וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לדרעי טרם ההצבעה על חוק איסור טיפולי המרה: אעשה מאמצים שלא יאושר

22.7.2020 / 17:48

לוואלה! NEWS נודע כי השניים שוחחו הבוקר לקראת ההצבעה, וראש הממשלה הבטיח לשר הפנים לפעול כדי שלא תקודם. בעקבות אישור ההצעה, זעם דרעי על ההתנהלות של נתניהו והליכוד, והורה לח"כים להחרים את ההצבעות במליאה. יהדות התורה: נעלה את פסקת ההתגברות להצבעה בשבוע הבא

בווידאו: עימות בין אמסלם לניסנקורן על הצבעת כחול לבן על חוקי ההמרה/צילום: ערוץ כנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח הבוקר (רביעי) ליו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי שיעשה מאמצים שההצעה לאיסור טיפולי המרה לא תעבור בקריאה טרומית - כך נודע לוואלה! NEWS.

בשיחה שערכו השניים הבוקר לקראת ההצבעה, העלה דרעי את הקושי באישור ההצעה בקריאה טרומית, ונתניהו אמר לו כי יעשה מאמצים שההצעה לא תאושר. אולם, בעקבות אישור ההצעה, זעם דרעי על ההתנהלות של נתניהו והליכוד, הורה לח"כים להחרים את ההצבעות במליאה עד להודעה חדשה, והפנה ביקורת כלפי הליכוד. בסביבת נתניהו ובלשכת דרעי סרבו להתייחס לדברים.

בנוסף, נתניהו שוחח עם יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן לאחר ההצבעה. ליצמן מתח בפניו ביקורת על כך ששרי הליכוד נעדרו מההצבעה, ושניים מהם תמכו בהצעת החוק. בתגובה, אמר לו נתניהו שיבחן כיצד זה קרה. ביהדות התורה אף הודיעו כי יעצרו כל שיתוף פעולה עם כחול לבן, מפני שלדבריה, "החוק שעבר פוגע בקדושת המשפחה ומהווה הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני".

במקביל, יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), הודיע ליו"ר הכנסת יריב לוין כי הוא מבקש להביא בשבוע הבא להצבעה בקריאה טרומית במליאת הכנסת את הצעת חוק "פסקת ההתגברות" והצעת חוק "לאפשר לבתי חולים לאסור הכנסת חמץ בפסח". גפני מסר כי הוא "מצפה מכל חברי הקואליציה לתמוך בחוקים החשובים הללו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הבלוק, כנסת, 18 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
נתניהו ודרעי בישיבת בלוק הימין, נובמבר 2019/ראובן קסטרו

הצעת החוק, שיזמו חברי הכנסת ניצן הורוביץ (מרצ) ומרב מיכאלי (העבודה), אושרה מוקדם יותר בקריאה טרומית ברוב של 42 תומכים מול 36 מתנגדים, לאחר החלטתה של כחול לבן לתמוך בה. כמו כן, גם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה (הליכוד) וח"כ מיכל שיר ממפלגתו נמנו עם התומכים בהצעת החוק. בנוסף אליהם, יותר מעשרה חברי כנסת מהליכוד נעדרו מההצבעה, אף שנכחו במשכן הכנסת.

הצעת החוק קובעת כי ייאסר על פסיכולוגים לבצע טיפולי המרה וטיפולים שמטרתם לשנות נטייה מינית, וכן לקבוע עבירת משמעת בשל הפרת הוראה זו. החוק מתייחס לפסיכולוגים מורשים, וקובע כי "מי שרשאי לעסוק בפסיכולוגיה לא יבצע טיפולי המרה או יציע לבני אדם טיפול מסוג טיפולי המרה". עוד נכתב בהצעה כי פסיכולוג שיימצא אשם בעבירת משמעת זו, יותנה רישומו בפנקס הפסיכולוגים לתקופה שלא תפחת מחמש שנים. כמו כן, לפי הצעת החוק, הפרת הוראה זו תהווה עבירה פלילית.

למרות אישור הצעת החוק בקריאה טרומית, הסיכוי שהחוק יקודם בשלוש קריאות - נמוך ביותר. אחרי ההצבעה נשמעו במליאה קריאות "לא תהיה ראש ממשלה" של ח"כים חרדים לעבר יו"ר כחול לבן בני גנץ.

עוד בוואלה!

אמסלם: הצבעתכם בעד חוק ההמרה - בניגוד לסיכומים, ניסנקורן: נתניהו ידע

לכתבה המלאה

מה קובעת הצעת החוק?

  • אסור לפסיכולוגים לבצע טיפולי המרה (טיפולים שמטרתם לשנות נטייה מינית)
  • הפרת הוראה זו תהווה עבירה פלילית
  • לפסיכולוג שיפר אותה תירשם עבירת משמעת; רישומו יותנה בפנקס הפסיכולוגים לתקופה של לפחות חמש שנים
הצעת החוק לאיסור טיפולי המרה אושרה בקריאה טרומית, 22 ביולי 2020. עדינה וולמן/ דוברות הכנסת, אתר רשמי
תוצאות ההצבעה על החוק/אתר רשמי, עדינה וולמן/ דוברות הכנסת

האישור עורר סערה בתוך הקואליציה, והביא למתקפות הדדיות בין המפלגות השונות המרכיבות אותה. שר המשפטים אבי ניסנקורן (כחול לבן) טען בתשובה למתקפה מתוך הממשלה כי כל הקואליציה ידעה מראש על עמדתה של כחול לבן בנוגע לטיפולי המרה - כולל ראש הממשלה בנימין נתניהו והמפלגות החרדיות.

בדברים שנשא במליאה, ניסנקורן פנה לשר דוד אמסלם ואמר: "רק כדי לעשות סדר - ראש הממשלה ידע, השרים גפני ודרעי ידעו, יו"ר הקואליציה ידעה. חשבתי שגם אתה". הוא הזכיר גם כי "חברי הכנסת מהליכוד שהיו פה בחרו לא להצביע נגד החוק הזה". עוד הוא ציין כי "כחול לבן מתנהלת בהגינות בכל חמשת החודשים האחרונים ובראשה בני גנץ".

הצעת החוק לאיסור טיפולי המרה אושרה בקריאה טרומית, 22 ביולי 2020. ., צילום מסך
מי הצביע בעד ומי נגד? הרשימה המלאה/צילום מסך, .

דבריו של ניסנקורן נאמרו בתגובה להאשמות מצד אמסלם, שהטיח מוקדם יותר בגנץ כי "אתה אומר כל הזמן בטלוויזיה שאתה לא רוצה בחירות, מה שאתה עשית, לשם זה הולך". אמסלם גם פנה לניסנקורן עצמו ואמר: "אני מתבייש במה שעשיתם, אתם נוהגים בחוסר יושר והגינות. סיכמנו שזו הצעה שלא תעלה, ודחינו את זה. אתה צריך להתבייש. על מה יצא הזעם? על כך שהצבענו על ניגודי העניינים לשופטים. לכנסת אסור לדון בזה? אתה ישבת פה ואמרת 'לא יעלה על הדעת', אתה כנראה לא יודע מה זו דמוקרטיה. הכנסת צריכה לפקח גם על בית המשפט העליון".

לאחר שניסנקורן השיב למתקפה, אמסלם עלה אף הוא לשאת דברים במליאת הכנסת, והאשים אותו כי הוא פעל בניגוד לסיכומים. "אולי הודעת לכולם, אבל אם אתה מסכם איתי משהו, דבר איתי. אני, כשאני מסכם משהו, אני עומד על כך שזה הסיכום. אמרתי לי: 'דודי, בשביל ההגינות'. כל אלה שמנית לא רלוונטיים, משום שאני צריך לדעת מזה ראשון", אמר. "אני מצפה שאם יש לכם הפרות כאלה או אחרות, תבואו. אם יש לכם בעיה, תודיעו ופותרים את האירוע. אבי - איתי לא עובדים ככה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully