת הלימודים, רק כי לא הושג להצבעה זו רוב.

בנוסף, הקואליציה התמודדה לאחרונה עם קושי במשמעת של חברי כנסת סוררים. דוגמה לכך התרחשה לפני כחודש, אז הצביע ח"כ איתן גיזנבורג (כחול לבן) בעד הצעת חוק של ח"כ יוראי להב מיש עתיד לפיה בטפסים רשמיים ייכתב "הורה 1" ו"הורה 2" במקום "אב" ו"אם", בניגוד למשמעת הקואליציונית.

מהומה במליאת הכנסת לאחר אישור וביטול הקמת ועדה לחקירת פרשת הצוללות, 21 באוקטובר 2020. שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
לוין התערב. המהומה במליאה לאחר ההצבעה על חקירת הצוללות/אתר רשמי, שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

תפקיד יו"ר הקואליציה הוא לדון ולהחליט בענייניה השוטפים של הקואליציה. בין השאר, הוא קובע ומביא את עמדות הקואליציה בוועדות הכנסת ובמוסדותיה, ולקבוע את אופן ההצבעה של כל חברי סיעות הקואליציה במליאת הכנסת והוועדות. בתחומי אחריותו - הטלת המשמעת הקואליציונית, כל זאת בהתאם לעמדת הממשלה ועל דעת ראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully