וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאשא ביטון תודח מוועדת הקורונה: "פעלתי לפי צו מצפוני"

28.7.2020 / 19:58

יו"ר הקואליציה הדיח את הח"כית מתפקידה, לאחר שנעדרה מההצבעה על חוק טיפולי ההמרה. סנקציות נוספות הוטלו על השר אוחנה וח"כים נוספים. שאשא ביטון: "החלטת נתניהו נועדה למנוע דיון ענייני, שמחה שפתחתי את הדיון בפני הציבור"

בווידאו: עימות בין אמסלם לניסנקורן על הצבעת כחול לבן על חוקי ההמרה/צילום: ערוץ כנסת

ח"כ יפעת שאשא ביטון (ליכוד) הודחה היום (חמישי) מתפקידה כיו"ר ועדת הקורונה. יו"ר הקואליציה מיקי זוהר הודיע על המהלך לאחר שלדבריו נעדרה יחד עם שרים וח"כים נוספים מהליכוד מההצבעה על החוק נגד טיפולי ההמרה לאחר שכחול לבן הצביעו בעדו, בניגוד למשמעת הקואליציונית.

בתגובה למהלך, ח"כ שאשא ביטון אמרה כי התנהלה לפי צו מצפונה. "ההחלטה של ראש הממשלה לפטר אותי היא החלטה שמטרתה למנוע דיונים רציניים, למנוע שיח, למנוע הקשבה לציבור, למנוע השמעת קולות אחרים", אמרה. "אני שמחה שפתחתי את הוועדה גם בפני הציבור בשקיפות, ברצינות, בהקשבה מלאה ואני מתחייבת להמשיך לפעול כך גם בעתיד בכל מקום שאהיה".

במסגרת הצעדים עליהם הכריז ח"כ זוהר, נקבע כי חברי כנסת לא יוכלו להגיש חקיקה מטעמם עד לסוף המושב, ושרים יצטרכו לתגבר תורנויות במליאת הכנסת. במסגרת הסנקציות, מחברי הכנסת שלמה קרעי, קרן ברק, שרן השכל, אבי דיכטר ועוזי דיין תימנע חקיקה עד סוף החודש, כשבנוסף אליהם ממיכל שיר תימנע האפשרות גם לחקיקה וגם להצעות לסדר במליאה. כמו כן, נקבע כי השר אמיר אוחנה יחויב לשתי תורנויות במליאה, אלי כהן - לשלוש, והשרים ישראל כץ, יואב גלנט ואופיר אקוניס - לתורנות מליאה אחת כל אחד.

דיון ועדת הקורונה, 13 ביולי 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
סנקציות בתוך הליכוד. שאשא ביטון וקיש/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

הניסיונות להדיח את שאשא ביטון מראשות ועדת הקורונה החלו כבר לפני שבועיים, לאחר שאישרה את פתיחת חדרי הכושר והבריכות הציבוריות - בניגוד לעמדתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. זוהר הודיע על הכוונה להדיח אותה במכתב שנשלח ליו"ר ועדת הכנסת, אך לבסוף החליטו בליכוד להסתפק בצעדים משמעתיים נגדה. לדברי זוהר, ההחלטה להשהות את הדחתה של שאשא ביטון התקיימה לאחר שיחה שהתקיימה בינו לבין נתניהו ויו"ר הכנסת יריב לוין.

כדי להדיח את שאשא ביטון, נדרש רוב בוועדת הכנסת ובוועדת הקורונה בראשותה. כחול לבן הצהירה בעבר כי היא לא תהיה שותפה למהלך כזה, אך כעת כשבליכוד תולים את הסיבה הרשמית בהצבעות במליאה - ספק אם יוכלו למנוע את הדחתה.

עוד בוואלה!

נתניהו לדרעי טרם ההצבעה על חוק איסור טיפולי המרה: אעשה מאמצים שלא יאושר

לכתבה המלאה
מכתב ההדחה של יפעת שאשא ביטון מועדת הקורונה. ללא, צילום מסך
מכתב הדחתה של שאשא-ביטון מראשות ועדת הקורונה/צילום מסך, ללא

גם ח"כ קרעי יצא במתקפה נגד זוהר, שהחליט להטיל עליו סנקציות אף שלטענתו קוזז באישור הסיעה, ואמר: "מיקי פועל באופן שקרי ומניפולטיבי לקידום תכנית 'נטו מיקי זוהר'. שלושת הכ"פים - הכוח, הכסף והכבוד - שהוא מנסה להשיג, בניגוד לערכי הליכוד, מעבירים אותו על דעתו. קצת צניעות לא תזיק לו". קרעי הוסיף כי זוהר "מפלג את סיעת הליכוד, פוגע בליכוד ובראש הממשלה וצריך ללכת הביתה עכשיו. לא אאפשר לו לפגוע בפעילותי למען אזרחי ישראל".

הצעת החוק העומדת במוקד, שיזמו חברי הכנסת ניצן הורוביץ (מרצ) ומרב מיכאלי (העבודה), קובעת כי ייאסר על פסיכולוגים לבצע טיפולי המרה וטיפולים שמטרתם לשנות נטייה מינית, וכן לקבוע עבירת משמעת בשל הפרת הוראה זו. היא אושרה לפני כשבוע ברוב של 42 תומכים - בהם גם אוחנה ושיר - מול 36 מתנגדים, לאחר ששרי הליכוד נעדרו מההצבעה.

אישורה של ההצעה בקריאה טרומית עורר סערה בתוך הקואליציה, והביא למתקפות הדדיות בין המפלגות השונות. למרות תוצאות ההצבעה, הסיכוי שהחוק יקודם בשלוש קריאות - נמוך ביותר.

ועדת הקורונה דנה בפתיחת מסעדות, 21 ביולי 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
יו"ר הקואליציה זוהר/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

לוואלה! NEWS נודע כי נתניהו הבטיח ליו"ר ש"ס אריה דרעי כי יעשה מאמצים שההצעה לא תעבור בקריאה טרומית. דרעי זעם על ההתנהלות של נתניהו והליכוד, הורה לח"כים להחרים את ההצבעות במליאה עד להודעה חדשה, והפנה ביקורת כלפי הליכוד. בנוסף לכך, נתניהו שוחח עם יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן לאחר ההצבעה, ואמר לו כי יבחן כיצד קרה ששרי הליכוד נעדרו מההצבעה ושניים מהם תמכו בה.

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה במסע"ת בעקבות ההפגנות והמחאות, ירושלים, 15 ביולי 2020. ללא, פלאש 90
הצביע בעד ההצעה. אוחנה/פלאש 90, ללא

אתמול, נתניהו נזף בחברי הכנסת של הליכוד בישיבת הסיעה על היעדרותם מההצבעה. "אני פה עשרות שנים, רק פעם אחת הצבעתי נגד עמדת הממשלה", אמר. "הרבה פעמים הצבעתי נגד דברים שהאמנתי בהם. בפעם אחת שהצבעתי נגד הממשלה אמרתי לחברי הליכוד: 'אתם רשאים לסלק אותי מהתנועה כי עשיתי דבר מצפוני שאני יכול לעשות פעם בעשרות שנים'".

עוד הוסיף נתניהו בחלק הסגור של ישיבת הסיעה ואמר: "תבינו, אי אפשר לנהל את הדברים ככה. אנחנו בתוך קרב קשה מאוד. הקלות הבלתי נסבלת שחברי כנסת מפרים החלטות קואליציה - אי אפשר לעבוד ככה. אם אין משילות המדינה חשופה לגמרי. אני מבקש מכולם ליישר קו מיידית".

(עדכון ראשון: 18:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully