וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים בליכוד פעלו להדיח את זוהר מתפקידו; נתניהו בלם את המהלך

29.7.2020 / 1:09

12 ח"כים מהליכוד חתמו בימים האחרונים על מסמך להדחת יו"ר הקואליציה, בשל התנהלותו וברקע הטלת סנקציות על חברי הסיעה. ראש הממשלה נזף בח"כ קרעי שיזם את המהלך, וביקש לחדול מכך - והיוזמה הופסקה. ח"כ זוהר: "תעשיית הפייק ניוז פועלת נגדי". קרעי: "מתנהג כמו בריון"

בווידאו: יו"ר הקואליציה בוועדת הכספים מודיע על הרחבת תכנית המענקים לכל ילד/צילום: ערוץ כנסת

חברי כנסת מהליכוד פעלו בימים האחרונים להדחתו של ח"כ מיקי זוהר מתפקידו כיו"ר הקואליציה - אך היוזמה הופסקה הערב (שלישי) בעקבות התערבותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. מוקדם יותר, נתניהו שוחח עם ח"כ שלמה קרעי, שיזם את המהלך, אמר לו כי "זה לא ראוי" וביקש ממנו לחדול לכך.

בשעות הלילה, שב ח"כ קרעי ותקף את זוהר. "חשוב שתדעו, מי שעצר וסיכל חלק מהיוזמות שלי שאתם כל כך רוצים הוא ירום הודו מר מיקי -כבוד כסף כח- זוהר", כתב קרעי בפוסט בפייסבוק, לאחר שהיוזמה להדחת זוהר הופסקה. "צריך גם לדעת, מי שמתנהג כמו בריון ומתדרך נגד חברי סיעתו, שלא יצפה לשתיקה וליטופים. כבר חודשיים שהוא הולך לכולנו על הראש", הוסיף ח"כ קרעי.

בימים האחרונים, חתמו 12 ח"כים מהליכוד על היוזמה. הח"כים ניהלו את המהלך בחשאיות תחת הכותרת "דרישה לקיום בחירות ליו"ר סיעת הליכוד בכנסת", וזאת לטענת גורמים במפלגה בשל התנהלותו של זוהר בתקופה האחרונה בקואליציה ובמפלגה.

מיקי זוהר במהלך כינוס הוועדה המסדרת בראשות ח"כ אבי ניסנקורן 13 בינואר 2019. דוברות הכנסת, אתר רשמי
14 ח"כים הביעו הסכמה להדחתו, 12 כבר חתמו. ח"כ זוהר/אתר רשמי, דוברות הכנסת

הדחת זוהר מתפקידו כיו"ר סיעה משמעותה גם הדחתו מתפקיד יו"ר הקואליציה. הרוב הנדרש למהלך הוא 19 חברי כנסת, אבל במפלגה טוענים כי ניתן לבצע את המהלך עם פחות חותמים. בנוסף ל-12 שחתמו על המסמך, שניים נוספים הביעו הסכמה לחתום אם היה מושג לכך רוב סופי.

‏מנגד, זוהר מסר הערב כי "לא קיימים 12 ח"כים שחתמו להעברתי מהתפקיד. ברור לכולם שתעשיית הפייק ניוז בתקשורת פועלת נגדי בדיוק כפי שהיא פועלת נגד ראש הממשלה". הוא הודה לנתניהו על "הגיבוי המלא" מול יוזמי המהלך, ו"בכך שהבהיר להם שמדובר במעשה לא ראוי. אמשיך לפעול למען אזרחי ישראל, תנועת הליכוד ורה"מ ללא חשש וללא מורא".

אתמול, במהלך ישיבת הסיעה, השרה גילה גמליאל פנתה לזוהר ואמרה לו "כוותיקת חברות הכנסת - מעולם לא ראיתי התנהלות כזאת של יו"ר קואליציה. בזמן שניהלת את הקמפיין שלך לראשות הליכוד העולמי הזנחת את ניהול הקואליציה". ח"כים נוספים מתחו על זוהר ביקורת בשיחות בתוך המפלגה.

עוד בוואלה!

שאשא ביטון תודח מוועדת הקורונה: "פעלתי לפי צו מצפוני"

לכתבה המלאה
שלמה קרעי במליאת הכנסת, 17 ביוני 2020. דוברות הכנסת, אתר רשמי
נתניהו נזף בו כי "זה לא ראוי". ח"כ קרעי/אתר רשמי, דוברות הכנסת

היום, אחרי שזוהר הטיל סנקציות על שרים וח"כים בעקבות היעדרותם מהמליאה בהצבעות, תקף אותו קרעי ואמר כי "מיקי פועל באופן שקרי ומניפולטיבי לקידום תוכנית 'נטו מיקי זוהר'. שלושת הכ"פים: הכח, הכסף והכבוד שהוא מנסה להשיג, בניגוד לערכי הליכוד, מעבירים אותו על דעתו. קצת צ- צניעות לא תזיק לו". לדברי קרעי, "הוא מפלג את סיעת הליכוד, פוגע בליכוד ובראש הממשלה וצריך ללכת הביתה עכשיו".

לעומת זאת, נתניהו גיבה מוקדם יותר היום את זוהר, וצייץ הערב בחשבון הטוויטר שלו כי "‏בלי משמעת הליכוד לא יכול למשול, ובייחוד לא בזמן משבר הקורונה". לדברי נתניהו, "אמרתי אתמול בישיבת הסיעה שאני אגבה את יו"ר הקואליציה מיקי זוהר בצעדי משמעת שהוא ינקוט. אני מבקש מכל חברי הליכוד לגלות אחריות, להקפיד לשמור על משמעת סיעתית ולחדול מהתקפות מיותרות בתוך הסיעה".

בנוסף לנתניהו, שרים בליכוד היו שותפים בשיחות שנועדו לעצור את הדחתו של זוהר. שרת התחבורה מירי רגב הביעה את התנגדותה למהלך, ואמרה: "חברותיי וחברי - חברי תנועת הליכוד: זה לא הזמן לפיצולים ולא העת למחלוקות. כוחנו באחדותנו ובהתלכדותנו". גם ח"כ ניר ברקת הביע את התנגדותו למהלך. "ערב תשעה באב זה הזמן לאחדות וליכוד השורות בבית פנימה ובעם ישראל כולו", אמר ברקת.

(עדכון ראשון: 22:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully